Citroen e-C4 je už možné nakonfigurovať aj cez slovenský web francúzskej značky. Pochopiteľne sme tak spoznali ceny či výbavu tohto kompaktného elektrického crossoveru nižšej strednej triedy.
Citroen e-C4 je ďalším elektrickým modelom koncernu PSA, ktorý vyrástol na špecializovanej platforme pre elektromobily – e-CMP. Tie pritom zdieľajú aj rovnaký pohonný systém.
Francúzsky elektromobil disponuje rozmermi 4 360 x 1 800 x 1 525 x 2 670 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a objemom batožinového priestoru 380 l (v základe), resp. 1 250 l (po sklopení zadných sedadiel).
Pohonný systém modelu e-C4 zahŕňa elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm, ako aj batériu s kapacitou 50 kWh a podporou rýchlonabíjania výkonom 100 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min). Potešiteľné je, že slovenská verzia má v základe výkonnejšiu 3-fázovú palubnú nabíjačku (11 kW), prostredníctvom ktorej trvá nabitie 5 hodín.
- Zdroj: Citroen
- Zdroj: Citroen
- Zdroj: Citroen
Čo sa týka dojazdu, Citroen e-C4 ponúka najvyšší dojazd spomedzi svojich koncernových súrodencov s rovnakým pohonným systémom, a to 350 km (WLTP). Ide pritom o najväčší z týchto modelov. A pripomeňme si aj dynamické vlastnosti francúzskej novinky. Jej el. obmedzená maximálna rýchlosť je 150 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za 9,7 s.
Cena
Cena elektrického crossoveru Citroen e-C4 začína na Slovensku na sume 29 490 €, najvyššia výbavová verzia vyjde na 32 490 €, a to po zahrnutí „komfort bonusu“ vo výške 1 000 €. Ďalší bonus vo výške 500 € je dostupný pri využití financovania vozidla cez Citroen Financial Services. Akciový cenník platí minimálne do konca mesiaca.
V štandardnej výbave okrem iného nájdeme:
- tempomat s obmedzovačom rýchlosti
- automatické núdzové brzdenie so systémom varovania pred zrážkou
- aktívny systém upozornenia na nechcené prekročenie jazdného pruhu
- systém rozpoznávania dopravných značiek s rýchlostným obmedzením a s odporúčaním rýchlosti
na tempomate - Connect Assisst: Citroën Connect Box s pohotovostným a asistenčným systémom
- zadný parkovací asistent
- CITROËN Connect Rádio s DAB funkciou na 10″ dotykovom displeji, 4 reproduktory, Connect Play: Mirror Screen (Android Auto / Apple CarPlay™), Bluetooth
- 2 USB zásuvky vpredu (1 typu A Recharge + 1 typu C Recharge + Data), 2 USB zásuvky vzadu (1 typu A Recharge + 1 typu C Recharge)
- farebný digitálny združený prístroj 5,5‘‘ TFT bez „ambi-light“
- tlmiče pruženia s progresívnymi hydraulickými dorazmi
- automatickú dvojzónovú klimatizáciu
- elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
- automatické rozsvietenie svetiel za zníženej viditeľnosti a automatické predné stierače
- sedadlo vodiča nastaviteľné 6 smermi (vrátane
výškového nastavenia) - prídavné denné LED svetlá, zadné 3D LED svetlá
- 16” oceľové disky kolies STEEL&STYLE
- programovateľné kúrenie/klimatizácia prostredníctvom
aplikácie MyCitroën - nabíjací kábel (výkon 1,8 kW; 8 A) na pripojenie do domácej jednofázovej 230 V zásuvky
- záruku 8 rokov/160.000 km na zachovanie minimálne 70 % kapacity batérie
Zdá sa teda, že Citroen e-C4 ponúka zaujímavú hodnotu za danú cenu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V SR sa má vyrábať cenovo dostupný elektrický Citroen na spôsob Dacie Spring
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji
Peugeot, Citroën, Opel a DS uvedú do roku 2021 na trh 15 e-áut
4 komentáre
Trochu sklamanie.
Zadný parkovací asistent a predný čo?
Predné LED svetlá – iba v príplatkovej výbave
Zadná kamera – iba v príplatkovej výbave
Adaptívny tempomat – iba v najvyššej príplatkovej výbave SHINE
Vyhrievané sedačky – ani zmienka
Dojazd – no, tak na hranici.
Cena veľmi podobná ako Nissan Leaf, technické parametre taktiež. Pritom tento Citroen je „funglovka“ a Nissan je fakticky „deduško“.
Ale do plusu – slušné DC nabíjanie a veľmi dobrá palubná nabíjačka 11 kW.
Choré myslenie a kalkulácia marketingového oddelenia PSA v praxi.
Ak by postavili čistú dedikovanú BEV platformu, dosiahli by úspory možno až 40% nákladov (ako bolo komunikované VW koncernom, BEV Golf vs ID3). Pozrite sa na podvozok, ako batériové moduly sú tragicky navrhnuté. Samozrejme pohon predných kolies a ťažisko posunuté do zadu oproti ICE, čo si užijete v kopcoch v zime. Napriek uvedeným nedostatkom ich vyslovene zaskočil extrémny predajný úspech tohto mačkopsa (prerábka ICE). Škoda, dedikovaná BEV platforma pre všetky značky koncernu PSA by bola efektívne vyťažená a dosahovali by extrémne zisky oproti spaľovákom a hybridom. Ich chyba je šanca pre konkurenciu a trpieť bude menej naplnená firemná pokladnica…
PSA plánuje plne dedikovanú BEV platformu eVMP až na 2023! Nelogicky s FWD. Druhá možnosť je AWD.
Bude zaujímavé sledovať reálne testy nových áut postavených na plne dedikovaných BEV platforiem RWD (VW, Hyundai a pod.) vs FWD (Renault, PSA a pod.).
Musím opraviť informáciu, bohužiaľ ani eVMP nie je plne dedikovaná BEV platforma. Preto bude plná konštrukčných kompromisov v prospech univerzálnosti.
Fico to si ty ? 😀
Prašivy Citron je to, nič ktomu viac. 😀