Elon Musk: „Elektromobil Tesla môže zarobiť majiteľovi v rámci Robotaxi až 30 000 $ ročne“

1

Elon Musk prezentoval plány Tesly v rámci siete „Tesla Network“, ktorá bude akýmsi robotizovaným (bez vodiča) a bezemisným upgrade-om mobilitných služieb typu Uber. Tá navyše umožní majiteľom elektromobilov Tesla zarábať. A to tým, že budú môcť v rámci siete zdieľať svoje vozidlo, čím by si mohli zarobiť až 30 000 $ ročne.

Už budúci rok

Tesla Network sa má stať podľa Elona Muska realitou už budúci rok. Je presvedčený, že vývoj plne autonómneho riadenia v rámci systému Tesla Autopilot bude dokončený do konca tohto roka. Do 2. štvrťroka 2020 má byť pritom dostupná verzia, ktorá nevyžaduje žiadnu účasť vodiča na riadení, čiže ani jeho pozornosť.

Dostupnosť tejto „Robotaxi“ služby bude v konečnom dôsledku závislá od povolení úradov. Musk je však presvedčený, že bude do konca budúceho roka schválená minimálne na jednom trhu. Keď sa tak stane, Tesla jednoducho na diaľku aktualizuje svoju mobilnú aplikáciu, ktorá umožní využívanie autonómnej robotizovanej taxi služby, ako aj zdieľanie vozidiel Tesla v rámci siete, čím budú môcť majitelia zarábať peniaze.

Všetky nové elektromobily Tesla sú už vybavené hardvérom, ktorý umožní plne autonómnu jazdu a fungovanie v rámci siete Tesla Network, a teda aj služby „Robotaxi„. Hardvér tak už len čaká na potrebné softvérové aktualizácie.

Hodnota vozidla Tesla má stúpnuť na 200 000 $

Elon Musk sa nechal počuť, že keď budú elektromobily Tesla plne autonómne, stupne ich hodnota v priemere na 200 000 $ (178 000 €). A to vďaka tomu, že budú môcť svojim majiteľom zarábať v rámci Tesla Network. Napríklad 30 000 $ (26 700 €) ročne, pri nájazde 145 000 km, za predpokladu, že polovica z týchto km bude uskutočnená „naprázdno“ bez zákazníka.

Takýto zisk majú zabezpečiť nízke prevádzkové náklady, a to do 0,10 € na 1 km (časom majú pritom klesať). To má znamenať až o 1,1 – 1,6 € nižšie náklady na 1 km v rámci zdieľaných jázd. Musk pritom predpokladá, že vozidlo má potenciál urobiť zisk vo výške 0,36 € na 1 km.

Spomínaný ročný zárobok je reálny za predpokladu extrémneho nájazdu, avšak Musk hovorí, že súčasné batérie elektromobilov Tesla zvládnu 480 000 až 800 000 km, pričom tie budúce, ktoré majú ísť do výroby v ďalšom roku, majú vydržať 2-krát toľko, čiže až 1 600 000 km. Rovnakú vydrž má mať pritom aj pohonná jednotka vozidiel. Takže elektromobily Tesla by mali zvládnuť poriadnu porciu km v rámci Tesla Network.

tesla network

Zdroj: Tesla cez Electrek

Zodpovednosť za prípadnú nehodu ponesie Tesla

Tesla predpokladá, že v budúcom roku bude tvoriť jej flotilu 1 000 000 vozidiel. To potenciálne znamená milión vozidiel na zdieľanie. Dodáva pritom, že v prípade nehody v rámci „Robotaxi“, preberie zodpovednosť na seba.

Zdroje: Teslarati, Electrek, titulná fotografia: Techcrunch

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Košiciach spustili službu zdieľania elektromobilov. Spoznali sme detaily
Musk o Tesle na Slovensku, dlhovekosti Modelu 3 či cene “repasu” batérie
Paradox: Tesla údajne na chvoste vývoja autonómneho riadenia, má však najväčšiu dôveru spotrebiteľov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár