Ďalšie novinky z Tesly sa týkajú Roadstera 2, Cybertrucku, robota Optimus, FSD či reklamy

9

Ako sa dalo očakávať, na včerajšom výročnom stretnutí akcionárov spoločnosti Tesla zaznelo veľa noviniek. Tie sa pritom týkali aj elektromobilov Roadster 2 a Cybertruck, humanoidného robota Optimus, autonómneho riadenia FSD a aj platenej reklamy, ktorú Tesla doteraz odmietala.

Tesla Cybertruck

Spustenie sériovej výroby futuristického pickupu Tesla Cybertruck sa blíži. A Elon Musk poskytol ohľadom svojho obľúbeného vozidla aktuálne informácie, upozornil web Teslarati. Jednou z dôležitých vecí, ktorá zaznela, je potvrdenie, že sériový model bude využívať exoskelet. Objavili sa totiž špekulácie, že Tesla v tomto smere zmenila plány.

Musk pritom povedal, že vozidlo im dalo zabrať, keďže má radikálne odlišnú konštrukciu. Kvôli tomu museli vymyslieť úplne nový súbor výrobných techník. Novinka sa má dostať k prvým zákazníkom ešte tento rok a podľa Muska dostane niekoľko funkcií, ktoré doteraz neboli oznámené.

Insideevs dopĺňa, že Musk tiež spomenul odhad ročnej produkčnej kapacity. Podľa neho je rozumný odhad 250 000 ks, ale „môže to byť aj 500 000 ks“. Tesla sa skrátka prispôsobí dopytu. A dodal, že bude ťažké dosiahnuť prijateľné náklady, čo môže vyvolávať obavy ohľadom finálnej ceny.

Tesla Roadster 2

Investori sa Muska pýtali aj na „hyperšportiak“ Tesla Roadster 2, upozornil Electrek. Konkrétne, kedy môžeme tento model očakávať. Šéf Tesly odpovedal, že inžinierske práce a dizajn budú dokončené tento rok a do výroby by sa mohol dostať budúci rok. Týmto termínom si však nie je istý a dodal, že nejde o záväzok.

Tesla Optimus

Elon Musk vkladá obrovské nádeje do humanoidných robotov Tesla Optimus, čo potvrdil aj na stretnutí investorov. Podľa The Driven totiž povedal, že očakáva dopyt v rozsahu 10 až 20 miliárd kusov, čo je šialené číslo. V rámci dlhodobého horizontu tak má tento produkt tvoriť väčšinu hodnoty spoločnosti Tesla.

Podľa Muska „Optimus stále zisťuje, ako robiť základné veci“. Cieľom je ho dostať do bodu, kedy bude mať primeranú obratnosť a bude vedieť robiť nudné, opakujúce sa alebo nebezpečné jednoduché úlohy, ktoré sa nechcú robiť ľuďom. A Tesla tiež zverejnila video, z ktorého vyplýva, že Optimus robí pokroky a zároveň má spoločnosť pred sebou stále veľmi veľa práce.

Autonómne riadenie

Reč bola aj o autonómnom riadení, resp. systéme Tesla FSD. Elon Musk uviedol, že podľa neho sa dostávajú do záverečnej fázy úplného samoriadenia. A dodal, že posledným kúskom skladačky je nasadenie neurónovej siete v rámci plánovacích a kontrolných funkcií FSD Beta, informoval web Cleantechnica. Každopádne história nás už naučila, že Muska treba brať s veľkou rezervou predovšetkým v prípade jeho vyjadrení ohľadom autonómneho riadenia.

Tesla skúsi platenú reklamu

Spoločnosť Tesla je pravdepodobne jediným výrobcom áut na svete, ktorý nevyužíva platenú reklamu, aj keď isté miniatúrne náznaky sa už objavili. To sa však zrejme zmení. Jeden z investorov navrhol využiť reklamu na prezentáciu takých vecí, ako sú napr. špičkové bezpečnostné funkcie spoločnosti Tesla.

Musk na to zareagoval slovami, že to môže mať podľa neho opodstatnenie. A dodal, že „skúsia trochu reklamy a uvidia, ako to pôjde“. Nuž, všetko nasvedčuje tomu, že Tesla v aktuálnej nepriaznivej ekonomickej situácii narazila na limity „prirodzeného“ dopytu, ktorý už nezhltne všetko, čo vyrobí. Obzvlášť, keď Tesla neustále zvyšuje produkciu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Tesly potvrdil, že Roadster 2 s výbavou SpaceX zrýchli na „stovku“ cca za 1,1 s
Tesla Cybertruck news: Dostupné verzie, funkcie, rozmery, interiér, výbava, príslušenstvo a iné
Tesla predstavila funkčný prototyp humanoidného robota aj jeho možnú cenu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Presne to som vravel, ze az dojdu fanusici bude treba reklamu a aj ine dinosaurie praktiky. Ako napr. dostupnu servisnu siet, ustretovy pristup k zakaznikom, seriozne obchodne praktiky a podobne hluposti nad ktore Tesla/Elon bola doteraz povznesena ked nezvladala vyrabat/dodavat co naslubovala. 🙂

    • Myslím si, že mnohí priaznivci až príliš a nekriticky velebili TESLU! Možno prichádza obdobie triezvejšej reality aj pri pohľade na TESLU! Pre nás zákazníkov by bolo lepšie, ak by TESLA nezačala stagnovať, a ostatní výrobcovia TESLU dobiehali ……

      • Prichádza expanzia Tesly, keď k Cybertrucku sa pridajú Semi a dva nové modely a Optimus a ešte jeden extra produkt, ktorý Musk zatiaľ necháva ako prekvapenie a ďalšie zníženie cien modelov až do 50 %. Buffett predal 60 % akcií BYD, očakáva sa dominancia Tesly.

  2. Je nad slnko jasnejšie, že Tesla „narazila na limity prirodzeného dopytu“, ináč by nebola nedávno masívne zlacňovala. Teda ešte sa natláča jedno vysvetlenie – snaha za každú cenu dosiahnuť predajné rekordy, čo však tiež nemôže trvať večne.
    V každom prípade, môže to mať kladný dopad pre „Teslachtivých“ zákazníkov u nás, ktorí sú pohodlní cestovať si pre novú Teslu niekam do Holandska (viem, že ten dovoz sa dá zorganizovať kamiónom – ale už to nie je ono) a následne jazdiť do servisu niekam za hranice.
    Takže sa možno dočkáme aj u nás – TESLA showroom a TESLA servis….

    • Jozef Kotík on

      Pripomenul si mi jeden vtip:
      Vieš, aký je rozdiel medzi hrnčekom s odbitým uchom a 50 – ročným chlapom?
      – ???
      – No predsa žiaden. Oboje sa síce ešte dá použiť, ale už to nie je ono!

      • Ale mobilni je len v ramci statu/CZ pokial viem a na light veci. Aj ked pridu k CZ/SK hranici stale treba tych 300-400km k nim prist s poruchanym autom
        A napr. viezt nepojazdnu Teslu ci uz pokazenu, alebo naburanu na odtahovke 600-700km do Prahy riadne predrazi opravu.

Pridajte komentár