Tesla zlacňuje elektromobily aj FSD až o 23 000 €. Vraj si to môže dovoliť

49

Na pozadí predstavenia modernizovaného Modelu 3, ktorý je o niečo drahší ako pôvodný model, spoločnosť Tesla celosvetovo významne znížila ceny modelov S a X a na domácom trhu aj FSD. Zľava na autá sa pritom môže vyšplhať až na cca 23 000 €. Na najväčšom automobilovom trhu sveta pritom Tesla za ostatné mesiace zlacnila všetky svoje elektromobily hneď niekoľkokrát. Cathie Wood z Ark Invest sa však snaží upokojiť najmä investorov tým, že si to môže dovoliť.

Vyzerá to tak, že zlacňovanie elektromobilov Tesla nemá konca kraja. Spoločnosť Tesla tým zrejme pružne reaguje na dopyt. Ten zdá sa v rámci automobilového priemyslu vplyvom ekonomického vývoja celkovo klesá, pričom imúnna nie je ani Tesla. A keďže prioritou Tesly je aj splnenie predajných cieľov, snaží sa stimulovať dopyt znižovaním cien aj na úkor marží.

Aktuálnym príkladom sú naozaj vysoké zľavy na vlajkové lode Tesla Model S a Model X. V rámci oficiálneho konfigurátora pre Slovensko sa znížili ceny Modelu S z 85 990 € na 79 990 €, resp. zo 110 990 € na 91 990 € v prípade verzie Plaid (bez DPH a ďalších poplatkov). Keď k tomu pripočítame DPH, vyššia zo „zliav“ dosahuje takmer 23 000 €.

A to nie je všetko. Ušetriť je totiž možné až tisíce € aj v rámci doteraz príplatkové laku, ktorý je aktuálne zdarma (platí pre všetky možnosti). Príplatkový lak je zdarma aj pre Teslu Model X, ktorá zlacnela z 93 990 na 83 990 €, resp. v prípade verzie Plaid zo 113 990 na 95 990 € (bez DPH a ďalších poplatkov).

Čo ďalšie trhy?

Pre porovnanie, podľa Insideevs modely S a X zlacneli na domácom americkom trhu v rozsahu 8 500 až 18 500 $ (bez DPH). Teslamag zas informoval, že v Nemecku išli vlajkové lode Tesly s cenou dole o 10 500 až 20 500 € (s DPH). A na čínskom trhu došlo podľa CarNewsChina k zlacneniu o cca 7 100 až 19 200 € po prepočte.

Zlacnelo aj FSD

Tesla zlacnila doma v USA aj systém autonómneho riadenia Full Self-Driving (FSD), čo nie je bežné. A to z 15 000 na 12 000 $ (bez DPH). Napriek tomu je podstatne drahší ako napr. v Európe, kde sa cena zdá sa zachovala. Dôvodom je, že schopnosti európskej a americkej „verzie“ sú neporovnateľné, keďže pre Európu zatiaľ nie sú dostupné nové iterácie.

„Tesla zlacňuje, pretože môže“

Keď už je reč o zlacňovaní elektromobilov Tesla, Cathie Wood z Ark Invest, ktorá je považovaná za jedného z najväčších „TSLA bull“, sa snaží upokojiť predovšetkým investorov Tesly v súvislosti s viacnásobným znižovaním cien všetkých modelov Tesla za ostatných niekoľko mesiacov v rámci najdôležitejšieho a najväčšieho automobilové trhu, teda Číny.

Tá v rozhovore pre portál Benzinga, na ktorý upozornil web Drive Tesla Canada, povedala, že „Tesla znižuje ceny, pretože môže“. A dodáva, že „pri každom kumulatívnom zdvojnásobení počtu vyrobených kusov klesajú náklady o 28 %“ a že Tesla patrí spolu s BYD k najpreferovanejším výrobcom elektromobilov na čínskom trhu aj napriek rastúcej konkurencii.

Je pritom známe, že Tesla mala pred rozpútaním tzv. „cenovej vojny“ jednoznačne najvyššie marže v automobilovom priemysle (pokiaľ ide o masových výrobcov áut), takže si mohla dovoliť aj podstatné zlacňovanie a zároveň si zachovať ziskovosť, aj keď nižšiu ako dovtedy.

