VW poodhalil svoje najlacnejšie elektrické SUV. Je to „brat modelu ID.2“

9

Značka VW aktuálne zverejnila úplne prvú upútavku na „SUV brata“ subkompaktného hatchbacku s cenou pod 25 000 €, ktorý vzíde z konceptu Volkswagen ID. 2all.

Volkswagen začal pred rokmi avizovať menší elektromobil s cenou začínajúcou pod 20 000 €. Spomínal pritom veľkosť modelu T-Roc či neskôr Polo. Zdalo sa tak, že môžeme očakávať hneď 2 príbuzné elektrické modely, ktoré sa zaradia pod modely ID.3 a ID.4. Teda do segmentu B.

A to sa aktuálne potvrdilo. Hovorca značky Volkswagen Stepan Rehak totiž na soc. sieti X zverejnil vôbec prvý teaser na menšie elektrické SUV (viď titulný obrázok). A to s komentárom: „Prvý pohľad na ID. 2all SUV“, brata modelu ID. 2all. SUV verzia príde v roku 2026!“ 

Počas uplynulých rokov sa zmenili pomery, a tak pôvodne avizovaná cena subkompaktných modelov začínajúca pod 20 000 € sa v prípade hatchbacku Volkswagen ID.2 zmenila na cenu pod 25 000 €. Je pritom viac ako pravdepodobné, že „ID.2 SUV“ bude o niečo drahšie vozidlo. O koľko, aktuálne nevieme.

Nadštandardný vnútorný priestor

Rehak uviedol, že aj v prípade chystaného menšieho SUV elektromobilu máme očakávať nadštandardný vnútorný priestor. Hatchback ID.2 veľkosti modelu Polo má ponúknuť podobne veľký interiér ako model Golf a podľa Rehaka má byť na tom „SUV brat“ podobne.

Možné špecifikácie

Volkswagen ID. 2all SUV“ na tom bude podobne, resp. pravdepodobne rovnako ako hatchback aj po stránke techniky. V marci predstavený koncept VW ID. 2all (viď fotografie nižšie) mal mať pritom dojazd 450 km (WLTP), dobu nabíjania z 10 na 80 % za 20 min a neskôr sa objavili správy aj ohľadom kapacity batérií (LFP), a to 38 a 56 kWh.

VW tiež spomínal výkon 166 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 7 s. Spomínané parametre však zrejme môžeme očakávať v prípade top verzií a nie v rámci štandardných modelov. Jedno by však malo byť isté. Nová platforma MEB Entry pre menšie koncernové elektromobily prinesie zmenu štandardne poháňanej nápravy v porovnaní s MEB. A to zo zadnej na prednú, čo zrejme nie všetkých poteší.

Na záver si ešte pripomeňme rozmery konceptu VW ID. 2all – 4 050 x 1 812 x 1 530 x 2 600 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Tie by totiž mohli naznačovať, čo približne očakávať od „SUV brata“ najmä po stránke šírky či rázvoru.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW má rokovať s Renaultom ohľadom spolupráce na elektromobile za 20 000 €
Nástupca Renaultu Zoe sa postupne odhaľuje aj po stránke ceny, dojazdu či dizajnu
Toyota predstavila elektromobily, ktoré sa chystajú na európsky trh
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Koncern našiel prachy na ďalší render.
    Hádajte, kto ho zaplatí?
    A že si to nechajú slušne zaplatiť.
    Aj keď to bude na úrovni IDcard.
    Určite to nechcem ani zadarmo.

  2. Fúúj te je ale hnus. 25tis. Euráčov za taký design? Začínajú sa zase podobať jedna značka druhej. Takže kartel! Alebo jeden majiteľ v pozadí. A ten „nápaditý“ interiér. Nemám nič proti elektrickým autám,ale ten tlak na ludí nič dobré neprinesie..hlavne spotrebiteľovi.

      • a tiez menej hluku, ktory vplyva aj na stres, psychiku, kvalitu spanku atd… Cize rovnako dolezity faktor, ako cisty vzduch. Spalovaky sa uz do tohto sveta nehodia, ked mame omnoho kvalitnejsiu alternativu.

  3. Dnešné spaľováky Euro 5 a 6 nie sú taká tragédia, ako to mnohí ich odporcovia stále prezentuju, ale aj ja sa teším na nové čisté elektoautá! Nepotrebujem pri tom ako stredoveký inkvizitor hnať a upaľovať spaľováky na hranici !!! 🙂 🙂 🙂

  4. Niekedy je nas potrebne aj trocha potlacit. Keby nespoplatnili igelitky tak s nimi v ramci vlastneho pohodlia stale zahumusujeme prirodu. Aj DDT by sme pouzivali aj azbest… A Euro 5 ci 6 smrdia tiez. Citit to najme v tychto chladnych sychravych dnoch.

  5. Automobilka plná problémov si dobrovoľne zhorší zlý produkt na ešte horší zmenou zo zadného pohonu na predný. To nevymyslíš, to vymyslí jedine nekompetentný manažment takmer skrachovaného koncernu.

Pridajte komentár