Peugeot, Citroën, Opel a DS uvedú do roku 2021 na trh 15 e-áut

0

Koncern PSA, pod ktorý patria značky Peugeot, Citroen, Opel a DS, informuje, že do roku 2021 uvedie na trh 7 elektromobilov a 8 plug-in hybridov. Prezradil pritom, aké parametre a vlastnosti máme očakávať od plne elektrických vozidiel.

PSA má jasnú stratégiu, ktorá má výrazne zracionalizovať vývoj a výrobu automobilov. Jej základom je použitie len dvoch modulárnych platforiem pre všetky koncernové modely.

Na platforme CMP/eCMP sa budú stavať vozidlá so spaľovacím a čisto elektrickým pohonom, ktoré budú určené predovšetkým do mesta. Pôjde o mestské vozidlá segmentu B, hatchbacky segmentu C (nižšia stredná trieda) a kompaktné SUV. Platforma EMP2 sa zas stane základom pre spaľováky a plug-in hybridy segmentov C a D, ako aj väčších SUV.

Veľká modularita „elektro-spaľovacej“ platformy

V rámci koncernovej elektromobility budú dôležité najmä možnosti platformy CMP, na ktorej sa budú stavať  elektromobily značiek Peugeot, Citroen, Opel a DS. Tá umožňuje vyrábať vozidlá nižších tried so spaľovacími a plne elektrickými pohonnými jednotkami na rovnakej linke.

To zabezpečí nižšie výrobné náklady, ako aj flexibilitu s ohľadom na meniaci sa dopyt po vozidlách s jednotlivými druhmi pohonu. Tým by sa mohli skrátiť čakacie doby na elektromobily, ktoré sú aktuálne vo všeobecnosti veľmi dlhé. Podmienkou ich dobrej dostupnosti však budú aj naďalej dostatočné dodávky batérií od externých výrobcov.

Platforma CMP umožňuje výrobu vozidiel s 2 rozmermi rozchodu kolies, 3 rozmermi rázvoru náprav a 3 zadnými modulmi, pričom je možné použiť kolesá s rôznym priemerom. Je pritom vhodná pre malé mestské vozidlá, hatchbacky aj SUV a poskytuje dizajnérom veľkú slobodu.

Parametre a vlastnosti elektromobilov

Zaujímavosťou je, že koncern PSA spomína v prípade elektromobilov postavených na platforme eCMP veľmi konkrétne základné špecifikácie. A to elektromotor s výkonom 100 kW a batériu s kapacitou 50 kWh, ktorá sa postará o dojazd 300 až 350 km (WLTP), pričom bude podporovať nabíjanie na 100 kW DC nabíjačkách (nabitie na 80 % za 30 min). Všetky modely pritom budú vybavené výkonným tepelným čerpadlom.

Očakávať tak môžeme „kópie“, ktoré sa budú líšiť len typom karosérie, dizajnom a logom značky. To už pritom naznačili prvé modely postavené na tejto platforme, a to DS 3 Crossback E-Tense (SUV) a Peugeot e-208 (hatchback).

Tie nám tak predikujú to, čo môžeme čakať od chystaných elektromobilov ako Opel e-Corsa, Opel e-Mokka či Peugeot e-2008. Pravdepodobné, aj keď zatiaľ nepotvrdené, sú tiež elektrické verzie modelov Citroen C3 a C3 Aircross.

Platforma eCMP sa má popritom všetkom postarať aj o lepší akustický komfort, menšie vibrácie a citeľnejší tepelný komfort v rámci vykurovania a klimatizovania kabíny.

Zdroj: PSA, titulný obrázok: Automobile-propre

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Trnave sa začal vyrábať 1. elektromobil. Je ním Peugeot e-208
PSA a Fiat Chrysler majú rokovať o spolupráci na elektromobiloch
Peugeot predstavil plug-in hybridné verzie modelov 3008 a 508

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár