Koncept športovo ladeného elektrického sedanu Audi e-tron GT bol predstavený cca pred dvoma rokmi. Aktuálne nemecká automobilka zverejnila špecifikácie, ktoré môžeme očakávať v prípade top verzie sériového modelu. Tá bude niesť športový „prívlastok“ RS.
Finálnu podobu Audi e-tron GT spoznáme začiatkom budúceho roka, pričom ešte predtým sme sa dozvedeli špecifikácie verzie „Audi RS e-tron GT„. Za modelom stojí divízia Audi Sport, pričom ako jeho základ sa použila 800V platforma, na ktorej vyrástol elektromobil Porsche Taycan.
Tieto vozidlá boli podľa Audi vyvinuté v rámci spolupráce s Porsche rovnakom čase, avšak každá zo značiek vyladili svoj model podľa seba.
Audi e-tron GT sa bude vyrábať v Nemecku popri modeli R8 a stane sa „športovou vlajkovou loďou elektrifikačnej stratégie Audi,“ povedal šéf Audi Sport, Julius Seebach. A dodal: „Dláždi cestu do plne elektrického sveta RS, a to je naším záväzkom v rámci emisných cieľov spoločnosti“.
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
Novinka od Audi ponúkne natáčanie zadnej nápravy, ktoré zlepší manévrovateľnosť pri nízkych rýchlostiach a zvýši stabilitu vo vyšších rýchlostiach. 3-komorové vzduchové odpruženie umožní reguláciu svetlej výšky v rozsahu 5 cm.
Predný elektromotor Audi RS e-tron GT ponúkne výkon 235 koní, zadný s 2-stupňovou prevodovkou 449 koní. Systémový výkon verzie RS je 590 koní. V režime overboost však vzrastie na špičkových 640 koní. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h cca za 3,5 s. Batéria disponuje využiteľnou kapacitou 83,7 kWh a podporou rýchlonabíjania výkonom 270 kW.
Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť ešte počkať, a to zrejme do spomínaného začiatku budúceho roka.
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
Zdroj: Audi via Green Car Reports
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi predstavilo kompaktné e-SUV Q4 Sportback e-tron s dojazdom 500 km
Audi má chystať „uzatvorenú“ hi-tech sieť nabíjacích staníc po vzore Tesly
Audi predstavilo e-tron S – „prvý 3-motorový elektromobil na svete“
Jeden komentár
nic, len dalsie vlhke sny nemeckych sudruhov…