A stratégia zvyšovania výroby a predaja na úkor aktuálnych marží, môže byť z dlhdobejšieho hľadiska správna. A to aj s ohľadom na to, čo spomína Cathie Wood. Teda, že so stúpajúcim objemom výroby klesajú jednotkové náklady.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Cenová vojna“ v SR: Významné zľavy aj na Škodu Enyaq, Toyotu bZ4X a ďalšie elektromobily
BMW i5 má slovenské ceny. V základe je podstatne lacnejšie ako Tesla Model S, ale…
„Očakávam cenovú vojnu elektromobilov v Európe,“ hovorí expert. A cenové prímerie v Číne padlo
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

49 komentárov

    • Som obyčajný Slovák zarábajúci mierne nad priemerom (aj manželka) a Tesla Model 3 (ktorý máme) alebo Y predstavuje perfektne dostupný elektromobil (nielen v základnej verzii). Netvárme sa, že Slováci si nemôžu dovoliť drahší automobil – koľko áut vyšších tried vídame na slovenských cestách? Octavia vo vyššej výbave alebo Superb, či Kodiaq – a to sú „len“ škodovky. Keď si k tomu prirátame prevádzkové náklady, Tesla – alebo iné EV – predstavujú viac než len dostupné riešenie. Samozrejme, pre človeka z „hladového“ regiónu zarábajúceho minimálnu mzdu to riešenie nie je, ale na Slovensku žije dosť ľudí v pomeroch, vďaka ktorým si EVčko môžu „dopriať“. Na Slovensku je to skôr o masívnej antikampani ľudí, ktorí k EV nikdy ani nepričuchli a radšej budú splietať hlúposti o tom, ako by im chýbala vôňa (smrad) benzínu alebo zvuk motora. A v takom prípade sa naozaj pomôcť nedá…

      • Nedefinoval si tie vaše dva mierne nadpriemerné príjmy! Veľa z nás si okrem auta „musí“ najprv dovoliť bývať, jesť, financovať deťom školy a podobne! Nás je oveľa viac, ako vás s „mierne nadpriemernymi“ príjmami! My potrebujeme citeľne lacnejšie autá, a tie nám ako elektrické na trhu chýbajú! Nám žiadny smrad benzínu nechýba, a nové autá už ani nesmrdia ….

        Skús myslieť nielen na seba, ale aj na inych!

        • Ty si teda môžeš dovoliť Kodiak za 35 tisíc €, ale 40tisicove ID4 čo ti ušetrí 90% nakladov voči kodiaku je už dražba? Však počkaj až sa našimi trh aj EV tak aj tie jazdené sa budú predávať za podobne ceny! Dnes sa ešte ani poriadne nevyrábajú okrem dacie spring nižšie štandardy,nie to aby bol z nich trh naplnený jazdenkami! Všetko má svoj čas,zatiaľ jazdí na olejnicke,postupne prejde na jazdeny EV.

          • Na trhu chýbajú BEV ako je napr. BYD e2. Autá nezačínajú od Kodiaqa a ID.4! Ak mám na auto 15 až 20 tis., nikdy si nekúpim ID.4 ….

      • Zatiaľ ešte nie. Cena SUV je dvojnasobne vyššia ako u spalovakov. Slovák radšej povie že to nechce, akoby mal priznať, že na to nemá. Ale je to len otázka času, kedy sa to začne predávať. Hlavne keď sa začnú dovážať ojazdené EV zo západu.

        • Akonáhle sa tu začnú predávať jazdené 8 – 10 ročne EV zo zahraničia ešte len vtedy ľudia zistia aké sú dnešné EV nedokonale. Ale možno niekomu nevadí polovičný dojazd v zime, alebo prípadná niekoľko tisicova investícia do opravy batérie. Ale možno ceny jazdených EV budú polovičné v porovnaní s ICE, keď to nikto nebude chcieť kupovať.

        • Netrep, smradľavé neekologicke a neekonomicke olejnicky si môžeš a stále budeš môcť kupovať. Nikto ti ich nezakazuje. Ja jednoducho nechápem prečo len nezaťažia ekologickou daňou ropne produkty. A z nej nech sa dotuje infraštruktúra EV a nižšia DPH na EV a palivo.A teda nech sa sám človek rozhodne čo mu je výhodnejšie.

      • Gratulujeme ďalšiemu spokojnému majiteľovi EV, ktorý svojím ťažkým bezemisným elektromobilom ničí naše cesty a pritom vôbec neprispieva do štátneho rozpočtu na ich opravu. Vďačné sú aj slovenské domácnosti, ktoré vám zasponzorujú nízku cenu za elektrickú energiu pri domácom nabíjaní.
        Ale späť k problematike elektromobilov. Tieto vozidlá sú vynikajúce v meste, kde neprodukujú žiadne emisie a ponúkajú dostatočný dojazd. Pri ceste mimo mesta na dlhšie vzdialenosti narážajú na problém v podobe nedostatočnej infraštruktúry a obmedzení, ktoré batériový pohon v sebe má.

