Elektrický Renault Twingo Z.E. svojou „prvou“ cenovkou prekvapil, nemilo

4

Automobilka Renault vo februári predstavila malý elektromobil Renault Twingo Z.E. Jeho technika pritom naznačovala, že bol vyvíjaný najmä s ohľadom na mestské využitie a čo najnižšiu cenu. Prvé správy ohľadom ceny však nie sú pozitívne.

Renault Twingo Z.E. sa objaví na prvých trhoch na prelome tohto a budúceho roka. Poznáme pritom už jeho mnohé základné špecifikácie. Ide o 5-miestne 5-dverové „mini“ segmentu A s rozmermi 3 620 mm (dĺžka) x 1 646 (šírka) x 1 541 (výška) x 2 492 mm (rázvor). Objem batožinového priestoru dosahuje hodnoty 240 l / 980 l (po sklopení zadných sedadiel). Priemer otáčania je 8,75 m.

Mestský elektrický Renault je vybavený elektromotorom (60 kW, 160 Nm), „prevodovkou“ a výkonovou elektronikou, ktoré sú odvodené od tých, ktoré používa starší súrodenec Zoe. Batéria má kapacitu 21,3 kWh a zabezpečuje dojazd 180 km (WLTP).

O jej nabíjanie sa stará systém Chameleon, ktorý dokáže pracovať s napätím 230 a 400 V, pričom vozidlo dokáže využiť max. nabíjací výkon 22 kW. Na takomto zdroji má získať dojazd 80 km (WLTP) za 30 min nabíjania. Z 0 na 80 % to potrvá 63 min. Z 0 na 50 km/h zrýchli za 4,2 sekundy, z 0 na 100 km/h mu to potrvá 12,6 s. Jeho maximálna rýchlosť sa zastaví na 135 km/h.

 

Prvá známa cenovka rozhodne nepoteší

Toto všetko sú zrejme najpodstatnejšie informácie, ktoré sme sa dozvedeli v rámci predstavenia mestského elektromobilu Renault Twingo Z.E. Avšak ohľadom ceny sme až doteraz nevedeli nič. Vzhľadom na špecifikácie vozidla a konkurenciu sme očakávali, že by mohlo ísť o najdostupnejší elektrický automobil na európskom trhu, ktorému by v tomto ohľade mohol konkurovať len koncernový model Dacia Spring.

Nemilo nás však prekvapil údaj zo zoznamu Nemeckého federálneho úradu pre ekonomiku a kontrolu exportu, v ktorom sa nachádzajú elektrické vozidlá oprávnené na zisk tamojších dotácií. Na základe neho má totiž Renault Twingo Z.E stáť 20 831,94 € bez DPH. So „slovenskou“ DPH by tak u nás teoreticky začínal na sume 25 000 €.

A to sa v porovnaní s modelmi ako Volkswagen e-up či Škoda Citigoe iV, ktoré u nás stoja, resp. stáli, keď boli dostupné okolo 21 000 až 22 000 €, teda vôbec nejaví ako konkurencieschopná ponuka. Tieto modely pritom ponúkajú 36,8 kWh batériu (dojazd okolo 260 km – WLTP) či rýchlonabíjanie (40 kW).

Nuž „dúfajme“, že ide „len“ o „špekulatívnu“ cenu, ktorá zohľadňuje vysoké dotácie (spolu až 9 000 $), ktoré sú aktuálne k dispozícii v Nemecku, pričom Nemci tiež dočasne znížili DPH z 19 na 16 %. V nedávnej minulosti sa totiž ukázalo, že napríklad koncern VW v prípade spomínaných mestských elektromobilov predával na niektorých „dotovaných“ trhoch svoje e-autá drahšie ako tam, kde tieto vozidlá nedotovali. Ďalšou „nádejou“ by mohli byť pomerne typické cenové bonusy priamo od výrobcu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia ukázala svoj prvý elektromobil. Má byť najlacnejším na európskom trhu
Renault chystá hneď dve elektrické „SUV-čka“ s dojazdom až 550 km
Volkswagen e-up je na Slovensku opäť v predaji. Aj s cenovým bonusom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Je to elektrický smart, pre značkovaný na renault… Minimálne úpravy a takmer všetko totožné, ako smart… Cena bude taká, ako píšete. Stačí pozrieť cenník smartu. Osobne som čakal, že autíčko bude lacné a bolo v mojom liste „prianí“, ale už ho škrtám…

  2. Zrejme im stúpla sláva do hlavy. Renault ZOE láme predajné rekordy a oni z toho urobili nesprávne závery.
    Snáď vytriezvejú…

  3. Zúfalé tieto dotácie.. Všetko sa tým deformuje a podnikanie špekulantov, ktorí sa pekne „dohaduju“ medzi sebou nás už naozaj unavuje..
    Oni vyslovene provokujú, aby prišli nové startupy s nejakým kompaktom za 10k.
    Namiesto toho, aby sa spojili so začiatočníkmi a snažili sa niečo spraviť pre ľudí, ale vlastne aj pre investorov..oni len naťahujú čas svojej porážky..
    Len aby potom neplakali a nešli si pýtať prachy bez servítky od vlád. To by nás stálo naozaj draho všetkých ;(

Pridajte komentár