Automobilka Audi chystá kompaktné elektrické SUV na báze koncernovej platformy MEB, ktoré sa zaradí po bok „bratrancov“ VW ID.4, Škoda Enyaq iV či Cupra Tavascan. Tento model bude pritom rovnako ako väčší e-tron dostupný v 2 karosárskych variantoch. A Nemci aktuálne predstavili koncept druhého z nich – Audi Q4 Sportback e-tron, pričom sme dozvedeli ďalšie novinky ohľadom spoločných špecifikácií.
Už prvý pohľad prezrádza, že ide o tzv. SUV-coupe/SUC, ktorého línia strechy sa smerom dozadu prudko zvažuje. Kompaktný elektromobil tak má o niečo športovejší look, avšak na úkor praktickosti z hľadiska batožinového priestoru. Zákazník tak bude mať na výber…
Po technickej stránke sú modely Audi Q4 Sportback e-tron a Q4 e-tron identické. Športovo strihnutá verzia však ponúkne o niečo lepšiu aerodynamiku, ktorá je vyjadrená koeficientom odporu vzduchu 0.26, pričom bežná verzia dosahuje hodnotu 0.27.
Rozmery oboch verzií sú identické, tzn. 4,59 x 1,90 x 1,61 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2,77 m. Top verzia ponúkne celkový výkon 225 kW, o ktorý sa postará synchrónny elektromotor na zadnej náprave (150 kW, 310 Nm) a asynchrónny elektromotor na prednej náprave (75 kW, 150 Nm).
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
„Zadokolka“ s dojazdom 500 km
Aktuálne Audi potvrdilo, že k dispozícii bude aj variant s pohonom zadnej nápravy, ktorý bude efektívnejší. To sa prejaví zvýšením dojazdu zo 450 na 500 km podľa cyklu WLTP. Tieto dojazdy zabezpečí batéria s kapacitou 82 kWh. Tá podporuje max. nabíjací výkon 125 kW, pričom na 80 % kapacity sa nabije za 30 min.
Taktiež sme spoznali dynamické vlastnosti verzií s pohonom oboch náprav. Oba karosárske varianty zrýchlia z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dosiahnu elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Nemecká automobilka tiež spomína, že modely Audi Q4 Sportback e-tron a Q4 e-tron budú okrem iného vybavené 12,3″ centrálnym dotykovým displejom, digitálnym kokpitom či head-up displejom s rozšírenou realitou.
V súčasnosti sme podľa Audi zhruba rok od prvých dodávok modelu Q4 Sportback e-tron. Dúfame pritom, že klasická verzia príde na trh skôr. Jej „sériovka“ má byť predstavená v 2. štvrťroku. V minulosti sa spomínalo, že do výroby by mala ísť tento rok. Sportback sa začne produkovať v roku 2021. Takže „klasika“ by mohla ísť do predaja teoreticky skôr.
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
Očakávať sa dá podstatne nižšia cena ako v prípade modelu Audi e-tron. A to nielen preto, že ide o menší a menej výkonný model, ale aj vďaka platforme MEB, ktorá má priniesť podstatne nižšie výrobné náklady.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinky o „priekopníckom“ elektromobile koncernu VW – Audi „A9 e-tron“
Audi predstavilo e-tron S – „prvý 3-motorový elektromobil na svete“
Nemci priznávajú, že v oblasti elektromobility a softvéru zaspali dobu
3 komentáre
Nie som zrovna prívrženec AUDI, ale táto „kasňa“ sa im fakt vydarila…
Bude to určite dosť drahé na to, aby to nepomohlo klíme. Všade samé drahé elektromobily (ak nepočítame trpazlíkov), to je sprisahanie alebo čo?
hadam za ten „zhruba“ rok, kym pridu prve dodavky modelu, si nan nasetrim… 😀