Thajský miliardár založil „elektromobilku“, ktorá ponúkne podobný ekosystém ako Tesla

1

Thajská automobilka Mine Mobility predstavila tento rok svoj prvý elektromobil. Chystá pritom ďalšie, ktoré vzídu aj z minuloročných konceptov. Spoločnosť však nebude len výrobcom e-áut. Podobne ako Tesla totiž buduje jednu z najväčších batériových tovární na svete, sieť nabíjacích staníc a poskytuje aj energiu pre nabíjanie.

Thajský miliardár, Somphote Ahunai, ktorý vlastní energetickú spoločnosť Energy Absolute, sa pustil do elektromobility. A to rovno so všetkým, čo k tomu patrí. Jeho snahou je okrem iného naštartovať trh s elektrickými automobilmi v celom regióne. A to aj vďaka komplexnému ekosystému a podstatne nižším cenám vozidiel. A zatiaľ sa mu to celkom darí, nakoľko jeho spoločnosť eviduje vyše 4 500 objednávok na prvý model MINE Mobility SPA1.

Prvý elektromobil

Elektrické MPV MINE Mobility SPA1 síce neohúri dizajnom ani dojazdom (200 km), zaujme však zrejme cenovkou. Tá pritom nie je vôbec nízka (38 000 $), avšak v rámci tamojšieho trhu ide o jednoznačne najdostupnejší elektromobil.

Veď Nissan Leaf tam vyjde v prepočte na 63 000 $, Kia Soul EV na 73 000 $, Audi e-tron na 162 000 $ a Jaguar I-Pace dokonca na 175 000 $. A to z dôvodu vysokých dovozných a spotrebných daní, ktoré sa vzťahujú na automobily. A o moc lepšie to nie je ani z čínskymi elektromobilmi, ktoré sú oslobodené od dovoznej dane. Veď napr. model BYD e6 vyjde na 60 000 $. Má však 2-násobný dojazd.

akže v tomto kontexte sa napriek minimálnej penetrácii tamojšieho trhu elektromobilmi (0,004 %) nejaví podnikateľský zámer automobilky Mine Mobility ako márny. Hlavne v súvislosti s celým ekosystémom, ktorý sa chystá ponúknuť, vrátane budúcich elektrických modelov.

Ďalšie modely

Energy Absolute ponúkne časom aj lacnejší mestský „kompakt“ (20 kWh, 200 km) a drahšie športové auto (45 kWh, 250 km), ktorých prototypy predstavila minulý rok. Uvedené základné špecifikácie platia pre prototypy.

Vlastné nabíjačky aj batérie

Spomínané základné parametre v dnešnej dobe rozhodne neohúria, zdá sa však, že thajská automobilka spočiatku cieli svoje elektromobily najmä pre používanie v hlavnom mesto Bangkok. V ňom a v jeho okolí doteraz vybudovala okolo 400 nabíjacích staníc. A do konca roka ich má byť vyše 700.

Továreň na výrobu elektromobilov má byť schopná od konca tohto roka vyrábať 10 000 elektromobilov ročne. Závod na výrobu batérií má mať spočiatku kapacitu 1 GWh ročne, neskôr však má byť schopný produkovať batérie s celkovou kapacitou až 50 GWh ročne. Tým by išlo o jednu z najväčších „baterkárni“ sveta.

Ekosystém po vzore Tesly

No a celý e-mobility ekosystém uzatvára materská spoločnosť Energy Absolute, ktorá je poskytovateľom elektrickej energie. Automobilka Mine Mobility tak bude schopná zabezpečiť podobný „servis“ ako Tesla so svojimi produktmi a službami, ktorými sú elektromobily, zariadenia pre výrobu energie (solárna strecha, solárne panely, Powerwall), nabíjacie siete Supercharger a „Destination Charging“ a „vlastné“ batérie vyrábané v spolupráci s Panasonic v Tesla Gigafactory 1.

Zdroje: Bloomberg, Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky developer prezentoval megalomanské plány v oblasti elektromobilov
Rivian považujú za druhú Teslu. Jeho elektromobily mieria aj do Európy
Nemecký startup chce byť Teslou pre masy, aj vďaka elektromobilu za 16 000 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár