Xpeng G6 je v Európe lacnejší ako Tesla Model Y

7

Priamy konkurent Tesly Model Y z Číny, Xpeng G6, je už dostupný na objednávku v rámci prvých európskych trhov. Vďaka tomu sa dozvedáme, že cenovo podlieza Model Y, ktorý je známy vynikajúcim pomerom ceny a toho, čo ponúka.

Najpredávanejšiemu automobilu minulého roka, Tesle Model Y, sa mimo čínskeho trhu veľmi ťažko konkuruje z hľadiska pomeru „cena/výkon“. Čínsky elektrický crossover strednej triedy Xpeng G6 sa však o to zdá sa pokúsi aj v Európe, keďže napr. v rámci holandského trhu cenovo podlieza Model Y.

Xpeng G6, ktorý má takmer identické rozmery ako Model Y, sa minimálne na papieri javí ako výborný elektromobil. Vyrástol na 800-V e-platforme SEPA2.0, vďaka čomu sa dokáže nabíjať maximálnym výkonom až 280 kW, pričom nabitie z 10 na 80 % trvá podľa výrobcu necelých 20 min.

Tri verzie

V Európe je Xpeng G6 dostupný v troch verziách. Základná „RWD Standard Range“ ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 190 kW, krútiaci moment 440 Nm, maximálnu rýchlosť 200 km/h, LFP batériu s kapacitou 66 kWh a dojazd 435 km (WLTP). A podľa holandského konfigurátora stojí od 44 188 € so všetkými nevyhnutnými poplatkami (vrátane ceny sa dovoz). Pre porovnanie, základná Tesla Model Y stojí v Holandsku od 45 990 € so všetkými nevyhnutnými poplatkami.

Xpeng G6 „RWD Long Range“ disponuje pohonom zadnej nápravy, výkonom 210 kW, krútiacim momentom 440 Nm, maximálnou rýchlosťou 200 km/h, NMC batériou s kapacitou 87,5 kWh (netto) a dojazdom 570 km (WLTP). Cena tohto modelu je od 49 188 € a cena Tesly Model Y „RWD Long Range“ začína na 49 990 €.

Najvýkonnejšia verzia modelu G6 „AWD Performance“ ponúka pohon oboch náprav, výkon 350 kW, krútiaci moment 660 Nm, maximálnu rýchlosť 200 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 s, NMC batériu s kapacitou 87,5 kWh (netto) a dojazd 550 km (WLTP). A to za cenu od 53 188 €, zatiaľ čo Model Y Performance stojí od 58 990 €.

xpeng g6

Zdroj: Xpeng

Základná výbava

Xpeng G6 zdá sa ponúka bohatú základnú výbavu. V rámci nej totiž nájdeme aj tepelné čerpadlo, funkciu obojsmerného nabíjania V2L, systém OTA aktualizácií, asistenčný systém vodiča Xpilot, 15″ centrálny dotykový displej infotainmentu, 10,2″ digitálny prístrojový panel, 20″ disky kolies, veľkú panoramatickú strechu, vyhrievané koženkové sedadlá (predné sú aj ventilované), vyhrievaný volant, 4 USB porty, dva 50-W indukčné nabíjacie body pre smartfóny či 960-W audiosystém s 18 reproduktormi. A štandardom je aj záruka 7 rokov alebo 160 000 km.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vyzývateľ Tesly Model Y od BYD odhalil prvé technické špecifikácie
SUV s najrýchlejším nabíjaním prichádza na najväčší európsky trh
Najväčší konkurenti Tesly sú z Číny, hovorí Elon Musk. Prečo si to myslí?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. To či Xpeng G6 podlieza TESLU Y, bude musieť posúdiť každý kupujúci pre seba sám, a asi to nebude ľahké rozhodnutie! Tak im držme palce! 🙂

  2. Len mi napadlo (v súvislosti s búraním Porsche na chodníku v Čechách) – tie rýchle autá (0-100 za 4s) nie sú nebezpečné? Veď na takých v autoškolách jazdiť neučia. A mať ten výkon pod kontrolou asi nie je úplne jednoduché. Na youtube je kopec búračiek šporťákov na rovnej ceste, lebo prílišný nezvládnutý výkon.

    • Je to až neskutočné, ako s príchodom ekologickejšiej elektromobility prišla inštalácia prehnaného výkonu, ktorý popiera pravidlá ekológie a ekonómie elektroáut! Nuž takí sme my ľudia !!! 🙂

      • Suhlas. To je ako pouzivat 3-tonovy cybertruck na denne dochadzanie, absolutne mino zdravy rozum.
        Mne osobne by stacilo zrychlenie na 100-ku za 6 sekund a iba pohon zadnej napravy. Preto sa mi paci Y long range RWD s 5,9s a dojazdom 600km.
        Xpeng G6 sa mi paci, VW kupil nejaky podiel v tej firme, cize dalsie generacie VW EV asi budu ciastocne cerpat z technologii tejto znacky. Keby kupili vacsi podiel, snad by sme sa dockali aj dostupnosti G6 vo VW predajniach, ale takto tazko (myslim ze kupili 5%?

        • Vyzera to ok, parametre tiez ok. Zrychlenia tiez nekomentujem. Snad len tolko, ze ak je to pri ev mozne, tak preco to obmedzovat? Doteraz to vzdy bola pycha najdrahsich spalovakov, tak preco im neukazat, ze uz proste patria k minulemu storociu?
          K xpengu: cena pre motivaciu v eu by potrebovala trosku viac podliezat, nakolko tesla je uz dobre znama a i o servisoch sa da polemizovat. Cinanci proste dotuju a preto chcu vytlct co najviac aj v eu. No podla mna tie cenove rozdiely zatial fakt nestacia. Zaroven vieme, ze CN trh este stale nieje uplne nasyteny, a tak cina zatial nema dovod predavat vo velkom do eu, pripadne s o 10k nizsou cenou provokovat uniu, ktoru by to rychlo motivovalo zvysit clá.
          Idu na to pomaly, ale isto. Zda sa, ze i dohodli s eu automobilkami, aby im dali priestor inovovat. No skonci to proste bud kachmi, pripadne joint venture s cinskymi automobilkami po vzore: ak nevies porazit nepriatela, spoj sa s nim.

Pridajte komentár