Elektromobily VW vyvinuté v spolupráci s Xpengom by sa mohli predávať aj mimo Číny

2

Značka VW nedávno prekvapila oznámením spolupráce s čínskou automobilkou Xpeng, ktorá jej pomôže s vývojom elektromobilov pre Čínu. A aktuálne Nemci pripustili, že táto spolupráca by sa mohla rozšíriť aj mimo Číny. Padla tiež zmienka o platforme, na ktorej vyrastú prvé vozidlá.

Nedávno sme informovali, že Volkswagen uzavrel rámcovú dohodu o technickej spolupráci s mladou čínskou „elektromobilkou“ Xpeng. Nemecká značka pritom do nej investuje 700 mil. €, čím získa 4,99-% podiel v spoločnosti.

VW tiež oznámil, že prvotným cieľom spolupráce je vyvinutie 2 elektromobilov strednej triedy, ktoré by mali prísť na trh v roku 2026. Aktuálne Electrive na základe správy od Automobilwoche, ktorá vychádza z konferenčného hovoru šéfa koncernu VW Group Olivera Blumeho s novinármi a analytikmi, informuje, že pôjde o vozidlá „z hornej časti segmentu B“, čo je dosť mätúce.

Každopádne, zaujímavejšou informáciou by mohlo byť to, že aj keď spolupráca VW a Xpengu je zatiaľ obmedzená len v rámci Číny, podľa Blumeho by sa neskôr mohla rozšíriť. To naznačuje, že spoločne vyvinuté elektromobily by mohli byť dostupné aj pre iné trhy. Teoreticky teda aj pre Európu. Šéf  VW však dodáva, že najskôr chcú etablovať svoje podnikanie v Číne.

Platforma modelu Xpeng G9

Blume sa tiež vyjadril, že prvé elektromobily vyvinuté v spolupráci s Xpengom vyrastú na platforme modelu Xpeng G9. Podľa Reuters to znamená, že VW využije platformu Xpeng Edward, ktorá nie je najnovšou platformou čínskej automobilky. Tou je totiž SEPA 2.0, na ktorej vyrástol „najčerstvejší“ model od Xpengu – G6.

Každopádne platforma „Edward“ používa 800-V elektrickú architektúru na báze karbidu kremíka, čo by mal byť v porovnaní so súčasnou platformou VW MEB pokrok. Minimálne z hľadiska nabíjania. Veľké SUV Xpeng G9 s 98-kWh batériou a dojazdom 570 km (WLTP) postavené na tejto platforme pritom podporuje max. nabíjací výkon 300 kW a má sa nabiť z 10 na 80 % za 20 min, resp. získať dojazd 100 km počas 5 min nabíjania. Samozrejme, v prípade menších modelov s kapacitne menšími batériami sa môžu a zrejme aj budú tieto parametre odlišovať.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW má byť v dokonalej búrke a jeho budúcnosť v ohrození, uvádza sa v správach z Nemecka
Xpeng P7 a G9 s ultrarýchlym nabíjaním prichádzajú do Európy. Známe sú aj ceny
Toyota oznámila urýchlenie elektrifikácie, aby „prežila“ na najväčšom automobilovom trhu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár