Čo hovoria o plne autonómnom riadení Tesly „FSD beta“ prví vodiči?

0

Tesla začala nedávno zavádzať beta verziu plne autonómneho riadenia „Full Self-Driving“ (FSD), ktorého finálna verzia nemá vyžadovať žiadne zásahy vodiča do riadenia. Prví vodiči sa pritom už stihli podeliť o svoje skúsenosti. Sú samostatne jazdiace Tesly realitou?

Cesty už brázdia prvé elektromobily Tesla s podporou plne autonómneho riadenia. Zatiaľ však ide o veľmi malý počet, pretože potrebnú aktualizáciu obdržal limitovaný počet „odborníkov“, ktorí zároveň „jazdia opatrne“. Ide o beta verziu, ktorá má pomôcť vychytať všetky „muchy“. A to predtým, ako systém obdržia všetci majitelia, ktorí si zakúpili či zakúpia systém plne autonómneho riadenia FSD. Stať sa tak má do konca tohto roka.

Prví vodiči sú v podstate beta testeri, ktorí musia byť obzvlášť opatrní a sústredení na prevzatie riadenia v prípade problémov. Ich reakcie, ktoré zisťoval portál Cleantechnica, sú pritom vo všeobecnosti veľmi pozitívne, aj keď ako sa dalo očakávať, systém nie je bezchybný. Tesla však reaguje rýchlo a už po necelom týždni vydáva aktualizáciu, ktorá má vylepšiť schopnosti systému.

Nadšenie aj napriek nedostatkom

Kim Paquette vyskúšala vo svojej autonómnej Tesle napríklad viacpruhový kruhový objazd, pričom FSD zvolil správny jazdný pruh aj výjazd. V istom momente však systém a zaváhal, pričom Kim takmer zasiahla do riadenia. Systém však napokon všetko zvládol sám.

Podľa Kim FSD tiež celkom dobre zvláda prejazd križovatkami bez semaforov so stopkami v rámci každej príjazdovej cesty. Systém autonómneho riadenia od Tesly je tiež schopný zaznamenať cyklistu či bežca a vyhnúť sa im. Kim tiež poukázala na skutočnosť, že jeho silnou stránkou zatiaľ nie je prejazd oblasťami, ktoré sú v rekonštrukcii. Tam radšej preberá riadenie do vlastných rúk.

Zakladateľ Tesla Owners Club Vancouver, James Locke, zas uviedol, že systém FSD je síce pôsobivý, ale musel niekoľkokrát zasiahnuť. Zapôsobilo na neho napríklad, ako zvláda prechod medzi jazdou po meste a po diaľnici. Úžasné má byť tiež to, čo dokáže zaznamenať svojimi kamerami a ako to dokáže zobraziť v rámci displeja vozidla.

Systém autonómneho riadenia od Tesly vo verzii beta však podľa neho moc dobre nezvláda signalizáciu zmeny jazdného pruhu. James by si tiež želal, aby autonómne jazdiace vozidlo rýchlejšie akcelerovalo z križovatky po rozsvietení zeleného svetla na semafore. To by však nemalo byť prekvapujúce, nakoľko Elon Musk avizoval, že beta verzia bude „mimoriadne pomalá a opatrná“.

Youtuber z Tesla Raj na adresu FSD „Beta“ povedal, že vo všeobecnosti pracuje pôsobivo. Vodič síce musí byť obozretný a opatrný, napriek tomu sa podľa neho systém nejaví ako ranná beta verzia. Nečakal totiž, že to bude také dobré už od začiatku.

„Zlepšuje sa šokujúco rýchlo“

E-mobility nadšenec z Whole Mars Catalog najskôr informoval, že Tesla Full Self-Driving jazdí ako opité dieťa, ale vyjadril presvedčenie, že Tesla je na dobre ceste. Krátko na to uviedol, že systém sa zlepšuje šokujúco rýchlo, akoby niekto opravoval chyby za chodu, píše Teslarati.

Množstvo „spätných“ dát a aktualizácia

Niet pochýb o tom, že Tesla bude postupne vylepšovať systém plne autonómneho riadenia, a to aj vďaka aktuálnym „beta-testerom“. James Locke v tejto súvislosti uviedol, že keď po testovaní FSD prišiel domov, z vozidla si Tesla stiahla 3,9 GB dát, na základe ktorých získava poznatky a učí sa jej neurónová sieť. A to vedie k vylepšeniam systému prostredníctvom softvérových aktualizácií.

Electrek pritom upozorňuje, že aktuálne Tesla začala rozosielať aktualizáciu svojej čerstvej beta verzie FSD, ktorá nie je vonku ešte ani týždeň. Spoločnosť Elona Muska tak reaguje veľmi promptne.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenský riaditeľ divízie Tesla AI vysvetlil rozdiely medzi Autopilotom a konkurenciou
Robotizovaná „hadia nabíjačka“ od Tesly bude, potvrdil Elon Musk
Elon Musk: „Elektromobil Tesla môže zarobiť majiteľovi v rámci Robotaxi až 30 000 $ ročne“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár