Audi má chystať „uzatvorenú“ hi-tech sieť nabíjacích staníc po vzore Tesly

7

Špeciálny e-mobility projekt koncernu Volkswagen Group, Artemis, ktorý má na starosti Audi, poodhaľuje ďalšie neoficiálne informácie. Tie sa týkajú možnej uzatvorenej „hi-tech“ siete nabíjacích staníc s nadštandardnými službami.

Od projektu Artemis si VW Group veľa sľubuje. Okrem iného má priniesť pod značkou Audi priekopnícky vysokoefektívny elektromobil, z ktorého technológií budú čerpať aj ďalšie koncernové značky. Takisto má prísť s riešeniami, ktoré urýchlia vývoj nových elektrických modelov s pokročilou konektivitou a prepojenými digitálnymi službami.

Nemecký týždenník Spiegel aktuálne prichádza so správou, že v rámci projektu Artemis má vzniknúť aj špeciálna sieť výkonných nabíjacích staníc, ktorá by mohla byť určená len pre vybrané značky. Odvoláva sa pritom na „kruhy z prostredia projektu“, uvádza Electrive.

Špeciálna „prémiová“ sieť?

Minimálne spočiatku má byť sieť dostupná len pre vodičov áut značky Audi. Následne by jej výhody mohli využívať aj vozidlá od Porsche. To teoreticky dáva zmysel, keďže elektromobily týchto značiek dokážu využiť vysoký nabíjací výkon – Audi e-tron 150 kW a Porsche Taycan 270 kW, pričom neskôr má vzrásť na 350 kW. A takýto obrovský výkon by mali vedieť využiť aj niektoré pripravované modely od Audi (napr. e-tron GT) a Porsche.

„Uzatvorenú“ sieť staníc by tak nevyťažovali vozidlá, ktorým postačia aj ďaleko menej výkonné nabíjačky. Vyzerá to tak, že minimálne spočiatku by mohlo ísť o prémiovú službu, ktorá by mohla priniesť konkurenčnú výhodu. Nová sieť má okrem iného ponúknuť možnosť predbežnej rezervácie nabíjacieho miesta či nákupné a zábavné služby.

Zdá sa pritom, že koncern VW skúša stratégie podobné tým od Tesly. Veď Tesla Supercharger je sieť určená výhradne pre vozidlá kalifornskej značky. Aj keď Elon Musk už viackrát povedal, že sa nebráni jej otvoreniu ďalším výrobcom. Dodal, že napriek výzvam ich nikto v tejto veci neoslovil. Táto sieť je pritom považovaná za veľkú konkurenčnú výhodu Tesly.

Porsche zas buduje sieť, ktorá je v podstate ekvivalentom programu „Tesla Destination Charging“. Účelom tohto druhu nabíjania a súvisiacej infraštruktúry je to, aby mohol používateľ nabiť svoj elektromobil v mieste cieľa svojej cesty. Napr. v rámci hotelov, reštaurácií, letísk, múzeí, nákupných stredísk či športovísk.

V tejto chvíli nie je jasné, kde a v akom množstve by sa mali budovať nabíjačky možnej novej siete „Artemis“ a nepoznáme ani ich špecifikácie či konkrétne možnosti prístupu. Nedá sa však vylúčiť, že by išlo o uzatvorenú prémiovú sieť. Obzvlášť keď koncern Volkswagen Group, ako jeden zo zakladajúcich členov nabíjacej siete Ionity, už ponúka v rámci tejto siete všeobecný prístup k ultra-výkonným nabíjacím staniciam.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinky o „priekopníckom“ elektromobile koncernu VW – Audi „A9 e-tron“
Audi predstavilo kompaktné e-SUV Q4 Sportback e-tron s dojazdom 500 km
Tesla nie je žiadny veľký e-mobility líder, hovoria šéf Audi a bavorský premiér

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. sudruhovia z audi ma zase raz pobavili 🙂 🙂 🙂 Tesla uz ma teraz 1.971 nabijacich stanic s 17.467 nabijacimi miestami… a denne pribudaju dalsie… a sudruhovia len snivaju co by keby… Teslu uz nedobehnu, ani keby im oproti utekala 🙂

  2. Kopírovanie úspešných vás síce posunie dopredu, ale zase nie až tak, aby ste toho úspešného dobehli.
    A tobôž nie predbehli, všakáno!
    Alebo?

  3. Tesla - Technicky Slabé on

    Pokiaľ z Audín nezačnú odpadávať kusy dielov, tak ešte celú Teslu predbehnú a bude sa im kukať na chrbát. Nie je ešte všetkým dňom koniec. A keď sa patrične automobilky poučia z negatívneho vzoru Nokia tak ešte uvidíme rozdiel medzi autom a zvyškami auta.

    • Už dávno odpadavaju z Audin kusy a ešte aj náhradné diely sú príšerne drahé.. Takže dúfam, že automobilky takéhoto zmýšľania, čo nechcú zdieľať svoje nabíjačky čoskoro vymrú. Lebo práve takéto brzdy nás nahnali tam, kde sme teraz..

    • ano, TESLA ich ponuka stale. na zdielanie ak ti to uslo, ale mastodonti este stale nepochopili kam vyvoj smeruje… nech vykapu teda ako dinosaury…

Pridajte komentár