        A teraz úprimná otázka na majiteľov EV: koľko z vás by si zaobstaralo EV pokiaľ by jeho prevádzka bola rovnako drahá ako ICE, nezískali by ste žiadnu dotáciu na kúpu nového elektromobilu, registračný poplatok by bol totožný ako pri nových ICE. Postavme ICE a EV vedľa seba a dajme každému pohonu rovnakú výhodu bez deformácie ceny a trhu a nech kupujúci sa rozhodne bez akéhokoľvek ovplyvňovania.

        • Tak som majiteľ EV 4 mesiace a môžem povedať nasledovné, Hyundai Ioniq 28 kW má naozaj malý dojazd na displeji cca 200 km, ale po Slovensku s tým naozaj nieje problém jazdiť, nabíjačky sú vo veľkom počte a ešte nikdy sa mi nestalo že by som tam musel čakať v rade, tých 10-15 minút nabíjania ma nijako neobmedzuje. Bol som aj v Chorvátsku, to už bla väčšia výzva hlavne v Chorvátsku kde je infraštruktúra 5 rokov za SVK ale zvládli sme to a kľudne by som tam išiel aj zajtra znova. A k tomu či by som si vybral ICE vs EV keby stáli rovnako , tak tam jednoznačne EV to auto je tak príjemné na vozenie že si už neviem predstaviť že by som musel znášať tie vybrácie, hluk a trhanie prevodovky v ICE hoci aj v tom najmodernejšom a najluxusnejšom.

          • Ako som písal vyššie do mesta je EV veľmi dobrá voľba, je to aj prípad Ioniq s batériou 28 kWh. Na diaľnici je však trápenie, každých 45 minút jazdy následne nabíjať 30 minút nie je jazda ale trápenie. Len pre zaujímavosť chcel by som vedieť bližšie informácie o dĺžke a trvaní cesty do Chorvátska, možno to vôbec ešte nazvať dovolenkou?

          • for MUD84, áno potvrdzujem Ioniq na diaľnici nieje hltač kilometrov, ale ako som už napísal boli sme aj 800 km do CRO a dalo sa to zvládnuť prvé nabíjanie po 189 km okreskách 14 min, potom už len dialnica 120 km a nabíjanie 25 min, 98 km nabíjanie 15 min,105 km nabíjanie 17 min, 115 km nabíjanie 23 min, 120 km nabíjanie 21 min, 89 km nabíjanie na AC 51 min lebo sme mali obed a chcel som využiť lacnejšie AC zvyšok cesty sme došli a nabíjali na mieste dovolenky. Tie zastávky by sme tak či tak robili každých 120 km alebo hodinu jazdy lebo máme malé dieťa čo neobsedí. Dovolenka to bola krásna a pre mňa aj dobrodružná nakoľko to bola prvá veľká cesta s týmto autom. A po SK využívam DC nabíjanie veľmi málo lebo väčšinu ciest zvládnem s tým čo dobijem doma. Ale chápem aj ľudí čo potrebujú väčší dojazd lebo robia dlhé štreky každý deň a nabíjanie ich zdržuje a preto potrebujú diesel.

          • Cesta, ktorá by s ICE trvala tak 7,5 hodiny trvala s EV koľko, tak 10 hodín? Zastavovať každú hodinu je dosť otravné, nestačí každých 250 km po 2 hodinách jazdy? Asi nie, lebo to EV asi nezvládnu. Do mesta a blízkeho okolia je EV super, ale ďalej a často je to trápenie.

        • Som vyučený automechanik, máme vo vlastnej firme 5 octávii, 1 fóbiu,
          2 dodávky mercedes, 2 staré tesly S 85 s „darmovým “ nabíjaním.

          Manželka urobila na Tesle za dva roky 40 000 km, ja 20 000 km.

          Dojazd je od 300 – 550 km podľa štýlu jazdy. To je podľa teba málo ?
          Ty ideš na jeden záťah 500 km ? Ja som 10 rokov robil profi vodiča a sem tam sa potrebujem aj najesť, kávu si dať a vyčúrať, nehovoriac o povinných zastávkach.

          Áno je to ťažké auto, ale bezpečnejšie. Tlak na vozovku je porovnateľný s SUV, pretože má širšie pneu.

          Infraštruktúra rastie, mám 2 solárne elektrárne, tretia vo výstavbe.

          Idem kúpiť na jeseň Tesla X.

          Tak rozmýšlaj a nešír bludy.

          • Odratal si dph na firmu pri kupe,nabijaš na firme za ceny bez dph tak si hrdina.
            Chcel by som vedieť kde bude nabijať Petržalka ak len polovica sidliska kupi EV

        • Ale veď na EV nie sú žiadne dotácie. Žiadne. Ani žiadne zvýhodnenia. Ak zavedú platbu cestnej dane podla km tak OK, samozrejme pre všetkých. ale tiež očakávam že zavedú emisnú daň z ropných produktov, lebo Elektrárne emisnú daň platia, teda platíme ju aj my majitelia EV. Cena elektriny na burze je 0,06 eura za 1 kWh, tak to koho tu sponzoruje. Okrádajú nás všetkých.

      • Presne tak,ja mám ID4 a tiež som si spočítal,že náklady na prevádzku neskutočne veľa ušetria,voči porovnateľným spalovakom som na nule za 50tisic km. Ja by som už do spalovaku teda ani zadarmo nesadol a to som šiel aj Chorvátsko na jedno 30 min. Nabíjanie v strede 750km cesty.

        • Potvrdzuje to, že hlavným dôvodom sú prevádzkové náklady. A myslíte si, že keď tu bude podstatne viac EV, že vám zostanú nízke náklady na prevádzku? Štát vám to pekne dorovná na úroveň ICE. Užívajte si kým sa to ešte dá. 🙂

      • milý pane, ale vy ste mimo realitu, mierne nad priemerom? to je cca koľko.
        dať za auto viac ako je už je len tá 23000€ zľava je bláznovstvo a 99,99 % ľudí autá nekupuje ale požičiava si naň.

    • Viac a viac nedostupné? Veď Tesla práve zlacnila až o 23%? Dobre, to sú najvyššie modely, ale o rok príde aj Model 2, ktorý bude pod 25 tis., takže ak si ho kúpim na splátky, tak ho mám vlastne zadarmo, lebo splátky budem platiť z úspor na prevádzku (máme fotovoltiku).

      • a to kolko km rocne najazdis? lebo mne vychadza benzin a pravidelny servis s mojim rocnym najazdom cca 15000km tak na 2000€. Takze bud mas nejake sialene najazdy, alebo to budes splacat velmi velmi dlho.
        Tie uspory by som si radsej odkladal na novy motor, lebo ten po 300.000km nebude na tom najlepsie.

    • V Německu se prodávají 2-3 roky staré EV do 50tis km už kolem 20tis euro. Nejsou to žádné miniauta, ale Koná, ID3, Ampera, nový model leafu, za 30tis už máš i Teslu model 3 a letí to pořád dolů. Já si před pěti lety taky stýskal a na přelomu si budu kupovat pár let staré.

  1. Cenové zľavy Tesly a jej konkurentov v tejto kategórii nie sú pre väčšinu z nás nič platné! Potrebujeme mať v ponuke solídne BEV už od 15.000, ako je napr. BYD e2 ….

    • Za 15 tisíc už nekúpis ani spalovak, nie to EV čo na každom km ušetris 80% prevádzkových nákladov. Je to presne to isté ako by si chcel aby rovnako výkonné tepelné čerpadlo stalo toľko isto ako elektrokotol
      Už neblaznite a začnite už konečne triezvo uvažovať a začnite počítať .

  2. Teslu zaujímajú potreby bežného Slováka, ktorý túži po elektromobile asi tak ako toho istého Slováka zaujíma zlacnenie Modelu S alebo X, prípadne TM3 a TMY. Pre tohto výrobcu sme jednoducho nezaujímavá krajina, o showroome, prípadne predajni môžeme len ďalej snívať.

    • Teslu zaujímajú potreby bežného Slováka tak isto, ako ju zaujímajú potreby kohokoľvek iného na svete. Berie Európu ako celok a napríklad Slováci zo západného Slovenska to do showroomu vo Viedni majú bližšie ako mnohí Rakúšania z opačného konca Rakúska. Keby SR poskytla také podmienky pre BEV ako napr. Nórsko alebo Holandsko, boli by aj showroomy a viac superchargerov. A Tesla ozaj nemôže za to, že si niekto nechce spočítať ani si nechce dať poradiť, že vďaka úsporám z prevádzky a údržby sa mu rozdiel v obstarávacej cene vráti už po cca 50 tis. prejazdených km a ďalej potom už iba získava a získava.

