Toyota sa chystá elektrifikovať Európu. Spaľováky odsunie na druhú koľaj

13

Automobilka Toyota oznámila, že chce v Európe rásť. Pomôcť jej pritom majú predovšetkým elektrifikované modely, ktorých sa dočkáme viac ako dosť.

Plán spoločnosti Toyota zahŕňa 40 nových alebo aktualizovaných elektrifikovaných modelov, vrátane plug-in hybridov a plne elektrických automobilov (elektromobilov), informuje Autonews.

Japonská automobilka pritom predpokladá, že 70 % jej európskeho predaja budú tvoriť do roku 2025 hybridné vozidlá (aktuálne 52 %). Plug-in hybridy sa majú podieľať na predajoch Toyoty 10 percentami a rovnaký podiel si majú „ukrojiť“ elektromobily (batériové + vodíkové).

Na automobily s čisto spaľovacím pohonom by tak malo pripadnúť zvyšných 10 %. Ten pritom nájdeme už len v športových, terénnych a úžitkových vozidlách.

K zvýšeniu podielu predaja hybridných vozidiel má prispieť najmä nové malé SUV, ktoré sa zaradí pod model C-HR. Svoj hybridný pohon bude zdieľať s modelom Yaris. Predstavené bude v marci v Ženeve a do predaja sa dostane o rok neskôr.

Plug-in hybridy a elektromobily

Do roku 2025 Toyota uvedie na trh každoročne minimálne jeden nový plug-in hybrid, pričom prvého z nich sa dočkáme v 2. polovici tohto roka. Pôjde o výkonné SUV RAV4 Plug-in Hybrid s čisto elektrickým dojazdom cez 60 km (WLTP).

Tento príde na trh aj 2. generácia vodíkovej Toyoty Mirai. Japonská automobilka však už konečne aspoň oznámila (minulý rok) a odprezentovala („makety“) batériou poháňané elektromobily. „V krátkom čase“ by mala uviesť na trh najmenej 10 modelov.

Projektový šéf-inžinier Toyoty sa pritom vyjadril, že malé vozidlá by mali prejsť na jedno nabitie minimálne 300 km. Väčšie, napríklad typu crossover, by mali disponovať dojazdom 500 až 600 km. Neuviedol však podľa akého cyklu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota začína testovať „solárnu batériu“ pre elektrifikované autá
Súboj technológií: Batérie vs. vodík – Tesla Model 3 vs. Toyota Mirai
Toyota postaví prototyp mesta budúcnosti. Poslúži ako laboratórium nových technológií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Toyota, si super. Máš to dobre prešpekulované a vymyslené. Nič nenechávaš na náhodu.
    Mám také tušenie, že sa TOYOTA čoskoro stane najväčšou automobilkou na svete.
    Zatiaľ síce vedie Vokswagen group, ale to len preto, že na rozdiel od Toyoty vyrába aj náklaďáky (SCANIA, MAN).
    Keby sa brali do úvahy len vyrobené a predané osobné autá, Toyota jasne vedie už teraz.
    Držíme ti palce, Toyota! A veselo elektrifikuj ďalej!

  2. Trochu zavádzajúci titulok, že idú spaľováky bokom „70 % jej európskeho predaja budú tvoriť do roku 2025 hybridné vozidlá“. Hybrid je predsa primárne spaľovak, ta malá baterka tam veľa muziky nespraví.

    • To máš sice pravdu, ale třeba v garáži obchodního centra odjede hybrid beze smradu čistě na elektriku, zatím co odjíždějící TDI zasmradí půl patra a ještě tě oblaží tím hrozným zvukem.

      • A zakaznik si za to zaplati +x tis eur.. aby chvilku nesmradil v garazi. A na spotrebe sa to moc neprejavi. To radsej nech vylepsuju cisty benzin/diesel alebo potom ponuknu elektro/vodik. Pre mna je hybrid omyl, detto PHEV.. mat to za cenu cisteho elektro baterku 10kWh je malo.. BEV cenu potom drzia zbytocne vysoko.

    • Je to tak! Toyota dlho mlčala a zostávala pri klasike s hybridmi. Treba však triezvo hodnotiť každú novú správu a údaje v nej. Pritom proti Toyote nič nenamietam, ale ani plamenne nehorím. Držím palce všetkým šikovným, ktorí prinesú technický pokrok!

        • Príliš jednostranná a nekritická chvála v príspevku „na jednu stranu“…. (Toyotu). Prajme úspech aj Toyote s „novou“ elektikou! Ono to ešte chvíľu potrvá … hybrid, plug-in hybrid a čisto elektro, uvidíme čo s vodíkom …..
          Len aby sme to všetko v zdraví prežili! Pozrime sa, ako rýchlo sa nám mení klíma, a čo sa deje a bude diať!

  3. Mal som vždy viac áut na raz no až keď som sa rozhodol pre prius ostal som verný hybridu aj napriek tomu že mám aj diesel. Hybrid od Toyoty je reálne úsporný a mám aj nižšie náklady na servis. Maximálna spokojnosť a len sa smejem na hlúpostiach a neznalosti iných a poznámkach typu : hybrid je drahý, nie je úsporný, nespolahlivý a iné perly 😀 presný opak je pravdou…
    Ak full hybrid tak od Toyoty alebo od Lexusu

Pridajte komentár