Príchod prvého veľkosériového elektromobilu ingolstadtskej automobilky, Audi e-tron, sa nezadržateľne blíži. Dôkazom je spustenie rezervačného systému. A to aj na Slovensku, rok potom, ako sa tak stalo na prvom trhu v Nórsku, ktoré je „Mekkou“ elektromobility. Pri tejto príležitosti sme spoznali ďalšie špecifikácie.
Elektrické SUV strednej až vyššej strednej triedy, Audi e-tron, bude dostupné od konca tohto roka. Záujemcovia, ktorí sa chcú k elektromobilu dostať čo najskôr, si ho môžu už aj rezervovať na Slovensku, prostredníctvom oficiálnej stránky Audi. A to za rezervačný poplatok 1 000 €.
Poznáme cenu pre nemecký trh
Audi na svojej slovenskej stránke uvádza, že cena Audi e-tron, ako aj základná výbava, bude známa až v čase spustenia predaja. Predseda predstavenstva spoločnosti Audi Rupert Stadler však minulý mesiac potvrdil základnú cenu pre nemecký trh, a to 80 000 €. Tá by sa nemala výraznejšie líšiť od tej slovenskej.
Nie je to málo, ale je to menej, ako stojí Tela Model X so 100 kWh batériou. Tá začína na sume 93 100 € bez DPH. Ďalší konkurent, ktorý je dostupný na trhu, Jaguar I-Pace, má podobnú cenovku ako Audi.
Nové špecifikácie Audi e-tron
Spoznali sme aj 2 nové špecifikácie Audi e-tron. A to koeficient odporu vzduchu, ktorý má na SUV neuveriteľnú hodnotu 0,25. Pre porovnanie, špičkou medzi osobnými autami sú Tesla Model 3 (0,23), Tesla Model S (0,24) a Hyundai Ioniq Electric (0,24).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi e-tron sa bude nabíjať rýchlejšie ako Tesly. Na staniciach aj doma
Audi nám poodhalilo konkurenta Tesly Model S a zverejnilo cenu konkurenta Modelu X
Audi predstavilo závodný elektromobil, ktorý bol pôvodne navrhnutý pre hru Gran Turismo
Dostupný je už aj údaj o rázvore náprav. Ten má 2 930 mm. Tesla Model X disponuje rázvorom 2 965 mm, Jaguar I-Pace má 2 990 mm. Ďalšie známe špecifikácie Audi e-tron nájdete v našom článku Audi ukázalo v Ženeve elektromobil e-tron quattro, ktorý príde na trh ešte tento rok.
Na svojej rezervačnej stránke Audi upozorňuje, že uvedené hodnoty platia pre technickú štúdiu. Tie by sa však nemali výraznejšie líšiť od sériového modelu. Automobilka si tak necháva pootvorené zadné vrátka pre prípadné ľahké úpravy na poslednú chvíľu.
Zdroj: AAD, titulná fotografia: Audi