Zrýchlenie tohto elektrického Peugeotu doteraz neprekonala ani Tesla

2

Automobilka Peugeot prezentovala v rámci výstavy Rétromobile aj 3 málo známe elektrické modely, pričom jeden z nich, „EX1“, je držiteľom mnohých rýchlostných rekordov. Na niektoré z nich sú krátke aj súčasné sériové elektromobily značky Tesla.

Vôbec prvým elektromobil Peugeot bol model VLV, ktorý sa vyrábal v rokoch 1941 až 1945, pričom celková produkcia dosiahla 377 kusov. Vďaka štyrom 12V batériám dokázal prejsť pri rýchlosti 36 km/h 75 až 80 km na jedno nabitie.

V rokoch 1993 až 2003 vzniklo celkovo 3 542 kusov elektromobilu Peugeot 106 Electric, ktorý bol určený predovšetkým pre francúzske samosprávy a firmy. Pri rýchlosti 91 km/h dokázal prejsť na jedno nabitie 80 km.

Asi najzaujímavejším z 3 spomínaných elektromobilov je Peugeot EX1. Ten vznikol v roku 2010 pri príležitosti osláv 200. výročia spoločnosti Peugeot. Francúzi aktuálne uvádzajú, že tento koncept je držiteľom 6 rekordov v oblasti zrýchlenia elektrických vozidiel, pričom tie nemali byť dodnes prekonané.

Viac nám žiaľ vo svojej tlačovej správe neprezradili, a tak sme si museli pomôcť Wikipediou. Dozvedeli sme sa pritom, že dizajn tohto 2-miestneho roadstera bol navrhnutý na základe kvapky vody. Jeho monokokové telo je vyrobené z kompozitu uhlíka a plastu, vďaka čomu je veľmi ľahký a zároveň tuhý.

6 oficiálnych rekordov

Peugeot EX1 meria na šírku 1,77 m a na výšku len 0,90 m. Pod jeho „kapotou“ nájdeme 2 elektromotory s celkovým výkonom 250 kW a krútiacim momentom 480 Nm. To sa nezdá síce moc, no aj vďaka nízkej hmotnosti je vozidlo extrémne rýchle.

Veď je držiteľom 6 oficiálnych rekordov medzi automobilmi s hmotnosťou do 1 000 kg. Tie sa týkajú zrýchlenia z 0 na 60 mph / 97 km/h (2,24 s), z 0 na 1/8 míle (7,08 s), z 0 na 1/4 míle (12,67 s), z 0 na 500 m (16,81 s), z 0 na 1/2 míle (23,85 s), z 0 na 1 000 m (28,16 s) a z 0 na 1 míľu (41,09 s). Maximálna rýchlosť vozidla je 259 km/h, pričom „neskôr“ sa mu podarilo dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,24 s.

Niektoré z týchto údajov by podstatne ťažšia a výkonnejšia „rodinná“ Tesla Model S Performance (najrýchlejší sériový model značky Tesla) prekonala, avšak v rámci pre nás „tradičného“ údaju o zrýchlení, a to z 0 na 100 km/h, ťahá oficiálne za kratší koniec (2,6 s).

Ide síce o „neporovnateľné“ elektromobily, a to z rôznych hľadísk, avšak toto porovnanie dokumentuje mimoriadne akceleračné schopnosti konceptu Peugeot EX1, keďže najvýkonnejšia sériová Tesla prešprintuje zrejme väčšinu súčasných superáut. Sme pritom veľmi zvedaví na oficiálnu hodnotu zrýchlenia sériovej Tesly Roadster 2.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
O „slovenský“ elektromobil Peugeot e-208 je nečakane veľký záujem
Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie
Elektromobily Peugeot e-208 a e-2008 dostali slovenské, resp. „európske“ cenovky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár