Toyota zlacnila vodíkový Mirai o 40 000 $. Dôvodom môžu byť aj čerpačky

7

Nie dlho potom, čo Toyota priznala neúspech vodíkového automobilu Mirai, v americkej „vodíkovej bašte“ – Kalifornii zlacnila tento model o 40 000 $, pričom ponúka ďalšie hodnotné benefity. Jedným z dôvodov môže byť aj zatvorenie tamojšej siete vodíkových čerpacích staníc spoločnosti Shell.

Vodíkovej osobnej elektromobilite sa zrejme nedarí najlepšie. A to zdá sa ani v Kalifornii, kde má tento druh vozidiel jedny z najlepších podmienok. A to dokonca aj potom, čo Shell oznámil, že zatvára všetkých svojich 7 čerpacích staníc na vodík, na čo upozornil minulý mesiac Insideevs.

To by malo znamenať, že tamojšia retailová vodíková infraštruktúra, ktorá patrí medzi najrozvinutejšie na svete, sa zredukuje o cca 13 %. Dôvodom zatvorenia staníc majú byť podľa spoločnosti Shell „komplikácie s dodávkami vodíka a iné vonkajšie trhové faktory“.

Pár dní na to portál Carsdirect informoval ohľadom nevídane vysokej zľavy na vodíkový model Toyota Mirai v rámci kalifornského trhu. Vestník zaslaný predajcom mal totiž odhaliť zľavu vo výške 40 000 $ (cca 37 000 €) vrátane súvisiacich subvencií. To predstavuje zníženie ceny cca o 60 %, keďže bežná cena vozidla je okolo 67 000 $ (cca 62 000 €). Carsdirect tiež dodáva, že Toyota k modelu Mirai ponúka palivovú kartu v hodnote 15 000 $ (cca 13 800 €).

toyota mirai

Zdroj ilustračnej fotografie: Toyota

Toyota mení vodíkové zameranie

Môže sa zdať, že Toyota robí v Kalifornii výpredaj svojich vodíkových vozidiel. Koncom minulého roka pritom technický šéf Toyoty Hirokio Nakajima uviedol, že ich pokus s Miraiom bol neúspešný. A dodal, že je veľmi málo vodíkových čerpacích staníc, pričom ich realizácia je náročná.

Nakajima tiež povedal, že Toyota sa zameria na vodíkový pohon v rámci úžitkových vozidiel. Podľa neho je totiž oveľa jednoduchšie vybudovať vodíkovú infraštruktúru pre stredne veľké nákladné automobily. A to z dôvodu, že tieto vozidlá sa používajú v rámci ciest z bodu A do bodu B, čo má umožniť stabilnejšiu prevádzku čerpacích staníc na vodík. A technický šéf Toyoty vidí potenciál aj vo vodíkových pickupoch.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Majiteľ batériového aj vodíkového auta a zároveň autor vodíkovej stratégie porovnal oba pohony
„Zastavte absurdné dotácie pre vodíkové autá“, vyzýva nemecké Združenie daňových poplatníkov
Predseda Toyoty „si myslí“, že maximom elektromobilov bude 30-% trhový podiel
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Bez emócií a s chladným uvažovaním to vidím s vodíkom na slepú uličku! Vodík sa nedá ťažiť ako ropa. Na jeho získanie spravidla treba spotrebovat elektrickú energiu, a následné uchovanie a distribúcia po natankovanie je tiež technicky a finančne náročné. Pri stále dokonalejších a lacnejších batériach je priame použitie elektriny pre nabitie elektroauta najekonomickejšie.

    • nehovoriac o tom, ze vodik sa v aute premiena zas len na el. energiu, ktora nabija malu bateria a pohana auto….vysoko neefektivne riesenie a drahe… min pre osobnu dobravu..

      skor by malo zmysel to riesit pri kamionoch a mozno zaoceanskych nakladnych lodiach

  2. Rovnako ako sa Toyota mylila s osobnymi autami sa myli aj s uzitkovimy.
    Vodik sa tazko vyraba, este tazsie skladuje, hrozne tankuje a vysledna energeticka ucinnost je katastrofalna. Na celom procese nie je nic pozitivne. Velka cast ludi si zamiena vodik z kvapalinou a v ich mokrych snoch ma vodik nahradit ropu.
    Vodik je plyn nie tekutina. Je extremne reaktivny a udrzat ho vo flasi je velmi narocne. Jeho atom je najmensi. Prejde cez stenu flase, potrubia, ventilu a ak je ho spravna koncentracia vo vzduchu urobi BUM, nemusi byt ani ohen alebo iskra, postaci mastnota lebo ta je katalizator.
    Dakuje Toyotu Miraj neprosim, uz samotny koncept je chybny.

    • A to do vodikoveho auta nestaci natankovat vodu? 🙂 Az to Toyota dopracuje tam, tak si jej 57. generciu Mirai moj prapravnuk urcite kupi. Odkazem mu zlaty prut, aby na nu mal. 🙂 🙂 🙂

      • Počuj TAUR, mám pocit, že kým raz bude Toyota tankovať do Miraia vodu, tak ty už teraz do seba tankuješ vodku a funguješ „pod parou“ ty spiatočník! 🙂

      • Projekt vodíkových áut u toyoty je len image, nikdy to reálne nemysleli a snažia sa zastaviť prechod na nefosilne auta koľko len ide… Pamätám ako ešte pred pár rokmi oblbovali že spravia radšej viac hybridov s menšou batériou ako bev, lebo že materiálov na batérie je málo ..to že v ich hybridoch sú NiMH batérie a nie litiove akosi vždy zamlcali…

  3. Dôvodom zlacnenia je asi ukončenie celého projektu a zbavenie sa skladových mirai. Konečne prestanú žobrať o dotácie a ukracovať o ne BEV.

Pridajte komentár