Tesla spolu s PG&E buduje „najväčšiu distribuovanú batériu na svete“

7

Spoločnosti Tesla a PG&E pripravujú obrovskú virtuálnu elektráreň, ktorá má spojiť 25 000 domácností vybavených energetickým úložiskom Tesla Powerwall do „najväčšej distribuovanej batérie na svete“. To má pomôcť so stabilizáciou elektrickej siete a znížiť ceny elektriny pre zákazníkov.

Tesla minulý mesiac spustila výzvu pre kalifornských zákazníkov energetickej spoločnosti PG&E, ktorí disponujú batériovým úložiskom Powerwall, aby sa zapojili do pilotného programu virtuálnej elektrárne, ktorý má viesť k „najväčšej distribuovanej batérií na svete“, uvádza PG&E vo svojej tlačovej správe.

Výzva sa týka 25 000 zákazníkov, pričom počas prvých 2 týždňov prejavilo záujem cez 3 000 zákazníkov. A doteraz bolo do pilotného programu oficiálne pripojených viac ako 1 500 z nich. Ich batériové úložiská Tesla Powerwall tak boli spojené do virtuálnej elektrárne a v čase vysokého dopytu po elektrine poskytujú „spätne“ tamojšej el. sieti energiu, čím ju stabilizujú. A za to samozrejme dostávajú kompenzáciu.

„Umožniť zákazníkom Powerwall podporovať sieť a svoju komunitu je nevyhnutnou a dôležitou súčasťou urýchlenia prechodu na udržateľnú energiu. Snažíme sa spolupracovať s verejnými službami a regulačnými orgánmi všade na svete, aby sme naplno využili potenciál skladovania a priniesli každému viac obnoviteľnej, stabilnej a lacnejšej elektrickej energie,“ uviedol viceprezident spoločnosti Tesla pre pohonné jednotky a energetické inžinierstvo, Drew Baglino.

Ako to bude fungovať?

Spoločnosť PG&E bude riadiť vybíjanie batérií Powerwall (posielanie energie z batérie do el. siete), ktoré vlastnia zákazníci zúčastňujúci sa pilotného projektu. A to v čase najvyššieho dopytu po elektrickej energii – od 16. do 21. hodiny (platí pre mesiace máj až október).

Za každú poskytnutú kWh dostanú zákazníci 2 $. Prostredníctvom aplikácie Tesla si pritom budú môcť nastaviť, aké minimálne množstvo energie im má v batérií počas špičky ostať, aby mali zálohu napr. v prípade, že by došlo k výpadku prúdu. Cez aplikáciu tiež budú mať možnosť úplného odpojenia svojej batérie od virtuálnej elektrárne.

Virtuálne elektrárne tohto typu sú určite zaujímavým a ukazuje sa, že aj veľmi efektívnym riešením v rámci energetiky. Preto má Tesla po svete viacero takýchto či podobných projektov, pričom ďalšie budú pribúdať. Jeden z prvých, ak nie vôbec prvý veľký projekt spustila ešte začiatkom roku 2018 v Austrálii. Podľa vtedajších správ má byť jeho cieľom prepojenie až 50 000 domácností, ktoré sú vybavené solárnymi systémami a batériami Powerwall. Takže ak tento cieľ platí aj naďalej a podarilo by sa ho naplniť, austrálsky projekt by bol zrejme väčší ako ten v Kalifornii, aj keď PG&E tvrdí, že výsledkom „ich“ projektu bude „najväčšia distribuovaná batéria na svete“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Virtuálna elektráreň Tesla sa v rámci svojich prvotných fáz osvedčila
Batérie Tesla pomohli tento rok ušetriť zákazníkom GMP 3 mil. $
Energetická divízia Tesly získava rešpekt energetických spoločností. Aj vďaka nástroju Autobidder

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Zrejme nie je až tak dôležité, ktorá „baterka“ bude väčšia, či tá kalifornská alebo tá austrálska.
    Podstatné je, že takéto projekty vôbec vznikajú a majú obrovský prínos. Jednak pre našu planétu a jednak pre peňaženky zúčastnených. Celé vďaka Elonovi Muskovi.

    • este raz si precitajte vetu: „Za každú poskytnutú kWh dostanú zákazníci 2 $.“. Cize ak mate solar a vy budete posielat energiu do siete, dostanete za to 2$. Pri odbere energie je cena urcite uplne ina

      • Chcete mi tvrdit ze distribucky budu vo velkom vykupovat za $2 a potom ju predavat za $0,50 ci $0,20 ???? Aby mali zisk tak musia predavat za cenu vyssiu ako nakupia, cize za $2+.
        A mimochodom nieje tam ani slovo o solaroch, len o poskytovani ele v case spicky kvoli stabilizacii siete, cize kludne to moze byt ele zo siete nabita mimo spicky do powerwallu.

        • Je to cena za službu stabilizacie siete. To sa platí omnoho viac ako silivá časť energie. Takže odpoved na Vašu otazku je ANO distributor bude platiť majitelovi powervalu 2$ a zakaznikom bude ďalej predavať silivú zližku za, povedzme, 2$.

  2. Pre info, v kalifornii funguje minimalne 4-6 (zalezi od regionu) roznych tarif, ktorych ceny za kwh su naozaj diametralne odlisne (0.09-2.00 pripadne aj viac dolacov za kwh)
    Je to prave z dovodu vyladenia siete, pretoze podobne ako u nas je najvacsi odber el. rano a vecer, ked sa ludia vratia z prace.
    Mozno sa o tom prilis nevie u nas, resp.sa o tom prilis nepise v mainstream zurnaloch ako sa a kedy sa pokryvaju spicky. No v principe/jednoduchosti:
    Tzv zaklad obvykle 50% tvori stala vyroba z jadra, ktora ide tzv.nonstop a neda sa rychlo regulovat, resp.to nedava fin.zmysel. Vyroba 1 kwh stoji v podstate bagatel a jej hlavnu cenu tvori vystavba samotnej elektrarne a siete.
    Zvysnych 50% elektriny v spickach spotreby pokryvaju elektrarne, ktore su lacne na vystavbu, rychle na nabeh plneho vykonu, ale velmi drahe na prevadzku a zaroven velmi ne-eko, pretoze tu ide hlavne o elektrarne spalovacie fosilne paliva(tj.plynove, uholne, ropne, …)
    To vysvetluje preco sa elektrarnam oplati vykupit elektrinu v spickach trebars aj tu, ktoru si do svojich bateriek nabili ich majitelia mimo spicku. Baterie nie su zadarmo, ale v pripade rozdielov ako v kalifornii dava zmysel mat powerwall i bez panelov, comu sa tesla zacala branit sposobom, ze ich uz nepredava samotne, ale len spolu s panelmi.
    Nase postkomunisticke krajiny zial nie su zvyknute na takyto biznis model, ale ten cas pride

Pridajte komentár