Značka Smart, ktorá sa zameriava už len na elektromobily, predstavila svoj druhý model novej generácie – Smart #3. Výrobca pritom uvádza, že ide o ich prvý model typu SUC, resp. SUV-coupé.
Nie je tomu tak dávno, čo značke Smart, ktorá sa špecializovala na mestské automobily, hrozil zánik. Značku však napokon zachránil spoločný podnik automobiliek Mercedes-Benz a Geely s rovnomerným podielom 50:50. Spoločnosti sa pritom dohodli, že Mercedes-Benz sa postará o dizajn budúcich modelov a Geely o oblasť vývoja.
Vozidlá pre globálny trh sa vyrábajú a budú vyrábať v Číne. Prvý „spoločný“ model Smart #1 sa už predáva. Ten pritom narušil doterajšiu tradíciu malých mestských vozidiel, keďže ide o vozidlo, ktoré sa radí do nižšej strednej triedy, resp. segmentu C.
A do tohto segmentu sa zaradí aj novinka Smart #3, aj keď tá je ešte o niečo väčšia ako #1, ak nerátame výšku vozidla. Toto „SUC“ či SUV-coupé totiž podľa dokumentov od čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) má rozmery 4 400/4 542 x 1 844 x 1 556 x 2 785 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Pre porovnanie, hatchback či crossover #1 ponúka rozmery 4 270 x 1 822 x 1 636 x 2 750 mm.

Zdroj: Smart
Smart aktuálne pri príležitosti predstavenia modelu #3 hovorí, že ich novinka je športovejšou interpretáciou filozofie dizajnu, za ktorou stojí globálny dizajnérsky tím Mercedes-Benz. A premiéra Smartu #3 na autosalóne v Šanghaji žiaľ bola hlavne v znamení prezentácie dizajnu. Výrobca totiž neprezradil žiadne podstatné špecifikácie.
Ešteže „máme“ MIIT, ktorého dokumenty týkajúce sa homologizácie vozidiel prezradili viac ako aktuálna tlačová správa ohľadom elektromobilu Smart #3. V nich sa okrem už spomínaných rozmerov spomínajú 2 verzie modelu #3 s výkonom 115 kW (1-motorová) a 200 kW (2-motorová AWD), maximálna rýchlosť 180 km/h či ternárne batérie (čiže pravdepodobne NMC) nešpecifikovanej kapacity od spoločností CALB a Sunwoda.

Zdroj: Smart
Viac o modeli Smart #3 by sme sa mali dozvedieť v rámci avizovanej európskej premiéry na septembrovom autosalóne IAA. Každopádne Smart aktuálne prezradil aspoň to, že ich novinka príde na európsky trh začiatkom budúceho roka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Smart #1 dostal prvé európske cenovky. Vrátane „špeciálu“ Brabus
MINI predstavilo prvé špecifikácie 3 nových elektromobilov Aceman, Cooper „2“ a Countryman
Na slovenský trh prichádza ďalšia čínska automobilka – Geely. Začne s elektrickým crossoverom
Jeden komentár
Všetci začínajú s výrobou najväčších a najdrahších BEV! A teraz aj Smart rastie po desiatkách cm do strednej triedy! A to nehovoriac o cene! Chcelo by to, aby sa našiel v Európe dovozca na ten BYD e2 (9.4.2023). Myslím si, že by napriek papierovačkám slušne zarobil!