Bežné verzie VW ID.4 sa dostávajú do slovenského predpredaja. Cena začína na 41 750 €

8

Na Slovensku bol spustený predpredaj kompaktného elektrického SUV Volkswagen ID.4 v bežných verziách, tzn. mimo úvodnej limitovanej edície „1ST“. V ponuke je 5 predkonfigurovaných verzií. Všetky disponujú pohonom zadných kolies, elektromotorom s výkonom 150 kW a batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Prvé vozidlá by mali do SR doraziť v apríli.

Volkswagen ID.4 je dostupný v 5 predkonfigurovaných variantoch, „združujúcich najžiadanejšie prvky príplatkového vybavenia v cenovo zvýhodnených kompletoch“. Po technickej stránke vychádzajú zo špecifikácie ID.4 Pro Performance, rovnako ako uvádzací model ID.4 1ST. Varianty nesú označenie Life, Business, Family, Tech a Max.

Vstup do modelového radu elektrického SUV predstavuje základná verzia ID.4 Life, ponúkaná na Slovensku za cenu od 41 750 eur (s uvádzacím bonusom importéra 3000 €). Sériové vybavenie zahŕňa napr. 7 airbagov vrátane airbagu medzi sedadlami vodiča a spolujazdca, navigačný systém „Discover Pro“ s displejom 25,4 cm (10 palcov) podporujúci „Wireless App-Connect“ na bezdrôtové pripojenie smartfónu a online služby „We Connect Start“, rozhranie pre mobilný telefón „Comfort“ s bezdrôtovým pripojením na vonkajšiu anténu a indukčnou nabíjačkou, prijímač digitálneho rozhlasového vysielania DAB+, vyhrievaný multifunkčný kožený volant s dotykovými plochami, vyhrievané predné sedadlá a predné okno, parkovacie senzory vpredu a vzadu, automatickú 2-zónovú klimatizáciu „Climatronic“, adaptívny tempomat ACC, rozpoznávanie dopravných značiek, asistenčné systémy „Front Assist“ a „Lane Assist“, ako aj ambientné osvetlenie s 10 nastaviteľnými farbami.

Vybavenie bohatšej verzie ID.4 Business zahŕňa navyše napr. adaptívne svetlomety „Matrix LED“, osvetlenú lištu medzi svetlometmi, zadné 3D LED svetlá s dynamickými smerovými svetlami, tmavo tónované sklá v zadnej časti kabíny, ako aj cúvaciu kameru „Rear Assist“ a systém bezkľúčového prístupu „Keyless Advanced“. Predáva sa za cenu od 45 600 €.

Elektromobil ID.4 Family má navyše 3-zónovú klimatizáciu „Climatronic“, panoramatickú sklenenú strechu s elektricky ovládanou roletou, akusticky izolujúce sklá v predných dverách a ďalšie prvky. V slovenskom cenníku začína od 46 760 €.

Verzia ID.4 Tech je charakteristická podporou asistenčných systémov a rozšírenej reality. Sériové vybavenie obsahuje navyše asistenčné systémy „Travel Assist“, „Side Assist“, „Traffic Jam Assist“ a „Emergency Assist“. Infotainment tvorí navigačný systém „Discover Max“ s displejom 30,5 cm (12 palcov) a head-up displej s rozšírenou realitou.

V kabíne elektrického SUV sú vpredu elektricky nastaviteľné sedadlá ergoActive s pamäťou a bedrovou opierkou s masážnou funkciou, dvere batožinového priestoru majú elektrické bezdotykové ovládanie „Easy Open and Close“, výhľad okolo vozidla v okruhu 360° pri manévrovaní zabezpečuje priestorový kamerový systém „Area View“. Cena ID.4 Tech sa začína od 49 930 €.

Maximum v oblasti dizajnu, techniky a komfortu poskytuje ID.4 Max za cenu od 53 220 €, ktorý má navyše progresívne riadenie, adaptívne tlmiče pruženia DCC s elektronickou reguláciou charakteristiky, športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a tepelné čerpadlo.

Zdroj: tlačová správa (VW)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW strojnásobil predaje elektromobilov, aj keď celkové predaje áut klesli
VW má vylepšiť elektromobil ID.3 už budúci rok. Konkrétne dojazd a nabíjanie
Koncern VW má naplánovaný koniec výroby spaľovacích áut. „Chvíľu“ si počkáme

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

8 komentárov

  1. Dúfajme, že predaj nezačne symbolicky 1. apríla! 🙂 Uvidíme, ako sa pritom VW trafilo s ID.4 do vkusu a peňaženiek kúpychtivých „elektrikárov“ a ako zabojuje a zaboduje proti bratrancovi Enyaqu a zvyšku sveta !!!

  2. Drzo predražené! Battery pack nech stojí 130 €/kWh. Parita s ICE je pri 100 €/kWh. 82 €/kWh (battery pack) x 30 (rozdiel ceny reálnej s paritou) = 2 460€. Cena najlacnejšieho Tiguanu je 24 000€ + 2 460€ = 26 460€. Za 26 460€ by mali vedieť predávať ID4! Elektrická platforma je na vývoj lacnejšia ako ICE a podstatne lacnejšie z nej odvodíte viacero modelov. Môžeme to rátať ešte veľkorysejšie: cena Tiguan 24000€+ 130×82 (10 660€ cena celého battery packu) = 34 660€. BEV je nástroj na skalpovanie zákazníkov. Je to dôsledok megafúzií a následnej zníženej konkurencii na trhu EU. Treba si zobrať skúsenosť z čínskeho trhu a dať povinné kvóty na BEV. Máme tu dlhodobý ekonomický problém, ako bolo pri bankách „too big to fail“…

    • Kto dnes BEV kúpiť „nemusí“ a vydrží, ten sa dočká aj lepšej ceny! Prvé plazmové TV, ktoré by dnes nik nekúpil, stáli 25.000 Eur !!! Tak trochu to bude aj s BEV, tak za 5 až 10 rokov ……

      • Práveže nemôžete čakať. Kto dnes stojí, zajtra už nemusí dohnať Čínu. Vid 400 rôznych modelov BEV vyrábaných v Číne, v cenách od 3500€ až po high end. EU na úrovni vlád aj korporácií zaspali dobu. Dopad bude drvivý najme pre strednú triedu EU. V Číne bude stredná trieda naopak ešte viac bohatnúť a rozširovať sa. Automotíve je kľúčový exportný priemysel EU. Transformáciu zjavne nezvláda. Titanic sa potápa a na horných palubách sa veselo tancuje!

        • Tým: „Kto dnes BEV kúpiť „nemusí“ a vydrží, ten sa dočká aj lepšej ceny!“ sú kvôli cenám zákazníci, nie výrobcovia! Ázia na už dlhší čas valcuje, a bude to horšie !!! „Zhýčkaní slaboši v Bruseli to stále nechcú vidieť !!!

    • Problem je ze VW nepocita Battery pack za 130 €/kWh. VW Jetta hybrid ma beteriu 1,1kwh. Vymena v znackovom servise stoji 7 000 Eur s DPH. Iba tolko k cenam baterii.

      • Verím tej cene. Taký zisk snáď nemajú ani drogoví díleri. Za 3500 € máte celé malé auto Wuling Hong Guang MINI EV s 10 kWh batériou.

        Na druhú stranu ekonomická kríza prinesie zvýšený tlak na racionálnosť nákupu. Pravdepodobne sa zopakuje história ako pri európskych mobiloch Nokia a Ericsson, ktoré už nie sú európske…

  3. Tak, táto ID.4-ka ako aj Enyaq, sa mi začínajú veľmi pozdávať. Ale aj na tú ID.6-ku som zvedavý. Ale dojazd bude asi mizerný. Ak by som sa dostal reálne aspoň k tým 450 km dojazdu, bolo by to super. Po diaľnici chodím väčšinou tých 110 km/h, podľa mojich skúseností je to ideálna rýchlosť na Slovensku na diaľnici, takže by sa mi to snáď mohlo podariť, tých 400-430 km. Veľkosťou, dizajnom, interiérom, tak akurát. Samozrejme, bral by som Teslu X Long Range po facelifte, lenže čakať, až možno u nás bude oficiálne zastúpenie a hlavne servis (nie som ochotný kvôli servisu chodiť niekam do zahraničia) sa mi fakt nechce. Tesla je síce po technickej stránke úžasná, ale čo sa praktickosti, aspoň z môjho uhla pohľadu, týka, nič-moc. Teda, chýbajú mi tam veci, ktoré sú práve v „obyčajných“ koncernových vozidlách od VW group. Sú to síce prkotiny, ale mne osobne by to chýbalo. Osobne nepotrebujem „ohurujúce“ zrýchlenie, výkon a pod. Áno, je to síce impozantné, že „dám dole“ pravdepodobne všetky super a hyperšporty, ale čo ďalej? Je škoda, že Tesla sa neinšpiruje ostatnými automobilkami. A samozrejme naopak. namiesto toho sa snažia jeden druhého poraziť.

Pridajte komentár