Elektrické SUV Audi e-tron sa bude nabíjať rýchlejšie ako Tesly. Na staniciach aj doma

0

Ingolstadtská automobilka prezradila špecifikácie produkčnej verzie svojho elektrického SUV Audi e-tron. Okrem výkonu a dojazdu podľa nového cyklu WLTP sme poznali aj rýchlosť nabíjania na DC nabíjacích staniciach, ako aj výkony palubných nabíjačiek.

Zdá sa, že prvý elektromobil od Audi, pokiaľ nerátame limitovanú edíciu modelu R8, by mohol niesť názov Audi e-tron. Tým totiž Audi toto vozidlo aktuálne označuje. Doteraz uvádzalo názov Audi e-tron quattro. Vynovený však nie je len názov, ale aj niektoré špecifikácie.

Rýchle nabíjanie

Výrobca tvrdí, že Audi e-tron sa dokáže nabiť na diaľkovú fázu cesty za menej ako 30 minút. Nie je však jasné, aký presný dojazd tým myslí. “Prinajhoršom” by to však mohlo znamenať nabitie z 0 na 80 % kapacity 95 kWh batérie, ktorá má zabezpečiť dojazd 500 km (NEDC).

audi etron quattro

Známy je už aj údaj podľa novej a realistickejšej normy WLTP. Ten hovorí o dojazde 400 km. Za pol hodiny by tak mohlo Audi e-tron získať dojazd 400 km (NEDC), resp. 320 km (WLTP). Spomínané údaje platia pri nabíjaní na 150 kW DC nabíjačke, napríklad v sieti Ionity.

Vysoko nadštandardná palubná nabíjačka

Poteší aj druhá vec týkajúca sa nabíjania. A to výkon palubnej nabíjačky, ktorá rozhoduje o tom, ako rýchlo dokážete nabiť elektromobil doma. Audi e-tron je v základe vybavené 11 kW palubnou nabíjačkou, čo je aktuálne nadštandard.

Za príplatok je však k dispozícii aj druhá 11 kWh nabíjačka, tzn. celkový výkon 22 kWh. Rovnakú konfiguráciu kedysi ponúkala Tesla pre “predfaceliftový” Model S. V prípade domáceho sieťového výstupu s parametrami 3-fázy, 400V, 32A tak môžete nabiť obrovskú 95 kWh batériu len za 4 hodiny.

Batérie od 2 výrobcov

Dodávateľmi batérií pre Audi e-tron budú až 2 špičkové spoločnosti, a to LG Chem a Samsung SDI. Automobilka sa zrejme poistila proti produkčným výpadkom batérií. Ako vieme, problémy s nedostatkom batérií pre svoje elektromobily už zažili automobilky Hyundai (Ioniq Electric) a Chevrolet (Bolt).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi nám poodhalilo konkurenta Tesly Model S a zverejnilo cenu konkurenta Modelu X
Audi predstavilo závodný elektromobil, ktorý bol pôvodne navrhnutý pre hru Gran Turismo

Samotná batéria bude vážiť 700 kg a bude mať pokročilý termomanažment. Sme tak zvedaví, akú celkovú hmotnosť bude mať vozidlo.

Jednoduché nabíjanie

Audi hovorí aj o veľmi jednoduchom procese nabíjania na verejných nabíjacích staniciach. Elektromobil e-tron bude mať vraj komfortný prístup až k 80 % nabíjačiek. A to bez nutnosti autentifikácie prostredníctvom identifikačnej karty, či vyplatenia služby na mieste.

Zdroj: Audi

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!