Subkompaktný elektrický hatchback Peugeot e-208 má konečne slovenský cenník, kompaktné elektrické SUV Peugeot e-2008 zas prvú európsku cenovku.
Na Slovensku vyrábaný Peugeot e-208 sa dočkal aj slovenských cien. Ešte predtým, ako si ich spomenieme, patrilo by sa aspoň v skratke uviesť, čo zákazník dostane za svoje peniaze. Elektrický hatchback segmentu B disponuje 50 kWh batériou, ktorá má zabezpečiť dojazd 340 km (WLTP).
Podporuje DC nabíjanie výkonom 100 kW, vďaka čomu sa má nabiť na 80 % kapacity za 30 minút. V rámci „domáceho“ AC nabíjania je možné nabíjať maximálnym výkonom 11 kW (úplné nabitie za 5 h 15 min) alebo 7,4 kW (úplné nabitie za 8 h). Z bežnej domácej zásuvky to potrvá 16 hodín.
Pod „kapotou“ nájdeme aj elektromotor s výkon 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. V režime Sport pritom tento elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,1 s.
Peugeot e-208 je na slovenskom trhu dostupný v 4 verziách, ktoré sa líšia výbavou: Active (28 990 €), Allure (29 990 €), GT Line (31 290 €) a GT (33 290 €). Podrobné informácie o výbave jednotlivých verzií nájdete na oficiálnej stránke výrobcu. V súvislosti s cenami treba ešte dodať, že je v nich započítaný „uvádzací bonus“ vo výške 1 400 €.
Peugeot e-2008
Ak je pre vás model e-208 malý alebo preferujete skôr vozidlá typu SUV či crossover, môžete si počakať na Peugeot e-2008, ktorý má v porovnaní s hatchbackom rázvor dlhší o 110 mm (2 650 mm). Je pritom o 245 mm dlhší (4 300 mm) a ponúka o 94 l väčší kufor (405 l).
Elektrické SUV inak ponúka identickú techniku ako menší súrodenec e-208. Kvôli vyššej hmotnosti a horšej aerodynamike je však o niečo menej efektívne, čo sa prejaví na dojazde, ktorý je o 30 km nižší (310 km – WLTP).
Ako sa dalo predpokladať, Peugeot e-2008 bude drahší. Priame cenové porovnanie oboch elektromobilov v rámci nášho trhu nie je možné, nakoľko zatiaľ nepoznáme slovenskú cenu „SUV-éčka“, prvá európska cena nám však dáva predstavu, čo môžeme v tomto smere očakávať.
Podľa čerstvých správ z ElectricCarsReport vyjde Peugeot e-2008 vo Veľkej Británii vo verzii GT Line na 35 500 GBP (41 450 €). A to je v porovnaní so slovenskou cenou modelu e-208 GT Line až o vyše 10 000 € viac, keď zahrnieme „uvádzací bonus“ vo výške 1 400 €.
Slovenská cena sa však môže líšiť, rovnako tak aj výbava verzie GT Line na jednotlivých trhoch. Veď v Británii vyjde model e-208 GT Line na 31 600 GBP (36 900 €). Z toho teoreticky vyplýva, že u nás by mohol vyjsť model e-2008 GT Line na cca 36 000 €, ak sa naň bude vzťahovať rovnaký bonus ako na model e-208. „Nižšie“ verzie by pritom mali byť samozrejme lacnejšie. Nuž, uvidíme.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
O „slovenský“ elektromobil Peugeot e-208 je nečakane veľký záujem
Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie
Nový Volkswagen e-up dostal slovenskú cenu, e-Golf zas mega-zľavu
10 komentárov
električky ma nelákajú!
Prečo to píšete do Teslamagazínu? Patrí to do Električky-magazínu.
mna zase nelakaju elektricke furiky za cenu auta
Slobodne chlapci.. Mňa zas nelakaju smradlave hlučné traktorove diesle, ktoré stoja o10tis menej, ale za 5 ročnú prevádzku to vyjde hlavne so servisom o 15tis viac. Dúfam, že sa teda zamýšľate pri kúpe aj ďalej ako za hranicu prvej faktúry a nedáte sa nachytať ako typický slovenský „inteligentný“ kupec.
Za zobud zo sna eko- elekronom,alebo vies co?chod si kupit ten vysavac za 30 litrova machruj ze zachranujes planetu.lebo EU zachrani svet,Ha ha ha .cely svet vám prdí na eletroauta
Neviem, či to patrilo mne, ale ak áno, ja som o ekológii v tomto prípade nič nehovoril, píšem len hlavne o ekonómii, ktorá by nás Slovákov mohla konečne posunúť vpred a dovolím si tvrdiť, že aj k väčšej ekológii. Len neviem ako naučiť počítať ľudí náklady ďalej ako za jeden deň .. Pomôžte mi!
Lubo palec hore…ja mam uz 200.000 km elektrických a usporil som cca 18.000 eciek..
Huraaaa kupujme vysacace za 30 000e.za zobudte.ludia zarabaju 600 e
Ľudia zarábajú 600e? A čítaš vôbec, čo píšem? Takže práve to, že ľudia zarábajú 600e, mali by si kúpiť EV.
Lebo EV stojí celkovo menej! Poznám mnoho ľudí zarábajúcich 600e, ktorí majú vždy na cigarety a bary, pričom majú tiež pôžičky na autá a plačú, ako je všetko drahé. Hlavne benzín/nafta. A ono pritom stačí len vziať do úvahy, že ak to, čo dám mesačne do benzínu, skúsim dať do leasingu, vyjde ma to rovnako a po splatení leasingu, mi ide rovnaká suma do vrecka. Na veľký rozdiel od spaľovacieho auta.
Ak má mať elektrina ako náhrada za ropu a fos.palivá i nejakú budúcnosť,musí sa od základu zmeniť výroba a distribúcia energie k užívateľom. Zatiaľ vidíme len pravý opak. Takže presne ako niekto píše,sme nielen od ideálneho,ale aj čiastočne funkčného stavu poriadne ďaleko. Ak zároveň nepresvedčíme ekonomicky silné krajiny aby prešaltovali svoju ekonomiku z ropnej na elektrickú, možno ublížime ekológii,no celkom určite ako Európa zničíme sami seba ekonomicky. A to vo veľmi krátkej dobe. Jediná vec ktorá by nám dala tromfy do rúk,je lacný a relatívne čistý zdroj el.energie. Do teraz s tým nikto nevyšiel,ale prave takýto zdroj k dispozícii je. Nič prevratného, ale účinného a hlavne konkurencie-schopného. Takže všetko pekne po poriadku. Okamžitá elektrifikácia ekonomiky a mobility v terajšom stave nieje možná! Nové štandardy niečo stoja a ich zavedenie si vyžaduje aj nejaký čas. Hlavne ak tie doterajšie ich majitelom ešte stále zarábajú velké peniaze a to aj bez ohladu na ekológiu a enormne zvýšenú potrebu energie v buducnosti,ktorú ropná ekonomika na ktorej základoch stojí naša dnešná civilizácia nebude už dlho schopná nielen udržať,ale už vôbec dalej rozvíjať! V tomto je Európa ako prvá na správnej ceste. No všetko ešte len začína…