Elektromobily by mohli spôsobiť nárast obezity, tvrdí štúdia

3

Britská vláda si nechala vypracovať štúdiu na tému „Energetický dopyt v bez-uhlíkovom Spojenom kráľovstve“. Tá pritom priniesla zaujímavé závery pre oblasť elektromobility. Elektromobily vraj môžu mať negatívny vplyv na životosprávu obyvateľov miest či dopravnú situáciu. Preto odporúča podporiť iné druhy dopravy.

Za spomínanou štúdiou je Centrum pre výskum energetických riešení (CREDS), ktoré združuje 40 akademikov a 13 britských inštitúcií. V nej sa okrem iného tvrdí, že zlepšenie kvality života a boj proti klimatickým zmenám je možné významne podporiť uprednostnením aktívnych foriem dopravy pred používaním automobilov.

Zápchy a obezita

Používanie elektromobilov síce prispeje k redukcií lokálnych emisií, môžu však spôsobiť ešte väčšie preťaženie metskej premávky. Dôvodom majú byť ich nižšie prevádzkové náklady a nižšie zdanenie elektrického „paliva“, dôsledkom čoho môže narásť celkový počet automobilov na cestách.

Navyše to má viesť aj k menej zdravej spoločnosti s vyšším výskytom obezity. CREDS preto vyzýva britskú vládu, aby navrhla stratégiu, ktorá zabezpečí obyvateľstvu dobrú životnú úroveň bez toho, aby potrebovali autá. Riaditeľ CREDS Nick Eyre dodáva, že cyklistika a chôdza by mali byť podporované vládou.

Pokračujúca závislosť od áut pritom vedie k rozrastaniu miest, neaktívnemu životnému štýlu a zápcham. Neodporúča pritom budovanie nových ciest, pretože dopyt po autách môže klesať, nakoľko mladá generácia už nie je tak fixovaná na autá ako tá staršia.

Podpora aktívnych spôsobov dopravy

Namiesto toho by mala vláda investovať do opatrení, ktoré budú viesť k zníženiu využívania automobilov. Podporiť by sa tak mala nielen chôdza a cyklistika (vrátane elektrobicyklov a elektrický kolobežiek), ale aj verejná doprava a carsharingu.

Veď sa ukazuje, že dostupnosť zdieľaných vozidiel znižuje potrebu ich vlastníctva a najazdený počet kilometrov a zároveň zvyšuje záujem o iné druhy dopravy. CREDS taktiež navrhuje reguláciu dostupnosti a predaja veľkých automobilov, napr. typu SUV, ktoré spotrebúvajú viac energie, než je potrebné na prekonanie určitej vzdialenosti. Tie sú podľa akademikov vhodnejšie na poľnohospodárske účely ako na používanie v mestách.

carsharing kosice sharengo

Zdroj: ZD

Zdroj: Forbes, titulná fotografia: Energyvores cez Greencarreports

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vynálezca Alexander Kaliský sa s nami podelil o svoj koncept trvalo udržateľnej dopravy
Elektromobily majú byť podľa štúdie ešte „čistejšie“ ako sa predpokladá
Mercedes-Benz predstavil mestský elektromobil, ktorý zastúpi MHD

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. No, tí Briti sú fakt… dajme tomu čudní.
    Už som čítal naozaj všeličo, ale takto dobre som sa nepobavil už dosť dávno. Pritom títo akademici určite jazdia na autách značky Rolls Royce. Alebo žeby predsa len jazdili na bicykloch?

  2. Úsporné žiarovky spôsobili to, že sa viac svieti. Takže s el.autami to bude tiež tak. SUV a iné obludy pre jedného by ozaj na cestách nemali čo robiť. Priestor mesta patrí všetkým. Obludné SUV ho len zaberajú. V tomto majú pravdu.

Pridajte komentár