Dobrá správa pre Teslu? Nemci chcú povoliť aj služby typu Robotaxi

4

Nemecko chce byť svetovým lídrom v zavádzaní autonómnych vozidiel v rámci bežnej premávky. Na cesty ich chce dostať už čoskoro. To by mohlo byť dobrou správou pre spoločnosť Tesla, ktorá chystá službu Robotaxi.

Spolkový minister dopravy a digitálnej infraštruktúry Andreas Scheuer po nedávnom schválení návrhu ohľadom zavádzania autonómnych vozidiel do praxe vyhlásil, že Nemecko bude prvou krajinou na svete, ktorá prinesie na cesty autonómne vozidlá, informuje jeho rezort BMVI.

Toto vyhlásenie je síce diskutabilné, nakoľko napr. v USA či Číne už boli v tomto smere vypustené prvé lastovičky, každopádne ide o dobrý signál, ktorý by mohol naštartovať nielen Európu.

Nemecké ministerstvo chce novým zákonom vytvoriť právny rámec, ktorý umožní pravidelnú prevádzku autonómnym vozidiel úrovne 4 „v definovaných prevádzkových oblastiach vo verejnej cestnej premávke na celonárodnej úrovni“. Cieľom pritom je, aby sa autonómne vozidlá dostali do bežnej premávky do roku 2022.

Zákon by mal byť aplikovateľný v rámci týchto scenárov:

  • kyvadlová doprava
  • „people-mover“/APM (automated people mover) – osobný dopravník
  • Hub2Hub transport
  • mobilitné služby na vyžiadanie v čase mimo špičky
  • preprava osôb a/alebo tovaru v rámci prvej alebo poslednej míle
  • „Vozidlá v duálnom režime“, napríklad AVP (Autonomous Valet Parking)

Dvere pre Robotaxi

Z vyššie uvedených aplikácií vyplýva, že ak bude zákon schválený, zlegalizuje aj služby ako „Robotaxi„, t.j. niečo na spôsob „robotizovaného Uberu“.

Spoločnosť Tesla má pritom v tejto oblasti veľké plány. Takže tento „signál“ Nemecka do sveta by jej mohol veľmi pomôcť. V rámci „Tesla Network“ a služby Robotaxi má však toho pred sebou zrejme ešte dosť. Pre čo najvyššiu efektivitu svojej služby bude totiž potrebovať dostať svoj autonómny systém FSD na úroveň 5.

Preto by sa jej časom určite hodilo rozšírenie legislatívy, ktoré umožní používanie takýchto vozidiel. Tie už nevyžadujú ľudský dohľad, ako je tomu v prípade úrovne 4, čo šetrí prevádzkové náklady.

Čo sa týka spomínaného nemeckého návrhu, ak dôjde k schváleniu zákona, po roku 2023 sa budú posudzovať jeho účinky a zohľadňovať sa bude aj vývoj technológií autonómneho riadenia. Teoreticky by to teda mohlo priniesť rozšírenie legislatívy a prípadné povolenie autonómnych vozidiel najvyššej 5. úrovne.

A to by bolo určite dobrou správou pre spoločnosť Tesla, pretože nielen analytici z Ark Invest považujú službu Tesla Robotaxi za jeden z jej možných budúcich kľúčových zdrojov príjmov, ak nie vôbec najkľúčovejší.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk: „Elektromobil Tesla môže zarobiť majiteľovi v rámci Robotaxi až 30 000 $ ročne“
Čo hovoria o plne autonómnom riadení Tesly „FSD beta“ prví vodiči?
Nemecký inštitút podporuje systém Tesla Autopilot, lebo významne znižuje nehodovosť

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

Pridajte komentár