Tesla už roky uvádza, že ich systém Autopilot významne znižuje riziko dopravnej nehody, pričom pravidelne zverejňuje štatistiky z tejto oblasti. A o tie sa opiera aj Centrum automobilového výskumu v Duisburgu, ktoré podporuje systémy tohto typu a kritizuje súvisiacu európsku legislatívu.
Podľa riaditeľa Centra automobilového výskumu v Duisburgu (CAR), Ferdinanda Dudenhöffera, vývoj, ktorý vedie smerom k autonómnemu riadeniu, sa v Európe neposúva vpred, informuje portál Trend.at. Vývoj mali spomaliť nedostatočné investície či európska legislatíva, ktorá reaguje na pokroky v tejto oblasti slimačím tempom.
Podľa Dudenhöffera by pritom systémy ako Tesla Autopilot priniesli obrovské zníženie počtu dopravných nehôd. V Nemecku minulý rok došlo k jednej dopravnej nehode v priemere na každých 281 849 km, čo v porovnaní s rokom 2013 (každých 300 661) predstavuje zvýšenie nehodovosti. A tá sa za posledné 3 roky zvýšila až o 6 %.
Elon Musk na základe nazbieraných dát už dávnejšie viackrát povedal, že systém Tesla Autopilot významne znižuje riziko dopravnej nehody. Tesla následne každý štvrťrok začala uverejňovať štatistiky nehodovosti svojich vozidiel pri využívaní systému Autopilot, pri využívaní svojich štandardných asistenčných systémov a pri jazde bez nich.
Najnovšie štatistiky za 3. štvrťrok 2020 ukazujú, že počas používania systému Autopilot došlo k dopravnej nehode v priemere každých 7,4 mil. km. Pri využití štandardných aktívnych bezpečnostných prvkov, ktoré nevyžadujú aktiváciu Autopilota, to bolo každých 3,9 mil. km a bez akýchkoľvek aktívnych bezpečnostných prvkov Tesly každých 2,9 mil. km. Pre ďalšie porovnanie, podľa štatistík NHTSA dôjde v USA k dopravnej nehode v priemere každých 711 000 km.
S Autopilotom o 90 % menej „nemeckých“ nehôd
Riaditeľ Centra automobilového výskumu v Duisburgu, Ferdinand Dudenhöffer, uvádza, že na základe ich výpočtov dospeli k záveru, že keby boli minulý rok vybavené všetky automobily v Nemecku systémom Tesla Autopilot, dalo by sa vyhnúť 90 percentám dopravných nehôd.
Nemecký inštitút dodáva, že by pritom došlo k 29 413 dopravným nehodám namiesto 281 849. A to podľa Dudenhöffera ukazuje dlhodobý potenciál bezpečnostnej technológie, ktorú zahŕňajú systémy ako Tesla Autopilot.
Tesla pritom Autopilota neustále vylepšuje, aj na základe nazbieraných dát, ktoré putujú z vozidiel do jej neurónovej siete. A nad rámec systému Autopilot, ktorý by mal zabezpečiť mieru autonómneho riadenia na úrovni 2 až 3 (ide teda v podstate o pokročilého jazdného asistenta), vyvíja systém pre plnú autonómiu „Full Self-Driving„, ktorý by mal zabezpečiť riadenie bez zásahu vodiča (úroveň 4). Jeho beta verziu už aktuálne testujú prví vodiči.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 je najlepšia aj najhoršia v rámci „asistovanej jazdy“ podľa Euro NCAP
Slovenský riaditeľ divízie Tesla AI vysvetlil rozdiely medzi Autopilotom a konkurenciou
Čo hovoria o plne autonómnom riadení Tesly „FSD beta“ prví vodiči?