Spolu s elektromobilmi sa zákonite vyvíjajú aj rôzne systémy nabíjania. A spoločnosti Hyundai a Huawei aktuálne predstavili robot, ktorý má zjednodušiť nabíjanie, resp. ultra výkonnú nabíjaciu stanicu s výkonom až 600 kW.
Koncern Hyundai Motor chce podľa vlastných slov zabezpečiť komfortnejšie nabíjanie elektromobilov, a to prostredníctvom nabíjacieho robota Automatic Charging Robot. Tento robot dokáže presne manipulovať s nabíjacím konektorom nabíjacej stanice a pripojiť ho k nabíjaciemu portu vozidla. A po ukončení nabíjania samozrejme aj odpojiť. Počas tohto procesu dochádza aj k automatickému otvoreniu a zatvoreniu nabíjacieho portu vozidla.
Hyundai uvádza, že Automatic Charging Robot (ACR) zjednoduší a spríjemní nabíjanie elektromobilov najmä v tmavom prostredí a zlepší dostupnosť nabíjania pre ľudí s „pohybovými obmedzeniami“, a to aj z dôvodu, že s rastúcim výkonom nabíjacích staníc rastie tiež hmotnosť nabíjacích káblov.
- Zdroj: Hyundai
- Zdroj: Hyundai
Hyundai vo svojej tlačovej správe taktiež spomína, že pokračuje vo vývoji nabíjacieho robota ACR, aby ho čoskoro mohli využívať „všetci“ elektromobilisti. To je určite pekná myšlienka, najskôr by však Hyundai mal zabezpečiť pre svoje elektromobily širokú podporu nabíjania formou plug & charge. To je totiž základ komfortného nabíjania. A navyše, bez tejto funkcie prínos robota ACR výrazne klesá.
600-kW nabíjačka od Huawei
Začínajú pribúdať nabíjacie stanice pre elektromobily s možným extrémnym nabíjacím výkonom. Ešte nedávno bola horná hranica 350 kW (napr. v rámci siete Ionity). Potom sa začali v Číne objavovať nabíjacie stanice s výkonom 480 kW či 500 kW. A nedávno odhalené špecifikácie nabíjacej stanice Tesla Supercharger V4 ukázali, že tá má byť teoreticky schopná ponúknuť 615 kW.
A podobne výkonnú nabíjaciu stanicu vyvíja aj spoločnosť Huawei, ktorá sa čoraz viac venuje oblasti elektromobility. Ako uvádza web CarNewsChina, Huawei aktuálne ukázal prototyp vodou chladenej nabíjacej stanice, ktorá by sa mala volať Fusion Charger. A tá má byť na základe odhalených špecifikácií (200 – 1 000 V a 600 A) schopná ponúknuť maximálny nabíjací výkon 600 kW.

Zdroj: Carnewschina.com
Spomínané čísla sú určite veľmi zaujímavé, už sa len dočkať osobných elektromobilov, ktoré budú schopné využiť takto či aspoň podobne vysoký nabíjací výkon na expresné nabitie svojej batérie. A to bez toho, aby bola zásadnejšie ohrozená životnosť akumulátora.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW poskytuje pohľad na prototyp mobilného nabíjacieho robota
Robotizovaná „hadia nabíjačka“ od Tesly bude, potvrdil Elon Musk
Nabíjacia stanica Tesla Supercharger novej generácie môže mať obrovský teoretický výkon. Prvá už funguje v EÚ
4 komentáre
Nabíjací robot? Načo preboha! Je to iba reklamná imidžovka, nič viac. Z praktického hľadiska nula. Vyše 100 rokov tankujeme my, naši otcovia, dedovia a pradedovia pomocou klasickej tankovacej „pištole“ a je to v pohode. Nikto žiadneho robota nepotrebuje.
A potrebuje natankovať invalid? Tak 3 krát zatrúbi a obsluha mu to veľmi rada natankuje. Takže?
Nebolo by vhodnejšie orientovať vývoj inde?
Nuž, reklama je reklama…
Ja som zatial ziadnu obsluhu pri Superchargeroch nevidel… ale je pravda, ze naposledy som bol tankovat minuly tyzden… mozno sa odvtedy nieco zmenilo 😉
Keď bude existovať robot, nebude treba trúbiť. Ušetrí sa za obsluhu, aj hluku bude menej.
Aj ja to vidím ako JD! Nabíjací kábel na obrázku s robotom sa mi nezdá tak masívny, aby sme ho nezvládli! Ak je však ozaj ťažší, ako je ergonomicky vhodné, tak by stačil oveľa lacnejší vrchný záves s odľahčovacím lankom, ako máva ručné náradie na výrobných linkách, napr. aj automobilov!