Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng avizuje nový model elektromobilu – Voyah Free. Spoznali sme pritom špecifikácie aj ceny tohto prémiového SUV.
Voyah je pomerne „čerstvá“ značka automobilky Dongfeng, ktorá sa špecializuje na prémiové elektromobily. Prvého modelu tejto značky sa dočká aj Slovensko. A to v podobe elektrického SUV vyššej strednej triedy Voyah Free s rozmermi 4 905 x 1 950 x 1 645 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 960 mm a batožinovým priestorom s objemom 560 l, resp. 1 320 l po sklopení zadných sedadiel.
Technické špecifikácie
Model Free je vybavený ternárnou batériou (teda pravdepodobne NMC chémiou) s kapacitou 106 kWh, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 500 km (WLTP). Maximálny podporovaný nabíjací výkon je 120 kW, čo je vzhľadom na kapacitu batérie dosť obmedzená hodnota. Údaje o rýchlosti nabíjania a výkone palubnej nabíjačky zatiaľ nie sú známe.
Poháňané sú obe nápravy, pričom celkový výkon systému je 360 kW a krútiaci moment 750 Nm. Vďaka tomu Voyah Free zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h.
Výbava
Vo výbave elektromobilu Voyah Free nájdeme napr. vzduchové odpruženie, prémiové sedadlá s vyhrievaním, ventiláciou či masážnou funkciou, infotainment s podporou gest a hlasového ovládania (napr. možnosť nastaviť teplotu v kabíne či ovládať okná), technológiu rozpoznávania tváre vodiča či odtlačkov prstov a bezdrôtové aktualizácie softvéru (tzv. OTA).
Čo sa týka jazdných asistentov, k dispozícii je viac ako 15 systémov, ktoré zahŕňajú aj radary s 3-mm vlnovou dĺžkou, 9 kamier, 12 ultrazvukových senzorov, monitorovanie „slepých zón“ či nočné videnie. A o dobrú akustiku vo vozidle sa stará systém aktívneho potláčania okolitého hluku.
Záruka
Zastúpenie značky Dongfeng na Slovensku tiež uvádza, že na Voyah Free sa vzťahuje bezplatná predĺžená záruka. A to 10 rokov v rámci neprehrdzavenia karosérie, 8 rokov alebo 150 000 km na trakčnú batériu a 5 rokov alebo 100 000 km na vozidlo.
Čo sa týka ceny, predajca si v prípade modelu Voyah Free verí. Veď tá začína na sume 95 990 €. S dostupnými balíkmi výbavy pritom môže narásť na 98 490 €, resp. 99 990 €.
Zdroj: Dongfeng
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na slovenský trh sa chystá ďalší čínsky elektromobil – Dongfeng T5 EVO EV
Elektrický „Hummer“ s výkonom cez 1 000 koní chystajú aj Číňania pôsobiaci v SR
Čínski výrobcovia elektromobilov majú obrovskú konkurenčnú výhodu, rastú v Európe a dominujú domácemu trhu
10 komentárov
Táto platforma je mačkopes (PHEV a BEV) a navyše výrazne predražená. Auto je veľkolepé iba cenou.
Kto si to kúpi za takú cenu a wšte k tomu číňana?
Cinu si kupi kopec ludi. Zahodia predsudky…ved vsetci skoro ficime na cinskych alebo teda azijskych telefonoch.
Mna skor zaujima ako taky truhlikovia ako Viskupic a jemu podobny sa postavia k problemu, ked tu tie auta okolo roku 2035 zaplavia trh ako mobilne telefony, kto to bude recyklovat. Ako? A pockajme si zhori zopar budov a nebudu tie sracky moct ani parkovat v budovach. Automobilky si dali vyrabat lode na prepravu pretoze norske spolocnosti tie sracky horlave vozit nebudu. Stacilo im ze prisli o jednu lod.
Problém je, že tie autá čo horia sú s LG batériami. Čínske s LFP a SI batérie nehoria z podstaty. Samozrejme ako zváračka môžu :). No a šanca je odhadom 50x nižšia, ako pri ICE.
Našťastie aj v Číne okrajové NMC sú tak výrazne vylepšené a bezpečnejšie od článku, až po pack, že im ICE už teraz nemôžu konkurovať. Doba letí, o chvíľu budeme s ťažkosťou hľadať čo i len jednu výhodu na strane ICE.
Neviem, či by som si toto auto kúpil za 40.000 Eur, tak som si článok prečítal až do konca po jeho cenu, a viac už nič neriešim ….
Už nielen vlastne byvanie ale aj vlastne auto bude len pre bohatých… chudobina pešo z najmu do roboty… nech sa pači toto je kapitalizmus, maš na to tak si to kup…. nemaš je to tvoj problem taky je trh
Trh znamená trh-ni čo môžeš! 🙂 Ak si sa v škole aj dobre učil, ale nesprávne veci, tak musíš do roboty „sockou“, ale aspoň máš čisté svedomie, a večer sa domov vraciaš bez prikrádania sa a dobre spíš! A o tom to je !!! …..
Máš pravdu s tým kapitalizmom ale ja som žil aj za socializmu a v tedy 80 % ĺudí žilo v prenájme a približne ten istý počet ľudí nemalo na žiadne auto, ja osobne som nemal do 13 rokov ani bycikel. Ale máš pravdu teraz po 34 rokoch to nie je lepšie.
Pardon bicykel nie bycikel, tlačová chyba…
106 kWh batériu vláčiť s veľkou spotrebou, sorry, nie.