Elektromobily od BYD by mohli byť ešte lacnejšie vďaka vlastným sodíkovým batériám

2

Zdá sa, že nastal čas pre sodíkové batérie, ktoré by mali okrem iného priniesť lacnejšie elektromobily. Ďalším dôkazom môže byť najväčší výrobca áut do zásuvky, spoločnosť BYD, ktorá spustila výstavbu továrne na tento „čerstvý“ druh batérií.

Len nedávno sme informovali, že z výrobných liniek začal schádzať prvý sériový elektromobil vybavený sodík-iónovými batériami („na-ion“) – Yiwei E10X. Vzápätí sa do výroby dostal ďalší model s týmito batériami, a to JMEV EV3. A aktuálne CnEVpost informuje, že čínsky gigant BYD začal s výstavbou továrne na sodíkové batérie.

Spoločnosť BYD si aktuálne vyslúžila pozornosť najmä vďaka tomu, že po prvýkrát porazila spoločnosť Tesla v predajoch elektromobilov na kvartálnej úrovni. A sodíkové batérie by jej v budúcnosti mohli pomôcť s ďalším navyšovaním predajov svojich elektromobilov. Predovšetkým tých najmenších, keďže práve pre malé mestské vozidlá, ktoré nepotrebujú veľký dojazd, sa táto technológia javí najvhodnejšie. A to z dôvodu nižšej energetickej hustoty a predpokladaných nižších výrobných nákladov.

CnEVpost na základe oznámenia čínskej prefektúry Sü-čou informuje, že včera bola slávnostne spustená výstavba továrne BYD na výrobu sodík-iónových článkov a batériových packov s ročnou kapacitou 30 GWh. Investícia má pritom zhltnúť 10 mld. RMB (cca 1,3 mld. €).

Veľké ambície

CnEVpost tiež uvádza, že minulý rok spoločnosť BYD podpísala dohodu so spoločnosťou Huaihai ohľadom spoločného podniku s cieľom „vybudovať výrobnú základňu pre sodík-iónové batérie v Sü-čou“ a stať sa „najväčším svetovým dodávateľom systémov sodíkových batérií pre mikroautá“.

Žiaľ, stále nepoznáme špecifikácie na-ion batérií od BYD, ani modely, ktoré nimi budú vybavené. Minulý rok sa síce objavila správa, že sodíkovú batériu dostane model BYD Seagull, ktorý sa aktuálne predáva s LFP batériami, išlo však o neoficiálnu informáciu. Spomínal sa pritom dojazd 305 km (CLTC), ako aj to, že prvé batériové články majú kombinovať chémiu na-ión s LFP.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Už aj Európa má „lacnú“ sodíkovú batériu. Vďaka Northvoltu
Čínsky BYD chce ovládnuť európsky trh s elektromobilmi a oznámil továreň v Maďarsku
VW otestoval nádejné solid-state batérie od QuantumScape. Výsledky majú byť nad očakávania
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. BYD Seagull je síce pod 4 metre, ale inak sympatické športovo strihnuté autíčko, hlavne pre mladých ľudí. Okrem neho ma zaujal aj väčší BYD e2, ktorý vidím ako vzor pre lacnú masovú elektromobilitu aj v Európe. Zároveň fandim každému počinu s novými batériami. Škoda, že to nie je správa o európskej automobilke! ….

    • U nas budeme este dlho fnukat nad spalovakmi. Nakoniec to kludne moze skoncit ako pri mobiloch. Ostanu len americke, cinske a korejske EV.

Pridajte komentár