Elektrický „Hummer“ s výkonom cez 1 000 koní chystajú aj Číňania pôsobiaci v SR

1

Čínska automobilka Dongfeng, ktorá pôsobí aj na slovenskom trhu, chystá novú značku elektrických „high-end“ offroadov „M“. Prvý model M18-1 ponúkne obrovský výkon aj batériu.

Začína sa objavovať čoraz viac extrémnych elektrických offroadov, čo je ďalším dôkazom zväčšujúcej sa univerzálnosti elektrického pohonu. Napr. Tesla Cybertruck, GMC Hummer EV, Rivian R1T či avizované elektrické „G-čko“ od Mercedesu. A svojich zástupcov chce mať aj Dongfeng, informuje Car News China. Jeho prvý model sa pritom podstatne viac podobá na pôvodný Hummer než súčasná „čerstvá“ verzia Hummera od koncernu GM.

Dongfeng chystá hneď 3 elektrické offroadové modely, a to M18-1, M18-2 a M18-3. Prvý model M18-1 bude dizajnovo vychádzať zo spaľovacieho offroadu Dongfeng Warrior M50 (viď všetky ilustračné fotografie v článku), pôjde však o 6-miestne SUV. Elektromobil by pritom nemal byť len elektrickou verziou „Warriora“. Všetky avizované e-modely totiž majú vyrásť na novej platforme pre elektrické offroadové vozidlá MORV.

Elektromobil M18 s dĺžkou 5,2 m bude vybavený kapacitne veľkou 140-kWh batériou, no napriek tomu má byť o dosť ľahší (3 100 kg) ako spaľovací Warrior (3 480 kg). Jeho batéria má zabezpečiť dojazd 500 km. Cyklus sa síce nespomína, je však pravdepodobné, že avizovaná hodnota je odvodená od nového čínskeho cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky „optimistickému“ NEDC.

Čo sa týka nabíjania, výrobca spomína nabitie za 27 min. To by bola vzhľadom na obrovskú kapacitu batérie výnimočná hodnota. Aj keby sa týkala napr. nabíjania z 20 na 80 %. Viac však v tomto smere nie je známe.

Čínsky elektrický offroad sa bude môcť v teréne spoľahnúť aj na obrovský výkon. Veď jeho pohonné ústrojenstvo ponúkne 800 kW (1 070 koní). Vďaka nemu sa tento obor nestratí ani pri drag race. Veď z 0 na 100 km/h má zrýchliť pod 5 s.

Výroba a cena

Elektromobily od Dongfengu z radu M18 nebudú žiadnou „limitkou“. Veď Číňania plánujú vyrábať až 50 000 vozidiel ročne. V prvej fáze sa má produkovať 20 000 ks modelov M18-1 a M18-2 ročne. V ďalšej fáze má stúpnuť výroba týchto modelov na 38 000 ročne, pričom tie budú podporené tretím modelom M18-3 s ročnou produkciou 12 000 ks.

Výroba má začať budúci rok. Záujemcovia sa však musia zmieriť s nemalou cenou. Elektrický offroad sa má totiž predávať za ceny v rozsahu 600 000 až 700 000 CNY, čo je po prepočte cca 82 700 až 96 500 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Česko-ruský“ elektrický offroad MWM Spartan je už možné predobjednať
Startup sľubuje „expedičné“ e-auto s „range extenderom“ a dojazdom 7 000 km
Mercedes chystá skutočný elektrický offroad. Koncept EQG je blízky sériovému autu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Začína sa doba, keď sa čínskym tovarom nebudú plniť len obchody s oblečením, hračkami a kuchynským riadom, ale aj armádne sklady a prvé línie !!! ………..

Pridajte komentár