Mitsubishi chystá 9 elektrifikovaných modelov, a to v rámci nasledujúcich 5 rokov

3

Mitsubishi patrí medzi automobilky, ktoré v rámci novodobej éry elektromobility uviedli na trh elektromobil medzi prvými. Potom však zaspali dobu. V najbližších rokoch ale naštartujú elektrifikáciu 9 elektrifikovanými modelmi, a to v rámci svojho nového strategického plánu Challenge 2025.

Spoločnosť Mitsubishi uviedla na trh elektromobil už pred 14 rokmi. Išlo o malé mestské vozidlo Mitsubishi i-MiEV (elektrická verzia modelu „i“), ktoré sa v Európe neskôr predávalo ako Peugeot iOn a Citroën C-Zero. Čo sa týka ďalších v Európe známych elektrifikovaných vozidiel, spomenúť môžeme model Outlander PHEV, ktorý bol niekoľko rokov po sebe najpredávanejším plug-in hybridom na starom kontinente.

Pomerne nedávno Mitsubishi ešte zaujalo plne eletrickým crossoverom Airtrek. Ten je však zdá sa určený výhradne pre čínsky trh, pričom vychádza z čínskeho modelu GAC Aion V. Čo sa týka ďalších elektrifikovaných modelov, na našom trhu sú aktuálne dostupné modely ASX HEV/PHEV (full hybrid/plug-in hybrid) a Eclipse Cross PHEV (plug-in hybrid).

Je teda jasné, že Mitsubishi nepatrí k lídrom v elektrifikácii. To sa však bude snažiť aspoň z časti zmeniť v rámci nového plánu Challenge 2025, ktorý sa týka rokov 2023 až 2025. V rámci neho pritom Japonci oznámili zvýšené výdavky na elektrifikáciu, IT a nové obchodné aktivity.

9 elektrifikovaných modelov

Mitsubishi avizuje do roku 2028 16 nových modelov, z čoho bude 9 elektrifikovaných. Akých modelov sa dočkáme, môžeme žiaľ len odhadovať, a to na základe obrázkového slajdu z prezentácie k predstavenému plánu. Čo sa týka batériových elektromobilov, z obrázku vyplýva, že Mitsubishi chystá pickup, „2-radové“ SUV a 2 „aliančné“ modely (zrejme SUV/crossover a kei car či mikrovan). Zvyšné modely – ASX, Colt, Xpander, „2-radové SUV“ a „MPV“, budú hybridné.

mitsubishi elektromobily hybridy

Zdroj: Mitsubishi

Automobilka Mitsubishi tiež oznámila, že do roku 2030 investuje 1,45 mld. €, aby si zabezpečila batérie s celkovou kapacitou 15 GWh. A angažovať sa chce aj v oblasti energetického manažmentu (zrejme vrátane V2G) a opätovného použitia batérií („2. život“ pre vyslúžilé batérie z e-áut).

Zdroj: Mitsubishi

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Spoznali sme ďalšie špecifikácie nového elektromobilu od Mitsubishi, vrátane čínskej ceny
Unikátne Mitsubishi kombinuje 4 elektromotory s plynovou turbínou
Suzuki avizuje 9 menších elektromobilov, vrátane e-Jimny, v rámci svojej novej stratégie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. a co robili doteraz? predavali auta so spalovacim motorom ako dalsich 95% vyrobcov . a kedze im to zaraba a zivi to tisice ludi, tak preco s tym skoncit?!

Pridajte komentár