Predseda Toyoty „si myslí“, že maximom elektromobilov bude 30-% trhový podiel

12

Akio Toyoda, predseda predstavenstva automobilky Toyota, ktorá zaostáva v oblasti elektromobility, sa opäť prezentoval vyjadrením proti batériovým elektromobilom. Jeho názor ohľadom ich trhového podielu pritom okrem iného odporuje štatistickým trendom a predikciám odborníkov.

Predseda predstavenstva Toyoty Akio Toyoda bol šéfom tejto automobilky v čase, kedy väčšina tradičných výrobcov áut začala svoju transformáciu smerom k batériovým elektromobilom. Toyota pritom prvé vážnejšie plány ohľadom batériových elektromobilov oznámila až v tomto období. Teda roky potom, čo množstvo jej konkurentov uviedlo na trh viacero plne elektrických modelov.

„Správny prístup“

Aktuálne slová Akia Toyodu uverejnené na mediálnej platforme Toyoty, na ktoré upozornil Bloomberg, že batériové elektromobily podľa neho bez ohľadu na pokrok dosiahnu maximálny trhový podiel 30 %, pritom v kontexte zaostávania Toyoty, aktuálneho podielu elektromobilov, trendov a odborných predikcií vyznievajú skôr ako zbožné prianie japonskej automobilky či marketingové vyhlásenie na upokojenie vnútorných štruktúr a investorov.

Zvyšok trhu, teda 70 %, majú podľa Toyodu tvoriť hybridné, vodíkové a spaľovacie autá. Predseda predstavenstva Toyoty pritom tvrdí, že „vzhľadom na to, že miliarda ľudí na svete žije bez elektrickej energie, obmedzenie ich možností výberu cestovania na drahé autá, nie je riešením,“ píše Bloomberg.

Toyoda sa voči obvineniam, že zaostávajú v oblasti elektromobility, mal tiež ohradiť slovami , že „ich priekopnícke hybridné pohony, vodíková technológia a holistický prístup sa nakoniec ukážu ako správny prístup pre biznis, zákazníkov a životné prostredie.“ Toyota sa pritom púšťa do vývoja nových spaľovacích motorov, ktoré väčšina automobiliek plánuje už len udržiavať nažive, kým to bude potrebné.

Máme brať tieto slová vážne?

Nuž, ak uvedené myslia Toyoda a Toyota naozaj vážne, slová niektorých odborníkov o tom, že Toyota môže dopadnúť ako Nokia, možno nemusia byť až tak nereálne. Treba však zrejme počítať s možnosťou, že ide len o „politické/populistické“ a marketingové slová.

Veď napr. šéf Toyoty pre čínsky región Tatsuro Ueda v auguste minulého roka v súvislosti s rýchlym rastom podielu elektromobilov na najväčšom a pre výrobcov áut vo všeobecnosti najdôležitejšom automobilovom trhu na svete uviedol, že „Toyota bude ako koncern spolupracovať na reforme spôsobu práce a myslenia, aby v Číne prežila.“ A dodal, že výsledky tamojšieho výskumu a vývoja budú chcieť zdieľať na globálnej úrovni.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota tvrdí, že hybridy sú ekologickejšie ako elektromobily, keď straší nedostatkom surovín pre batérie
Toyota prehodnotila vodíkový pohon a priznala neúspech modelu Mirai
Toyota kritizovaná za postoj k e-mobilite a greenwashing, mení šéfa. Nový chce urýchliť elektrifikáciu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Aj sef Microsoftu (Bill Gates) si myslel ze pocitacu bude stacit 640kB pamate …. teraz vidime ze sa obrivsko mylil.
    A Toyoda sa tiez myli. Vysokopostaveny lidia su stale ludia, nemaju krystalovu gulu.

  2. Podiel BEV max 30 %? Už dnes je podiel novo predaných áut v Nórsku cez 80 % a v Západnej Európe taký bude čoskoro. Akonáhle prídu lacnejšie sodíkové batérie, s pevným elektrolytom, atómové alebo iné, vývoj je neuveriteľný, tak bude so spaľovákmi koniec. Toyota asi nechápe, že BEV je niečo od základu iné ako spaľovák, je to počítač na kolesách, čo dáva jeho budúcemu využitiu obrovské možnosti.

  3. Obávam sa, že môže mať čiastočne pravdu, je rok 2024 a cenovo je elektrika stále ohromný luxus a keď už je niečo akože lacnejšie, má to dojazd 100-150 km a i to za optimálnej vonkajšej teploty.

  4. Z komentárov vidím, že karta sa začína obracať. Ale aj tak je tento názor pohladenie pre dušu konzervatívneho Slováka. Slovák má upratané humno, záhradu a poväčšine, čo je mimo ho nezaújma. Ešte tak lacný plyn a ropu z ruska a je spokojný.

Pridajte komentár