Xiaomi vraj chystá elektromobil. Čo na to hovorí samotná spoločnosť?

2

Úspešný čínsky výrobca smartfónov, inej spotrebnej elektroniky, vozidiel pre e-mikromobilitu a ďalších produktov, Xiaomi, podľa správ z čínskych médií chystá elektromobil. Ako na to reaguje samotná spoločnosť?

Po celom svete zažívajú elektromobily boom, pričom Čína je v rámci samostatných krajín ich najväčším trhom. Niet preto divu, že tam vzniká obrovské množstvo e-mobility startupov, navyše keď tie mali v nedávnej minulosti veľkú podporu zo strany tamojšej vlády.

Ďalšou zaujímavosťou je, že do oblasti elektromobility začína vstupovať čoraz viac zabehnutých spoločností, ktoré nemajú žiadne alebo majú len malé skúsenosti s automobilovým priemyslom. A podľa čínskych médií sa má k ním zaradiť aj spoločnosť Xiaomi.

S odvolaním sa na zasvätené zdroje, totiž uvádzajú, že Xiaomi nedávno prijalo rozhodnutie pustiť sa do elektrického automobilu. A to po rokoch zvažovania, uvádza Global Times. Projekt má mať pritom na starosti samotný Lei Jun – zakladateľ a šéf Xiaomi.

Prvotný projekt s údajným názvom „Micar“ a so zameraním na produkciu elektromobilu, mal byť podľa neoficiálnych zdrojov spustený v roku 2018. Ten aktuálny má byť v rannom štádiu a môže sa zmeniť. Taktiež sa objavili informácie, že šéf Xiaomi ešte v roku 2013 dvakrát navštívil Elona Muska, pričom dôvodom mala byť výroba elektromobilov (že by sa bol informovať ohľadom open-source patentov Tesly…?).

Aktivity v „automotive“

So spoločnosťou Xiaomi sa pritom spájajú investície do najúspešnejších čínskych e-mobility startupov Nio a Xpeng. Do Xpengu investovalo Xiaomi priamo, do spoločnosti Nio investoval šéf Xiaomi prostredníctvom spoločnosti Shunwei Capital.

O možných vlastných aktivitách Xiaomi v rámci automobilového priemyslu môže teoreticky nasvedčovať aj registrovaná ochranná známka „Xiaomi Auto Union“. Pripomíname však, že spomínané informácie ohľadom spustenia e-mobility projektu sú neoficiálne. A samotná spoločnosť Xiaomi k tejto záležitosti uviedla nasledovnú neurčitú odpoveď: „Počkajte a uvidíte,“ píše Gizchina.

No tak teda počkajme a snáď uvidíme.

Zdroj titulnej fotografie: Jon Russell/Flickr (CC BY-SA 2.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Aliexpress“ a najväčšia čínska automobilka založili „elektromobilku“ a predstavili prvé modely
Tesla je iPhonom elektromobilov, my chceme byť ich Androidom, uvádza gigant Foxconn
Japonská ropná spoločnosť ponúkne mikro-elektromobil za 7 800 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Človeku sa chce povedať, že dnes sa púšťa do výroby BEV „kdekto“! Xiaomi má určite na to aj prostriedky, tak ako napr. aj Aple. Koľko je v tom len reklamy firmy, a koľko skutočného záujmu BEV vyrábať, alebo len testovať svoju elektroniku pre BEV, uvidíme za 2 – 3 roky!

    • EV je nový trh. Tak veľké nové trhy sa otvárajú výnimočne. Je to zmena paradigmy a umožňuje preraziť aj novým hráčom proti dinosaurom. IT spoločnosti ho vlastne nepriamo vytvorili prerazením patentovej blokády automobiliek a ropných spoločnosti v oblasti batérií. Boli to hlavne IT spoločnosti ktoré financovali ich výskum a vývoj. Navyše nebol problém používať technologicky vyspelé, ale drahé batérie. Cena sa stratila v nákladných notebookoch, mobiloch a ostatnej elektronike závislej na batériách. Až prišiel moment keď prišla Tesla a napadlo ju vyskladať veľkú batériu z notebookových článkov. Ktoré masovou výrobou bezprecedentne padali na cene za kWh. Logicky tomu pomohlo aj rozdelenie nákladov. Pri dnešnej cene BEV tvorí batéria, elektrická výzbroj softvér a počítače odhadom viac ako 70% z ceny vývoja a výroby auta. A presne tu sú doma IT giganti.
      Nie nadarmo sa hovorí, elektrické auto je mobil na kolesách 🙂

Pridajte komentár