  3. „https://…654109-raju-elektromobilov-uz-dnes-dochadza-elektrina-a-bude-horsie…“

    a bude dobre :⁠-⁠D:⁠-⁠D:⁠-⁠D:⁠-⁠D:⁠-⁠D¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

  4. Som vyučený automechanik, máme vo vlastnej firme 5 octávii,
    1 fóbiu, 2 dodávky mercedes, 2 staré tesly S 85 s „darmovým “
    nabíjaním.

    Manželka urobila na Tesle za dva roky 40 000 km, ja 20 000 km.

    Dojazd je od 300 – 550 km podľa štýlu jazdy. To je podľa teba málo ?
    Ty ideš na jeden záťah 500 km ? Ja som 10 rokov robil profi vodiča a
    sem tam sa potrebujem aj najesť, kávu si dať a vyčúrať, nehovoriac
    o povinných zastávkach.

    Áno je to ťažké auto, ale bezpečnejšie. Tlak na vozovku je
    porovnateľný s SUV, pretože má širšie pneu.

    Infraštruktúra rastie, mám 2 solárne elektrárne, tretia vo výstavbe.

    Idem kúpiť na jeseň Tesla X.

    Tak rozmýšlaj a nešír bludy.

    • To je pekné, že Model S dokáže na jedno nabitie zvládnuť 300 – 550 km, ale bežné rodiny kupujú nové autá v rozpočte 20 – 35 000 EURO a jazdené možno tak 10 – 17 000 EURO. Kde presne je v ponuke takýto elektromobil? Opäť sme skončili s rovnakým záverom, EV s prijatelnymi parametrami je pre bežného Slováka nedostupné.

        • Ale veď nikto nebráni ľuďom aby kupopvali EV. Treba sa však pozrieť aké dotácie sú v Rumunsku a v Maďarsku. A na akom elektromobile jazdíte vy?

      • Áno, chýbajú slušné EV za 25000 eur. Ja EV mám a nechápen načo tam je 140 kw motor, keď mi odber nikdy neprekročí 50 kw. Elektronické vychytávky sú fajn, ale ani mnohé dnešné spalováky ich nemajú , takže v pohode bez nich. Jediné čo chválim je tepelné čerpadlo na kúrenie, to je fakt zázrak a vyhrievanie sedadla si neviem vynachváliť.

  5. Chlapci, ste sa tu nejak rozjeli 😉
    Popravde, urcite nemozme o roku 35 hovorit ako o nakopnuti lenivych riti eu-automobiliek eu-parlamentom. To by sme boli extremne najivny, ak by sme chceli tvrdit, ze v eu parlamente nerozhoduju politici pod „tlakom“ velkych firiem. Takze koniec predaja ICE do roku 35 bola vzajomna dohoda, ktora vobec nebola nutna z dovodu podpory ev, ale prave z dovodu zachrany eu automobiliek, ktore by inak skrachovali zo dna na den, po prebudeni sa zo sna po prichode cinskych ev. Takto sa im poskytla velka podpora v podobe dotacii na ev, ktore niesu schopni vyrabat v cenach ICE i napriek tomu, ze obsahuju o 70% menej komplikovanych mech.suciastok. Zial dotacie automobiliek (nie motoristov) su z nasich penazi a to este s nalepkou eko-pomoci obyvatelom.
    Bez dotacii, by nase hnile OEM uz davno vymreli, kedze absolutne nevedia konkurovat.
    A k cenam ev len tolko, ze kazdy priemerne inteligentny obcan, by si mal byt schopny vypocitat celkove naklady vlastnenia vozidla a zaroven zhodnotit, ci je ochotny za komfort platit i kolko.
    Pretoze ludia, ktory maju najazd pod 15k rocne, auto prakticky nepotrebuju. Ti ostatni si vedia vypocitat, ze sa im ev vyplati, ak maju kde nabijat, resp.su ochotni si niekde pockat. Pretoze pri najazde 100k km prakticky na benzine zaplatia dalsie auto.

  6. Tesla ma z coho zlacnovat hlavne tie S/X lebo su predrazene, ved preto ma velku marzu. 🙂 Cinske su tiez na zapadnych trhoch predrazene. EUauta niesu predrazene len ich nevieme lacno vyrobit. 🙂

Pridajte komentár