Už budúci rok začína šampionát elektrických superbikeov. Spoznali sme podrobnosti

0

Už budúci rok sa dočkáme svetového šampionátu elektrických cestných motoriek FIM Enel MotoE. Bude sa jednať o elektrickú obdobu tradičného šampionátu superbikeov MotoGP. Je teda na čase odhaliť podrobnosti o tomto pretekárskom seriáli.

Elektrifikácia čoraz viac preniká aj do motoršportu. Veď mimoriadnemu úspechu sa teší Formula E, v polovici tohto roka štartuje šampionát cestných elektromobilov Electric GT a v roku 2020 sa zmenia majstrovstvá sveta v rallycrosse na plne elektrické. No a svoju elektrickú obdobu dostane aj šampionát superbikeov MotoGP, a to pod hlavičkou FIM Enel MotoE.

MotoE súčasťou MotoGP a so všetkými výhodami

FIM Enel MotoE bude sprievodným podujatím MotoGP, pričom bude využívať najmodernejšiu televíznu produkciu a komunikačnú platformu kráľovského šampionátu superbikeov.

Dôraz na nízkoemisnú prevádzku šampionátov

Potešiteľné je, že šampionát môže generovať nové technológie využiteľné v bežných elektrických vozidlách. Ako aj to, že prevádzkovateľ FIM Enel MotoE a MotoGP, spoločnosť Dorna Sports, analyzuje možnosti, ako znížiť emisie uhlíka generované logistickými a infraštruktúrnymi potrebami oboch šampionátov.

Preteky, tímy a jazdci

Prvý ročník FIM Enel MotoE bude zahŕňať 5 pretekov v rámci kalendára vybraných podujatí MotoGP. Každý závod sa bude jazdiť na 10 kôl. Tréning bude prebiehať v piatok, kvalifikácia v sobotu a samotný pretek v nedeľu. Úplne prvý oficiálny testovací deň sa skutoční vo februári na španielskom okruhu Circuito de Jerez.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Harley-Davidson uvedie na trh svoj prvý elektrický motocykel už o 18 mesiacov
Šampionát elektromobilov Tesla Model S odštartuje v polovici roka 2018
V Ženeve bola predstavená revolučná generácia Formuly E. Poznáme kompletné špecifikácie

Šampionátu sa zúčastní 11 tímov, ktoré budú mať k dispozícii 18 motocyklov. 7 nezávislých tímov MotoGP dostane po 2 elektrické motorky a 4 tímy Moto2 a Moto3 po jednej.

energica ego corsa

Závodný elektromotocykel Energica Ego Corsa

Závodným náčiním bude upravená verzia elektrického motocykla Energica Eco s prívlastkom Corsa Racing e-Motion. Ten má nasledujúce špecifikácie:

Typ motora: AC s permanentným magnetom
Typ batérie: Li-Ion
Výkon: 110 kW (147 k)
Krútiaci moment: 200 Nm (0 – 5 500 ot./min.)
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie (0 – 97 km/h): 3 s
Nabíjanie: CCS – na 85 % za 20 min
Výrobca pneumatík: Michelin

Zdroje: MotoGP, Energica Motor

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!