Zdá sa, že v rámci koncernu VW Group neprebiehajú veci tak, ako majú. Aktuálne totiž prichádzajú z Nemecka ďalšie správy ohľadom možných problémov. Tie sa tentokrát týkajú dopytu po vozidlách značky Volkswagen, vrátane elektromobilov. A v rámci koncernu dôjde k ďalším šiestim personálnym zmenám.
Ecomento na základe správ od nemeckých portálov Handelsblatt a Manager Magazin informuje o otupenej e-mobility ofenzíve značky Volkswagen z dôvodu slabnúceho dopytu po elektromobiloch, pričom slová šéfa značky Thomasa Schäfera majú naznačovať vážne problémy nielen v rámci elektromobility. Tie pritom citovalo viacero nemeckých médií.
Schäfer mal v rámci online stretnutia globálnych manažérov VW uviesť, že „strecha je v plameňoch“, že „budúcnosť značky Volkswagen je ohrozená“, že nasledujúce týždne a mesiace budú pre spoločnosť veľmi ťažké a že súčasné prostredie nie je „nič menej ako dokonalá búrka“.
Problémy VW nemajú byť viditeľné na prvý pohľad, keďže ešte stále „dobiehajú“ objednávky nahromadené počas dodávateľskej krízy. Avšak najneskôr v septembri sa má ukázať klesajúci dopyt v plnej nahote. Finančný šéf VW mal pritom na spomínanom stretnutí manažérov uviesť, že bez obchodu s Čínou a náhradnými dielmi by bol zisk spoločnosti takmer nulový a že biznis VW s vozidlami je „chorý“. A šéf značky mal vyzvať svojich manažérov, aby si uvedomili závažnosť situácie, naštartovali tímového ducha a začali šetriť.
Obmedzenie výroby elektromobilov
Spomínané informácie prichádzajú krátko potom, čo napríklad Electrive na základe správy od miestnych novín Nordwest-Zeitung informoval, že VW obmedzil výrobu elektromobilov ID.4 a ID.7 v Emdene (Nemecko). A to kvôli dopytu, ktorý má byť takmer o 30 % nižší ako sa očakávalo.
Problémy priznalo aj Audi
Nedávno sme tiež informovali, že šéf koncernu Volkswagen Group Oliver Blume priznal, že ich prémiová značka v elektromobiloch zaostáva za konkurenciou. A to najmä v oblasti ponuky modelov v rámci čínskej konkurencie. Objavila sa pritom neoficiálna správa, že spoločnosť Audi má rokovať o kúpe čínskej e-mobility platformy, a to s cieľom urýchliť vývoj nových elektromobilov.
Ďalšie personálne zmeny
Nedávno spoločnosť Audi oznámila, že od 1. septembra bude súčasný šéf Audi Markus Duesmann nahradený Gernotom Döllnerom. A aktuálne koncern VW Group informoval, že zmeny sa dotknú aj pozícií hlavného koncernového stratéga, koncernového šéfa pre kvalitu, finančného šéfa divízie CARIAD (vývoj softvéru), šéfa výroby značky Bentley, ako aj šéfov ľudských zdrojov spoločností VW úžitkové vozidlá a VW Group Components.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW potvrdil elektromobil za menej ako 20 000 €, keďže čínska konkurencia rastie
„Očakávam cenovú vojnu elektromobilov v Európe,“ hovorí expert
Audi vraj chce kúpiť platformu pre elektromobily od čínskej konkurencie. Padlo aj prvé meno
ODBER NOVINIEK
11 komentárov
Súčasný vývoj elektromobility je v mnohom postavený na hlavu! Prednostne sa vyrábajú veľké drahé luxusne a premotorizované koráby, ktoré sotva vedú k žiadanému ekologickému správaniu!
VW, ale aj iní mali začať vyrábať lacné a jednoduché BEV pre masové nasadenie! Tie, čo dnes vyrába VW, nie sú „ľudové autá“! Uvidíme, do kedy budú nadšenci kupovať tie veľké a predražené BEV, a koho z výrobcov postihne kríza zo stagnácie ich odbytu, ako to naznačuje tento článok!
Na tych luxusnych mozu nieco zarobit resp. aspon neprerobit (vela). Nove technologie nikdy nezacinaju v ludovych modeloch. Aj Tesla aj Cinania zacali s drahmi EV. Ok cinania aj verzie smiesnych lacnych bez bezpecnosti, vykonu , vybavy, dojazdu .. lacnych akoze auuticok, ale to boli/su skor stvorkolky s karoseriou nez auta.
Zatial nedokazu vyrobit lacne ludove EV a ani nie je cas na ne zatial, tych par rokov kym pridu vdaka poklesom cien baterii je priestor na vybudovanie nabjacej infrastruktury na co EU spravne tlaci (legislativou aj dotaciami), Bolo by neskor zacat ju budovat ked automobilky uz budu chrlit miliony lacnych Ludia musia mat kde nabijat az ich zacnu masovo kupovat. Ten nabeh emobility je postupny co ma logiku.
TAUR, veď práve!!! Konajú ako konajú, a budú mať problémy! Dnes bola na TV Das Erste debata o drastickom prepade dopytu po BEV v Nemecku, a prílive „cenovo dostupných“ BEV z Číny!
Pripmenme si BYD e2 z 9. aprila 2023 za cenu od € 13.600,– v Číne !!! Ak by bol v EU od € 16.000,– , tak by mali zabezpečený super odbyt, a elektrorevolúcia môže nastať! Len aby to aj nabíjacie kapacity stíhali ….. Preto aj to „zemetrasenie“ vo VW!
Je to len nenažranost EU automobiliek za ich ziskom. Už teraz je neskoro zaspali a tak im treba. Priklad kde je problem je len cena
„…https://…
Môžeme byť zlomyselní voči EU automobilkám, ale keď raz padnú, nastane chaos v celom hospodárstve EU, a to si nakoniec od….. pykáme „my obyčajní“ !
a to je len zaciatok… 90% “tradicnych” automobiliek skrachuje, a to je dobre!!! odmena za desatrocia ojebabravania 🙂
Oligopoly sa prežrali k smrti. Teraz im na záchranu dajú obrovské subvencie. A nám zvýšia dane. Socializmus pre bohatých a kapitalizmus pre chudobných v praxi.
TAUR, veď práve!!! Konajú ako konajú, a budú mať problémy! Dnes bola na TV Das Erste debata o drastickom prepade dopytu po BEV v Nemecku, a prílive „cenovo dostupných“ BEV z Číny!
Pripmenme si BYD e2 z 9. aprila 2023 za cenu od € 13.600,– v Číne !!! Ak by bol v EU od € 16.000,– , tak by mali zabezpečený super odbyt, a elektrorevolúcia môže nastať! Len aby to aj nabíjacie kapacity stíhali ….. Preto aj to „zemetrasenie“ vo VW!
Každý riaditeľ burcuje svojich zamestnancov, nejaký zlomyseľný zamestnanec to vyniesol, aby si zarobil od médií, netreba z toho robiť tragédiu. VW určite neskrachuje, investujú do elektromobility obrovské miliardy a keby bolo najhoršie, štát ich zoštátni ako železnice alebo vo Francúzsku Renault.
To je pravda, ale VW ani zoštátnenie nepomoze, iba nas to na daniach bude dlhsie a viac stáť..no nakoniec vw skrachuje, resp.sa premenuje po tom co ho kupi čínan a bude sa už hanbiť pouzit rovnake meno, ktore uz i tak zazilo dost afer. Volvo už tiež ako top znacka značne vymrelo.
To je absolutne blbost.
VW zaspal. To bez debaty. Je to dane tym, ze cele Nemecko bolo ladene dost proti elektromobilite a az teraz si uvedomuju postupne, ze je to najlepsia cesta. Len co uz ked zastavili tei atomky, tak sa ako psy bili za bio paliva.
Nastastie tu mame Francuzov. Ti nielenze nezastavili atomky, tam PSA pochopilo cestu. e-C4, e-2008, Mokka. Akoze vazne francuzy to rozbehli s cenovo dostupnymi modelmi lepsie ako VW.