Audi zverejnilo prvé špecifikácie top verzie elektromobilu e-tron GT

1

Koncept športovo ladeného elektrického sedanu Audi e-tron GT bol predstavený cca pred dvoma rokmi. Aktuálne nemecká automobilka zverejnila špecifikácie, ktoré môžeme očakávať v prípade top verzie sériového modelu. Tá bude niesť športový „prívlastok“ RS.

Finálnu podobu Audi e-tron GT spoznáme začiatkom budúceho roka, pričom ešte predtým sme sa dozvedeli špecifikácie verzie „Audi RS e-tron GT„. Za modelom stojí divízia Audi Sport, pričom ako jeho základ sa použila 800V platforma, na ktorej vyrástol elektromobil Porsche Taycan.

Tieto vozidlá boli podľa Audi vyvinuté v rámci spolupráce s Porsche rovnakom čase, avšak každá zo značiek vyladili svoj model podľa seba.

Audi e-tron GT sa bude vyrábať v Nemecku popri modeli R8 a stane sa športovou vlajkovou loďou elektrifikačnej stratégie Audi,“ povedal šéf Audi Sport, Julius Seebach. A dodal: „Dláždi cestu do plne elektrického sveta RS, a to je naším záväzkom v rámci emisných cieľov spoločnosti“.

Novinka od Audi ponúkne natáčanie zadnej nápravy, ktoré zlepší manévrovateľnosť pri nízkych rýchlostiach a zvýši stabilitu vo vyšších rýchlostiach. 3-komorové vzduchové odpruženie umožní reguláciu svetlej výšky v rozsahu 5 cm.

Predný elektromotor Audi RS e-tron GT ponúkne výkon 235 koní, zadný s 2-stupňovou prevodovkou 449 koní. Systémový výkon verzie RS je 590 koní. V režime overboost však vzrastie na špičkových 640 koní. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h cca za 3,5 s. Batéria disponuje využiteľnou kapacitou 83,7 kWh a podporou rýchlonabíjania výkonom 270 kW.

Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť ešte počkať, a to zrejme do spomínaného začiatku budúceho roka.

Zdroj: Audi via Green Car Reports

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi predstavilo kompaktné e-SUV Q4 Sportback e-tron s dojazdom 500 km
Audi má chystať „uzatvorenú“ hi-tech sieť nabíjacích staníc po vzore Tesly
Audi predstavilo e-tron S – „prvý 3-motorový elektromobil na svete“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár