Niet pochýb o tom, že svet sa transformuje smerom k elektromobilite. Zaujímavým dôkazom toho je aj japonská rafinéria Idemitsu, ktorá už budúci rok uvedie do predaja maličký elektromobil „Idemitsu Tajima EV“. Ten vzíde zo spolupráce s automobilkou Tajima.
Mnohé spoločnosti, ktoré podnikajú v oblasti fosílnych palív, sa začínajú zameriavať aj na oblasť elektromobility, aby si zabezpečili budúcnosť. Vrátane gigantov ako Shell a BP. A v tomto ohľade nezaháľa ani japonská rafinéria Idemitsu, ktorá dokonca chystá svoj vstup na automobilový trh.
Ide pritom o jeden z krokov v rámci transformácie, ktorá zahŕňa aj premenu na dodávateľa nízkouhlíkovej energie a materiálov. Dôvodom je, že miestny dopyt po rope klesá. Dôvodom má byť klesajúci počet a starnutie obyvateľstva, pričom starší ľudia majú nižšiu spotrebu paliva.
Ohlásený elektromobil ropná rafinéria Idemitsu vyvíja spoločne s japonskou spoločnosťou Tajima, ktorá pôsobí v automobilovom priemysle. V apríli sa pritom chystajú založiť spoločný podnik Idemitsu Tajima EV.
Známe špecifikácie
Sériový model maličkého mestského elektromobilu má podnik Idemitsu Tajima EV v pláne predstaviť v októbri, pričom do predaja sa dostane budúci rok. Napriek svojim ultra-kompaktným rozmerom 2,5 metra na dĺžku a 1,3 metra na šírku ponúkne 4 miesta na sedenie.
Vozidlo má podľa spoločnosti Idemitsu pritiahnuť záujem jednotlivcov a firiem, ktoré používajú automobily na krátke vzdialenosti. Elektromobil od Idemitsu Tajima EV pritom ponúkne dojazd do 120 km a maximálnu rýchlosť 60 km/h.
„Veríme, že existuje miliónový potenciálny dopyt po ultra-kompaktných elektromobiloch, pretože sú bezpečnejšie než bicykel alebo malý motocykel a sú ľahšie ovládateľné ako bežné mini-vozidlo,“ uviedol prezident spoločnosti Idemitsu, Shunichi Kito.
Cena elektromobilu od Idemitsu Tajima EV sa bude pohybovať v rozmedzí 1 až 1,5 milióna jenov, čo je v prepočte cca 7 800 až 11 700 €. Spoločnosť Idemitsu použije netradičný predajný kanál, a to svojich 6 400 čerpacích staníc. V rámci nich japonská rafinéria plánuje tiež poskytovať rôzne e-mobility služby, vrátane carsharingu.
Zdroj: Reuters
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický bestseller prichádza do Európy. Cena začína na 9 999 €
Toyota uvádza na trh mini-elektromobil C+pod za 13 000 €
Malý ruský elektromobil Kamaz KAMA-1 ponúka veľmi slušné parametre
2 komentáre
Tak toto je „trefa“ do čierneho. 6400 čerpačiek rozšíriť o predajné miesta (a carsharing) pre tento segment EV – maličké (a lacné) kompakty…
Viď Čína – ako sa darí malému mestskému elektromobilu Wuling Hong Guang MINI EV…
V predajoch za minulý rok skončil na 2. mieste za Teslou model 3, pričom je na trhu len od júna:
https://www.teslamagazin.sk/predaje-elektromobilov-2020-svet/
A už sa aj „tlačí“ do Európy (logicky!):
https://www.teslamagazin.sk/dartz-freze-nikrob-wuling-hong-guang-mini-ev-europa/
Ja mám z veľkosti a dizajnu tohoto mini BEV zmiešané pocity. Veľkosť je mini aj na Japoncov, a dizajn ako na plastové autíčka pre deti, ale Japonci sú na rôzne mini veci a stiesnené bývanie zvyknutí!