Renault predstavil nástupcu Zoe s cenou cca 25 000 €

10

Renault predstavil subkompaktný elektrický hatchback Renault 5 E-Tech, ktorý odkazuje na model „5“ z roku 1972 a zároveň nahrádza prvý novodobý elektromobil značky – model Zoe. Novinka vyrástla na novej e-platforme, ktorá podľa Francúzov umožnila cenovú dostupnosť.

Nová e-platforma

Renault 5 E-Tech vyrástol na platforme AmpR Small, ktorá bola skôr známa ako CMF-B EV. Táto platforma je špeciálne zameraná na menšie elektromobily zo segmentu B, pričom je podľa spoločnosti Renault k dispozícii aj pre jej partnerov.

Francúzi ubezpečujú, že aj keď platforma používa niektoré prvky (napr. prednú nápravu) z platformy CMF-B, ktorá je základom modelov Clio a Capture, ide o platformu navrhnutú špeciálne pre batériové elektromobily. A vďaka tejto platforme má byť podľa Renaultu model 5 E-Tech cenovo dostupný, aj keď sa bude vyrábať vo Francúzsku.

Špecifikácie

Renault 5 E-Tech je elektrický subkompaktný hatchback s rozmermi 3,92 x 1,77 x 1,50 m (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2,54 m, hmotnosťou pod 1 500 kg, batožinovým priestorom s objemom 326 l, polomerom otáčania 10,3 m, ťažnou kapacitou 500 kg či 18″ kolesami (platí v prípade každej verzie).

Viacero verzií

Na začiatok bude k dispozícii verzia s výkonom 110 kW, krútiacim momentom 245 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h pod 8 s, maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 150 km/h, NMC batériou s kapacitou 52 kWh a dojazdom 400 km (WLTP). Ďalšie verzie ponúknu výkon 70 a 90 kW, krútiaci moment 215 a 225 Nm, NMC batériu s kapacitou 40 kWh a dojazd 300 km.

Nabíjanie

Kapacitne väčšia batéria modelu Renault 5 E-Tech podporuje max. nabíjací výkon 100 kW. V prípade menšej batérie je to 80 kW. V oboch prípadoch má trvať nabitie z 15 na 80 % 30 min. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW, pričom u verzií s výkonom 110 a 90 kW je obojsmerná a podporuje technológie V2L a V2G (spočiatku len vo vybraných krajinách).

Batériový systém má tiež kvapalinové chladenie, tepelné čerpadlo a podporuje automatický predohrev batérie pred príchodom na nabíjaciu stanicu.

Interiér

V interiéri elektromobilu „5“ nájdeme napr. 7″ (štandardná verzia) alebo 10″ digitálny prístrojový panel, 10″ centrálny dotykový displej, vo vyšších verziách systém OpenR Link s integrovanými službami Google či systém Reno, ktorý dokáže vďaka integrovanej umelej inteligencii na báze Chat GPT „plynulo a konverzačne odpovedať na najrôznejšie otázky“.

Dostupnosť a cena

Francúzi uvádzajú, že Renault 5 E-Tech sa začne predávať v septembri tohto roku. Ohľadom ceny hovoria, že tá bude štartovať na sume okolo 25 000 €. Nie je však úplne jasné, či sa to týka uvádzacieho modelu, ktorý ponúka najvyšší výkon a väčšiu batériu alebo základnej verzie, ktorá príde na trh neskôr. Pravdepodobne však ide o cenu základnej verzie.

Zdroj: Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
Prvé elektrické SUV od Renaultu ide do predaja a má slovenský cenník
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Tá cena asi bude len propagačná! V reále sa pod 35.000 sotva dostanete ………

    P.S. Súčasná kríza, v súvislosti s vojnou na Ukrajine, odhaľuje stále viac a viac slabiny a neschopnosti nielen autopriemyslu v Európe! …………… a bude horšie !!!

  2. Som myslel ze s R5 nahradim Zoe, ale mensi kufor, AC iba 11kw, hlupo umiestneny port, drahsie 18″ pneu … takze si necham Zoe kym zas nedostanu rozum.

    • To je tak, keď inovácie Renaultu sa zvrhávajú na tragikomédiu.
      Auto s konštrukčne vadným návrhom ukazuje, ako sa to nemá robiť.
      Predná poháňaná náprava (to je snáď fetiš), NMC batérie, veľké kolesá ktoré znižujú vnútorný priestor, prerábka platformy na BEV.
      Všetko zle…

        • Predný náhon má u elekromobilov horšie jazdné vlastnosti, ako je to u klasických áut. To je pre mnohých „supermotoristov“ absolútne neprijateľné, lebo oni uznávajú len to naj! …..

          • Mas vacsi zatah a to on nuly. Ovela vacsia sanca presmyknut ako pri zadnom pohone. To je len prva vec co mi napada..

          • a dalsia je ze moze byt mensi polomer otacania a daju sa robit drifty a donuty a to je tak vsetko.
            A predny nahon ma zase bezpecnejsie spravanie na snehu a na mokrej vozovke.
            Takze neni to vada, ale bezpecnostny prvok. To ze mi pri rozbehu mozu prehrabnut kolesa, mi vobec nevada. Skor je to cool.
            Takze okrem toho polomeru otacania a mozno jazdy do kopca, to nema ziadne racionalne vyhody

  3. Predný náhon má u elekromobilov horšie jazdné vlastnosti, ako je to u klasických áut. To je pre mnohých „supermotoristov“ absolútne neprijateľné, lebo oni uznávajú len to naj! …..

Pridajte komentár