Audi e-tron prvým sériovým autom s kamerami miesto spätných zrkadiel

0

Audi nenecháva v prípade svojho prvého sériového elektromobilu, Audi e-tron, nič na náhodu. Svedčí o tom ich dôraz na aerodynamiku vozidla. Veď veľké SUV má rovnaký koeficient odporu vzduchu ako kompaktný hatchback Nissan Leaf. A to aj vďaka mnohým smart riešeniam, vrátane kamier namiesto spätných zrkadiel. Tie spoločne pridali elektromobilu na dojazde nezanedbateľných 35 km.

Lepšia aerodynamika znamená vyššiu efektivitu, nižšiu spotrebu, a tým pádom aj vyšší dojazd (až 400 podľa WLTP). Výhody nízkeho koeficientu odporu vzduchu (Cx = 0,28) sa prejavia najmä pri diaľkovom cestovaní. A to viac ako v prípade rekuperačného brzdenia alebo nízkeho valivého odporu.

Kamery namiesto „späťákov“

Svetovú premiéru v sériovo vyrábanom vozidle zažijú voliteľné kamery, ktoré nahrádzajú klasické postranné spätné zrkadlá. Táto možnosť bude samozrejme dostupná len v krajinách, kde to umožňuje legislatíva. High-tech riešenie prinesie okrem o čosi lepšej aerodynamiky aj väčší akustický komfort pre posádku.

Integrácia kamier totiž znížila celkovú šírku vozidla o 15 cm, pričom celý systém je oveľa užší ako štandardné spätné zrkadlá. Vďaka tomu okolo nich obteká vzduch priamočiarejšie, čoho dôsledkom je nižší aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach.

Nasnímaný obraz prenášajú postranné kamery na OLED displeje, ktoré sú umiestnené medzi prístrojovým panelom a dverami. V rámci infotainmentu je možné zvoliť 3 režimy snímania: bežný, odbočovací a parkovací.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektrické Audi je možné rezervovať už aj v SR. Na koľko vyjde?
Audi e-tron sa bude nabíjať rýchlejšie ako Tesly. Na staniciach aj doma
Audi prestavilo stratégiu elektrifikácie: 20 e-modelov do 7 rokov

Ďalšie aerodynamické smart riešenia

1 000 testovacích hodín v aerodynamickom tuneli prinieslo okrem špeciálnych „späťákov“ aj ďalšie riešenia. Tie dokopy znížili koeficient odporu vzduchu Audi e-tron o 7 stotín z hodnoty Cx v porovnaní s bežnými SUV. Prínos jednej stotiny sa pritom počíta na 5 km v rámci predĺženia dojazdu. Celkovo to znamená 35 km k dobru.

Predná maska so žalúziami

Predná maska obsahuje inteligentne ovládané „žalúzie“, ktoré podľa potreby púšťajú vzduch ku komponentom, ktoré treba ochladiť. Taktiež sa starajú o prívod vzduchu pre klimatizačný systém. Ak nie je prúdenie vzduchu do útrob vozidla potrebné, žalúzie sa uzavrú, čím sa zabráni neželanému víreniu vzduchu.

audi e-tron

Ďalším aerodynamickým riešením je schopnosť zníženia svetlej výšky Audi e-tron o 26 mm pri rýchlostiach nad 120 km/h. K lepšej aerodynamike prispieva aj kompletné prekrytie spodnej časti vozidla, ako aj špeciálne disky a bočnice pneumatík.

Zdroj: Audi

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár