Maserati oznámilo masívnu elektrifikáciu. Prvý elektromobil už budúci rok

6

Maserati je po Porsche ďalšou športovou značkou, ktorá oznámila plány masívnej elektrifikácie svojho portfólia. Čo máme od talianskej automobilky očakávať v najbližšom období?

Spoločnosť Maserati uvádza, že všetky jej nové modely vyvinuté, skonštruované a vyrobené v Taliansku budú mať hybridný alebo plne elektrický batériový pohonný systém s „inovatívnymi a výkonnými prvkami“, ktoré sú typické pre DNA značky.

Program elektrifikovaných vozidiel Maserati bol spustený tento rok, pričom prvým e-modelom bude veľký hybridný sedan Maserati Ghibli, uvádzajú Taliani vo svojej tlačovej správe.

Elektrické GT

Prvými plne elektrickými vozidlami talianskej značky sa stanú modely Maserati GranTurismo a GranCabrio, pričom GranCabrio by malo byť „kabrio“ verziou „GT-čka“ GranTurismo. Tieto elektromobily sa budú vyrábať vo výrobnom centre Mirafiori, do ktorého automobilka investovala 800 mil. €.

Pôjde o novú generáciu relatívne úspešných modelov, ktoré sa vyrábali od roku 2007 do roku 2019, pričom sa predalo 40 000 ks. Po dizajnovej stránke by mali vychádzať z konceptu Alfieri (viď titulná fotografia). Podľa dokumentov od FCA by mali mať elektrifikované verzie modelu Alfieri celohlinikové šasi. Elektromobil s pohonom všetkých 4 kolies má dosahovať maximálnu rýchlosť cez 300 km/h a zrýchliť z 0 na 100 km/h za cca 2 sekundy.

Elektromobily od Maserati by mali byť vybavené 3 elektromotormi, ktoré sa postarajú o pohon oboch náprav. Disponovať majú vektorovaním krútiaceho momentu a batériou s 800V technológiou. Tá by mala zabezpečiť rýchle nabíjanie aj dlhý dojazd.

Ďalšie e-modely

V modenskom závode aktuálne prebiehajú zásadné úpravy výrobnej linky, ktorá bude vyrábať ďalší elektromobil talianskej značky, tentokrát „elektrickú verziu superšportového vozidla“. Ďalším elektrifikovaným modelom Maserati bude SUV segmentu D, pričom sa očakáva, že prvé testovacie kusy zídu z výrobnej linky do roku 2021.

Talianska automobilka tiež uvádza, že ich 100 % elektrický pohonný systém je zo 100 % Maserati a bol vyvinutý v Inovačnom laboratóriu v Modene, takže ide o „in-house“ technológiu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Ideme po Tesle“, hovorí koncern Fiat Chrysler. Najmä značka Maserati
Množstvo elektromobilov naprieč značkami Alfa Romeo, Maserati, Jeep a Fiat…
Toyota sa chystá elektrifikovať Európu. Spaľováky odsunie na druhú koľaj

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Vaše příspěvky mi připomněly,jak jsem se dočetl,že již dávno nežiji.
    Protože jsem měl Fiat Uno a na to byla taková recenze,že jsem po 7 létech ježdění již neměl šanci být mezi živými!
    Já s ním byl moc spokojen a i můj syn pak s ním získal první řidičské zkušenosti,Maserati moc fandím za odvahu i schopnost jít do zásadní změny!!!

  2. Pokiaľ budú superboháči, budú aj autá pre superboháčov. Niektorých môže štvať, že sa plytvá zdrojmi na takého hračky. Superautá sú symbolmi nerovného rozdeľovania bohatstva, podobne ako kožuchy alebo šperky. V Grécku ich skupina aktivistov podpaľuje.

Pridajte komentár