Kompaktný elektrický hatchback VW ID.3 sa dočkal modernizácie, ktorá mala priniesť viacero vylepšení. Tie sa týkajú napríklad výkonu, nabíjania, softvéru, infotainmentu, ovládacích prvkov či výbavy.
VW v roku 2022 priznal, že model Volkswagen ID.3 nenaplnil očakávania, a tak urýchlili príchod faceliftovanej verzie. Tá však okrem ľahkého faceliftu, nového softvéru a kvalitnejších materiálov v interiéri nepriniesla nič zásadnejšie. Aktuálne oznámená modernizácia, zdá sa prináša o niečo komplexnejší upgrade.
Vyšší výkon
Ako prvá vylepšená verzia prichádza na trh VW ID.3 Pro S so 77-kWh batériou (netto). Tá dostala vylepšený elektromotor, ktorého výkon vzrástol zo 150 na 170 kW. Vďaka tomu sa zlepšilo zrýchlenie vozidla zo 7,9 na 7,1 s. Vyšší výkon pritom neznamená vyššiu spotrebu, keďže dojazd vozidla 559 km (WLTP) zostal zachovaný.
Zaujímavosťou je, že na niektorých trhoch bude štandardný výkon modernizovaného elektromobilu VW ID.3 Pro S 150 kW a zvýšenie výkonu na 170 kW si bude možné zakúpiť ako “power-on-demand”. V tomto prípade sa teda zdá, že výkon vynoveného motora bude v štandarde softvérovo limitovaný.
Rýchlejšie nabíjanie
Volkswagen tiež uvádza, že vylepšil nabíjací systém. Max. nabíjací výkon vzrástol len symbolicky, a to zo 170 na 175 kW. Podstatnejšia tak bude zrejme funkcia predohrevu batérie, ktorá sa automaticky aktivizuje pred príchodom na DC nabíjaciu stanicu, a to po zadaní nabíjacej stanice do navigácie. Aj VW sa tak inšpiruje Teslou. A umožňuje tiež manuálne aktivovanie funkcie.
Summa summarum, vylepšenie nabíjacieho systému má priniesť skrátenie času nabíjania „o niekoľko minút, najmä v zime“. Škoda, že VW nebol konkrétnejší. Súčasný model sa má z 5 na 80 % nabiť za 30 min.
Ďalšie vylepšenia
Zmien sa dočkal aj infotainment vozidla, ktorý má novú štruktúru menu a väčší centrálny dotykový displej (12,9″ oproti 12″). Vylepšený je podľa VW aj multifunkčný volant, ktorý má mať jednoduchšie a intuitívnejšie ovládanie. Volič jazdných režimov bol presunutý na stĺpik riadenia, tak ako napr. v modeli ID.7.
Lepšie prispôsobené majú byť aj ovládacie prvky pod dotykovým displejom. Nový má byť hlasový asistent IDA a úplnou novinkou integrácia umelej inteligencie prostredníctvom ChatGPT. Hlasový asistent tak má vedieť odpovedať aj na otázky, ktoré sa netýkajú vozidla.
Trasu s rozšírenými zastávkami naplánovanú cez smartfón alebo webový portál je teraz možné preniesť do infotainmentu vozidla. Novinkou je aj funkcia „Wellness App“, ktorá sa má postarať o väčšiu pohodu počas jazdy alebo počas prestávok. A po novom bude k dispozícii voliteľný 12-kanálový audiosystém Harman Kardon s výkonom 480 W.
Modernizovaný VW ID.3 Pro S je už možné predobjednať na prvých trhoch. A ďalšie modernizované verzie majú byť dostupné čoskoro. Ohľadom cien sa VW v rámci tlačovej správy nevyjadril. Nemecký konfigurátor však odhaľuje cenu verzie Pro S, a to 47 595 €. Nevieme však povedať, koľko stála táto verzia v Nemecku pred aktuálnou modernizáciou.
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový elektrický VW Golf s cenou spaľováku môže ukončiť éru modelu ID.3
VW ID.1 za 20 000 € dostal dátum uvedenia na trh. Čo od neho očakávať?
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Ľudia z VW nečítajú noviny? Pýtajú za toto 47,5 tis, keď o triedu lepšie Tesly stoja 42 (M3) a 44 (MY)? Už s DPH, aby bolo jasno. https://www.teslamagazin.sk/tesla-ceny-znizenie-4-2024/
Vo VW asi dúfajú, že Gigu Berlín zase nejakí dezorientovaní ekoteroristi odstavia.
„Súdruhovia z NDR“ stratili súdnosť !!!!!! …………………………………..
Drahé.
ja som z toho tiez pako..pred tyzdnom som si objednal ID4 za 46000, super vybava a vsetko k tomu a je to vacsie auto…
To vieš „partiová akciovka“! Babička Boženy Nemcovej by povedala: „Šťastný to človek“! 🙂 🙂 🙂
A počkaj, čo ti naložia The TESLA Boys! 🙂
Ako teslaboy ti nalozim: prajem, nech ti id4 sluzi a si spokojny s tym, co si si vybral.