Spoločnosť Xpeng je ďalším príkladom expandovania čínskych výrobcov áut do Európy. A dnes predstavila svoje elektromobily, Xpeng P7 – sedan strednej/vyššej strednej triedy, ktorý prešiel modernizáciou a veľké SUV Xpeng G9 s najnovšou technológiou, vrátane ultrarýchleho nabíjania, ktoré sú určené pre európsky trh.
Ambiciózna čínska automobilka Xpeng vznikla pred 9 rokmi a špecializuje sa na elektromobily. Minulý rok predala cca 120 000 vozidiel, predovšetkým doma v Číne. V Európe však nie je úplným nováčikom. Veď už v roku 2020 vstúpila na nórsky trh s kompaktným SUV Xpeng G3. V apríli minulého roku oznámila príchod kompaktného sedanu Xpeng P5. A teraz rozširuje svoju európsku ponuku o väčšie modely P7 (modernizovaný model) a G9. Na začiatok v rámci 4 trhov.
Xpeng uvádza, že elektromobily G9 a P7 sú skonštruované tak, aby dosiahli 5-hviezdičkové hodnotenie v rámci normy Euro NCAP a splnili prísnu certifikáciu vozidiel EU WVTA. Čo sa týka záruky, štandardom je 5 rokov/120 000 km. Avšak európski zákazníci, ktorí sú kúpia vozidlá do konca tohto roka, dostanú záruku 7 rokov/160 000 km.
Modely G9 a P7 sú vybavené „pokročilým asistenčným systémom XPILOT s rôznymi inteligentnými funkciami“. Tie sú podporené 29 senzormi, vrátane radarov s milimetrovými vlnami a vysokým rozlíšením, ultrazvukových senzorov a kamier s vysokým rozlíšením.
V rámci vozidiel nájdeme aj pokročilé hlasové ovládanie či možnosť bezdrôtovej aktualizácie softvéru a firmvéru (tzv. OTA). Xpeng P7 bude dostupný aj „nožnicovými“ dverami. V prípade oboch modelov budú mať zákazníci na výber z verzií s pohonom oboch náprav alebo zadnej nápravy.
Xpeng G9
Európska verzia vlajkovej lode Xpeng G9 postavená na novej elektrickej platforme má podľa aktuálnej tlačovej správy aj nasledujúce špecifikácie:
- koeficient odporu vzduchu: 0,272
- elektrická platforma: 800V, vrátane elektroniky na báze karbidu kremíka
- kapacita batérie: 98 kWh
- dojazd: 570 km WLTP (verzia RWD Long Range)
- nabíjanie: z 10 na 80 % za 20 min (max. nabíjací výkon 300 kW) / zisk dojazdu 100 km počas 5 min nabíjania
- výkon: až 411 kW (verzia AWD Performance)
- krútiaci moment: až 717 Nm (verzia AWD Performance)
- zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 3,9 s (verzia AWD Performance)
- ťažná kapacita: 1 500 kg
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
Xpeng P7
Európska verzia elektrického sedanu strednej/vyššej strednej triedy Xpeng P7 má podľa aktuálnej tlačovej správy aj nasledujúce špecifikácie:
- koeficient odporu vzduchu: 0,236
- dojazd: 576 km WLTP (verzia RWD Long Range)
- nabíjanie: z 10 na 80 % za 29 min (max. nabíjací výkon 175 kW)
- zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,1 s (verzia AWD Performance)
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
Služby, dodanie a ceny
Spoločnosť Xpeng uvádza, že európski zákazníci budú mať jednoduchý prístup k partnerskej sieti s viac ako 400 000 nabíjacími stanicami. Čo sa týka servisného zázemia, nové servisné strediská, ktoré budú zároveň doručovacími centrami, sa otvoria v 2. kvartáli tohto roku v Nórsku, Švédsku, Dánsku a Holandsku, čo sú prvé európske trhy, ktoré sa dočkajú modelov G9 a P7.
Čínska automobilka prezradila aj ceny pre spomínané trhy. Napr. v Holandsku bude stáť Xpeng P7 v rozmedzí 49 990 až 69 990 € s DPH a Xpeng G9 57 990 až 71 990 € s DPH, v závislosti od motorizácie či kapacity batérie. Spustenie dodávok vozidiel je naplánované na jún (P7), resp. september (G9).
Zdroj: Xpeng
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky Xpeng zverejnil ceny elektromobilu P5 pre prvé európske trhy
Funkčný prototyp lietajúceho elektro-auta od Xpengu má byť hotový tento rok
Xpeng uviedol na trh „najrýchlejšie sa nabíjajúce SUV na svete“
2 komentáre
….. keď na tie čínske autá sa cestou do Európy nabalí toľké navýšenie ceny! …..
„Napr. v Holandsku bude stáť Xpeng P7 v rozmedzí 49 990 až 69 990 € s DPH a Xpeng G9 57 990 až 71 990 € s DPH…“
Electrek uvádza tieto isté ceny s tým, že ide o ceny bez miestnych daní a poplatkov. Tak ako je to správne, pán Bakša?