Automobilka VW začala svoju e-mobility ofenzívu s kompaktným hatchbackom Volkswagen ID.3 len nedávno. A už budúci rok sa máme dočkať vylepšení, ktoré vyplynú z jeho ďalšieho vývoja.
Portál Autocar prichádza so správou, že kompaktný elektrický hatchback Volkswagen ID.3, ktorý len nedávno nahradil model e-Golf, sa dočká vylepšení už budúci rok. Tie sa dotknú dojazdu a nabíjania.
Model ID.3 vo verzii Pro S vybavenej batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh má ponúknuť dojazd vyšší o 39 km (WLTP), a to aj vďaka „softvérovým vylepšeniam, pokroku v oblasti tepelného manažmentu a vylepšeniu efektívnosti batériových článkov“. To by znamenalo celkový dojazd na jedno nabitie 588 km (WLTP), ak berieme do úvahy najvyššiu hodnotu z rozsahu, ktorý uvádza výrobca (549 km – WLTP).
Nabíjanie výkonom až 170 kW
Oveľa väčšieho vylepšenia sa má dočkať nabíjací systém modelu ID.3. Zákazníci majú mať do polovice roka 2021 k dispozícii na výber aj systém podporujúci nabíjanie maximálnym výkonom 130 kW a do konca roka 2021 nabíjací systém podporujúci výkon až 170 kW. Malo by ísť však o príplatkovú výbavu.
Na papieri to teda vyzerá veľmi dobre, keďže 6 z aktuálne 7 dostupných „predkonfigurovaných“ verzií modelu Volkswagen ID.3 disponuje nabíjacím výkonom 100 kW a verzia Tour výkonom 125 kW. Dúfame pritom, že si ID.3 udrží zvýšený maximálny nabíjací výkon relevantne dlhú dobu a že VW popracuje aj na probléme, ktorý hlásia viacerí používatelia a zákazníci.
Tým je tzv. „coldgate“, ktorým sa neoficiálne označuje nízky, resp. znížený nabíjací výkon počas chladných dní pri nedostatočne „zahriatej“ batérii. VW už o tomto probléme zrejme vie, a tak by sme sa mohli min. v rámci vynoveného nabíjacieho systému dočkať upgradu systému správy batérie, ktorý by tento problém vyriešil či minimalizoval.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koncern VW má naplánovaný koniec výroby spaľovacích áut. „Chvíľu“ si počkáme
VW pracuje na elektromobile veľkosti modelu Polo s cenou 20 až 25 tisíc €
VW v SR spustil predpredaj elektrického SUV ID.4. Aj s cenovým bonusom
7 komentárov
Keď prišla na trh Škoda 1000 MB, tak označenie 1000 MB majitelia škodovky dešifrovali ako „1000 Malých Bolestí“ ! To mi teraz napadlo pri čítaní tohoto článku o vylepšeniach VW ID.3 …. Asi si „súdruhovia z VW“ nepoplnili zadania na výbornú !…. P.S. Nedám sa očkovať proti covidu , a ani by som si nekupoval ID.3 medzi prvými!
ja sa tiez nedam ockovat a tento vw srot si nekupim ani nahodou…
Pokud jsi mladý tak čekej já už ho mám.
A mám už tepelný management a malou spotřebu .
Akú máš spotrebu?
A vylepšenie dizajnu ? 😀 ach špatné to je jak noc 😀 Sorry Pepane 😀
PS: Buď máš Sedumdesát let nebo tvé poslední auto byla Multipla 😀
Tá čeština aby si rozumel
😀
Je to pekné, à zdá sa že aj dobré, len spotreba je na figu a ta cena je rozhodne nie je ľudová.
Takže to vypadá na ďalší podvod od VW, ale keďže tento typ podvodu majú teraz všetky automobilky predplatený, tak to podvodom môžu nazvať len diskutujúci na takýchto fórach. Lebo aj samotní novinári sa zrejme boja.