Renault predstavil subkompaktný elektrický hatchback Renault 5 E-Tech, ktorý odkazuje na model „5“ z roku 1972 a zároveň nahrádza prvý novodobý elektromobil značky – model Zoe. Novinka vyrástla na novej e-platforme, ktorá podľa Francúzov umožnila cenovú dostupnosť.
Nová e-platforma
Renault 5 E-Tech vyrástol na platforme AmpR Small, ktorá bola skôr známa ako CMF-B EV. Táto platforma je špeciálne zameraná na menšie elektromobily zo segmentu B, pričom je podľa spoločnosti Renault k dispozícii aj pre jej partnerov.
Francúzi ubezpečujú, že aj keď platforma používa niektoré prvky (napr. prednú nápravu) z platformy CMF-B, ktorá je základom modelov Clio a Capture, ide o platformu navrhnutú špeciálne pre batériové elektromobily. A vďaka tejto platforme má byť podľa Renaultu model 5 E-Tech cenovo dostupný, aj keď sa bude vyrábať vo Francúzsku.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
Špecifikácie
Renault 5 E-Tech je elektrický subkompaktný hatchback s rozmermi 3,92 x 1,77 x 1,50 m (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2,54 m, hmotnosťou pod 1 500 kg, batožinovým priestorom s objemom 326 l, polomerom otáčania 10,3 m, ťažnou kapacitou 500 kg či 18″ kolesami (platí v prípade každej verzie).
Viacero verzií
Na začiatok bude k dispozícii verzia s výkonom 110 kW, krútiacim momentom 245 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h pod 8 s, maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 150 km/h, NMC batériou s kapacitou 52 kWh a dojazdom 400 km (WLTP). Ďalšie verzie ponúknu výkon 70 a 90 kW, krútiaci moment 215 a 225 Nm, NMC batériu s kapacitou 40 kWh a dojazd 300 km.
Nabíjanie
Kapacitne väčšia batéria modelu Renault 5 E-Tech podporuje max. nabíjací výkon 100 kW. V prípade menšej batérie je to 80 kW. V oboch prípadoch má trvať nabitie z 15 na 80 % 30 min. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW, pričom u verzií s výkonom 110 a 90 kW je obojsmerná a podporuje technológie V2L a V2G (spočiatku len vo vybraných krajinách).
Batériový systém má tiež kvapalinové chladenie, tepelné čerpadlo a podporuje automatický predohrev batérie pred príchodom na nabíjaciu stanicu.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
Interiér
V interiéri elektromobilu „5“ nájdeme napr. 7″ (štandardná verzia) alebo 10″ digitálny prístrojový panel, 10″ centrálny dotykový displej, vo vyšších verziách systém OpenR Link s integrovanými službami Google či systém Reno, ktorý dokáže vďaka integrovanej umelej inteligencii na báze Chat GPT „plynulo a konverzačne odpovedať na najrôznejšie otázky“.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
Dostupnosť a cena
Francúzi uvádzajú, že Renault 5 E-Tech sa začne predávať v septembri tohto roku. Ohľadom ceny hovoria, že tá bude štartovať na sume okolo 25 000 €. Nie je však úplne jasné, či sa to týka uvádzacieho modelu, ktorý ponúka najvyšší výkon a väčšiu batériu alebo základnej verzie, ktorá príde na trh neskôr. Pravdepodobne však ide o cenu základnej verzie.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
Zdroj: Renault
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
Prvé elektrické SUV od Renaultu ide do predaja a má slovenský cenník
ODBER NOVINIEK
10 komentárov
Tá cena asi bude len propagačná! V reále sa pod 35.000 sotva dostanete ………
P.S. Súčasná kríza, v súvislosti s vojnou na Ukrajine, odhaľuje stále viac a viac slabiny a neschopnosti nielen autopriemyslu v Európe! …………… a bude horšie !!!
Som myslel ze s R5 nahradim Zoe, ale mensi kufor, AC iba 11kw, hlupo umiestneny port, drahsie 18″ pneu … takze si necham Zoe kym zas nedostanu rozum.
To je tak, keď inovácie Renaultu sa zvrhávajú na tragikomédiu.
Auto s konštrukčne vadným návrhom ukazuje, ako sa to nemá robiť.
Predná poháňaná náprava (to je snáď fetiš), NMC batérie, veľké kolesá ktoré znižujú vnútorný priestor, prerábka platformy na BEV.
Všetko zle…
ale ved na kapote mas jasny naznak, na co to auto je…
by ma zaujimalo, preco by predny nahon mal byt vada?
Predný náhon má u elekromobilov horšie jazdné vlastnosti, ako je to u klasických áut. To je pre mnohých „supermotoristov“ absolútne neprijateľné, lebo oni uznávajú len to naj! …..
a preco by mal na to elektro pohon inak vplyvat?
Mas vacsi zatah a to on nuly. Ovela vacsia sanca presmyknut ako pri zadnom pohone. To je len prva vec co mi napada..
a dalsia je ze moze byt mensi polomer otacania a daju sa robit drifty a donuty a to je tak vsetko.
A predny nahon ma zase bezpecnejsie spravanie na snehu a na mokrej vozovke.
Takze neni to vada, ale bezpecnostny prvok. To ze mi pri rozbehu mozu prehrabnut kolesa, mi vobec nevada. Skor je to cool.
Takze okrem toho polomeru otacania a mozno jazdy do kopca, to nema ziadne racionalne vyhody
Predný náhon má u elekromobilov horšie jazdné vlastnosti, ako je to u klasických áut. To je pre mnohých „supermotoristov“ absolútne neprijateľné, lebo oni uznávajú len to naj! …..