Hyundai Ioniq 5 dokáže jazdiť bokom, či sa otočiť na mieste, a to vďaka el. pohonu „e-corner“

1

Šiesty najväčší automobilový dodávateľ na svete, juhokórejská spoločnosť Hyundai Mobis, ktorá má závod aj pri Žiline, predstavila na CES 2023 svoje plány. Jednou z prezentovaných technológií bol pritom systém elektrického pohonu, ktorý umožňuje nevídanú manévrovateľnosť. A to aj nad rámec toho, čo dokáže napr. tank, vysokozdvižný vozík či offroadové elektromobily. Túto technológiu pritom Kórejci vedia aplikovať aj do bežného osobného elektrického auta ako Hyundai Ioniq 5.

Spoločnosť Hyundai Mobis predstavila na známom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2023 svoju víziu New Mobis. „Mobis“ sa po novom profiluje ako spoločnosť pôsobiaca v oblasti mobility, ktorá „poskytuje integrovanú platformu zameranú na softvér“.

Z dlhodobého hľadiska chce juhokórejská spoločnosť ponúkať integrované riešenia kombinujúce kľúčové technológie v oblasti elektrifikácie, autonómnej jazdy a konektivity. Predstavila pritom koncepčný elektromobil M.VISION TO, ktorý spadá do segmentu vozidiel pre špeciálne účely – tzv. PBV („Purpose-Built Vehicle“), v ktorom chce do roku 2030 dominovať koncern Hyundai Motor.

Modul e-corner

Vozidlo M.VISION TO je podľa vývojárov autonómne a obsahuje batériový elektrický pohon, ktorého základom je špeciálny modul „e-corner„. Ten integruje systémy riadenia, brzdenia, odpruženia a pohonu do jedného kolesa. Koncepčné vozidlá obsahujú tieto moduly v rámci každého kolesa. A to im umožňuje robiť nevídané „kúsky“.

Nová technológia ide nad rámec toho, čo ponúkajú alebo chystajú v blízkej dobe výrobcovia v rámci elektromobilov ako Hummer EV, Rivian R1S/R1T, Tesla Cybertruck, Mercedes-Benz EQG či Yangwang U8. Okrem tzv. „krabej“ diagonálnej jazdy či otočenia sa na mieste ako v prípade tanku (podmienkou je ale „mäkký podklad“), systém e-corner ponúka úplnú jazdu bokom (po vytočení všetkých kolies pod uhlom 90 st., čo je praktické napr. pri pozdĺžnom parkovaní/vyparkovaní) či otáčanie sa na spôsob vysokozdvižného vozíka (natáčanie zadnej nápravy). Po vytočení kolies pod uhol 45 st. sa pritom vozidlo dokáže otočiť na mieste aj pri pevnom povrchu.

Spoločnosť Hyundai Mobis v aktuálnej tlačovej správe neinformovala o konkrétnych plánoch s technológiou e-corner. Napr. v roku 2021 však uviedla, že toto riešenie chce poskytnúť v roku 2025, a to v rámci vozidiel PBV.

Zdroj: Hyundai Mobis

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koncern Hyundai avizuje novú generáciu elektromobilov s dojazdom vyšším o 50 %
Mercedes-Benz EQG sa otáča ako tank a dostane batériu novej generácie
Hyundai ukázal novú „e-Konu“ a Ford poodhalil európske e-SUV so srdcom od VW

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár