Výsledky testu ADAC EcoTest 2017, ktorého sa zúčastnili modely s rôznym pohonom

1

Nemecký ADAC, 2. najväčšia motoristická organizácia sveta, otestovala množstvo automobilov s rôznym pohonom, pričom sa zamerala na ekológiu ich prevádzky. Do popredia sa dostali logicky elektromobily, ktoré však zatiaľ nemožno považovať za úplne bezemisné vozidlá. Aj medzi nimi sú pomerne veľké rozdiely.   

ADAC v rámci svojho testu EcoTest 2017 zohľadnil pri elektrických a plug-in hybridných modeloch emisie vyprodukované pri výrobe elektrickej energie, ktorá slúži na ich pohon. Do úvahy bral pritom priemerné hodnoty v rámci nemeckého energetického trhu. Avšak z celkového hľadiska nám to nepríde úplne objektívne, keďže aj pri ťažbe ropy a jej spracovaní, ako aj nasledujúcej distribúcií, sa vyprodukuje veľké množstvo emisií… Avšak aspoň pre získanie predstavy sú výsledky ADAC EcoTest 2017 určite zaujímavé. Minimálne pre porovnanie elektrifikovaných vozidiel.

elektromobily emisie co2 ekologia prevadzky adac ecotest

Výsledky ADAC EcoTest 2018 (TOP 10). Zdroj: ecomento.de

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prieskum: Tesla je najšetrnejšia k životnému prostrediu. Čo ostatné automobilky?
POROVNÁVACÍ TEST: Tesla Model 3 vs. Nissan Leaf 2018 vs. Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e
Porovnávací test kompaktných elektromobilov: BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf a Hyundai Ioniq

Veľké rozdiely aj v rámci elektromobilov

Medzi najekologickejším a najmenej ekologickým porovnateľným elektromobilom testu je dosť výrazný rozdiel. Zatiaľ čo Hyundai Ioniq Electric poháňaný „nemeckou“ elektrinou vyprodukuje podľa prepočtov 85 g CO2/km, Renault Zoe vypustí až 118 g CO2/km. Hlavným dôvodom tohto rozdielu je spotreba. Ioniq spotrebuje aj vďaka vynikajúcej aerodynamike (Cx = 0,24) priemerne 14,7 kWh/100 km, Zoe 20,3 kWh/100 km.

Tesla Model X na 7. mieste

Jediným nie plne elektrickým automobilom, ktorý získal plný počet hviezdičiek bol plug-in hybrid Toyota Prius PHEV. Veľká a ťažká Tesla Model X 100D skončila až siedma, keď ju predbehlo aj Audi A4 s pohonom na zemný plyn. Najekologickejším spaľovákom testu (8. miesto) sa stalo benzínové Suzuki Ignis 1.2 SHVS s reálnou priemernou spotrebou 5,2 l/100 km.

Zdroj: ADAC

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. BLBE POROVNANIA…SPALOVAK NEBUDE NIKDY EKOLOGICKEJSI OD ELEKTROMOBILU… V TOMTO HO NEPREDCI…ANI V NICOM INOM…SPALOVAKY PATRIA DO MUZEA…

Pridajte komentár