Tesla Cybertruck news: Dostupné verzie, funkcie, rozmery, interiér, výbava, príslušenstvo a iné

8

Podujatie Tesla Investor Day prinieslo viacero oficiálnych, ale najmä neoficiálnych informácií ohľadom chystaného elektrického pickupu Tesla Cybertruck, ktorý sa má začať vyrábať v polovici tohto roku. Zúčastnení investori sa totiž mali možnosť porozprávať so zamestnancami spoločnosti, ktorí toho zdá sa dosť prezradili.

Rozmery

Investor spoločnosti Tesla Matthew Donegan-Ryan nedávno zverejnil množstvo zaujímavých informácií, ktoré podľa vlastných slov získal počas podujatia Tesla Investor Day. Zverejnil pritom aj predpokladané rozmery Tesly Cybertruck (s možnou odchýlkou 2″ – cca 5 cm), a to 5 870 x 2 134 x 3 683 mm (dĺžka x šírka so sp. zrkadlami x rázvor). Výška má byť „variabilná“, nakoľko model má byť vybavený výškovo nastaviteľným podvozkom.

Pre porovnanie, Cybertruck by mal byť o máličko kompaktnejší ako „obor“ Ford F-150 Raptor. Ponúknuť však má väčší využiteľný priestor. Rozmery majú byť pritom celkovo o 5 % menšie ako v prípade oficiálne predstaveného „alfa“ prototypu. Obeťou toho sa malo stať stredné sedadlo v prednom rade, takže všetky varianty Cybertrucku majú byť 5-miestne.

Verzie

Veľmi zaujímavou informáciou je, že Tesla Cybertruck má byť dostupná len v 2 verziách. A to v 2-motorovej a „Performance“ (zrejme 3-motorový variant „Plaid“). Odpadla by tak pôvodne avizované 1-motorová verzia, čo neprekvapí vzhľadom na to, že o ňu podľa Tesly nebol záujem. K dispozícii však nemá byť ani 4-motorový variant, ktorý Musk oznámil neskôr po predstavení prototypu.

Elektrický pickup Tesla Cybertruck má byť prvým modelom spoločnosti, ktorý bude používať 48-V architektúru namiesto konvenčnej 12-V. To má priniesť ľahšiu a lacnejšiu kabeláž, menší akumulátor či vyšší výkon. Dvere Cybertucku sa majú otvárať prostredníctvom tlačidiel umiestnených v B a C stĺpiku (po ich stlačení sa dvere vysunú). Sériový model má byť tiež vybavený svetelnou lištou nad čelným sklom. Z nákladného do vnútorného priestoru nemá existovať priechod. Je však možné, že zadné okno sa bude dať otvoriť. A nárazníky a bočné kryty majú byť plastové, pričom majú odolať nárazu do rýchlosti 8 km/h.

Interiér

V interiéri Tesly Cybertruck máme nájsť zatiaľ najväčší centrálny dotykový displej od Tesly, a to s uhlopriečkou 18,5″. Pre niektorých však môže byť sklamaním, že nebude dostupná prístrojová doska vodiča či head-up displej. Naopak zadných pasažierov poteší displej, ktorý je umiestnený podobne ako v nových modeloch S a X. Čo sa týka volantu, ten bude zdá sa kombináciu tradičného okrúhleho dizajnu a kontroverzného riešenia „yoke„. Má ísť pritom o jedinú možnosť.

Výbava a príslušenstvo

Tesla dodatočne oznámila, že model Cybertruck bude vybavený natáčaním zadnej nápravy. Poteší pritom, že táto funkcia má byť štandardom. A v základe nájdeme aj vzduchové odpruženie, ktoré má byť vhodné aj pre offroadové závody. Známy Sandy Munro mal pritom uviesť, že valce tohto systému sú najväčšie, aké kedy videl.

Štandardom majú byť 18″ disky kolies, pričom kolesá značne „zväčšia“ aj pneumatiky s rozmermi 285/65/R18. Na výber bude zrejme z viacerých druhov pneumatík. Dodávateľom verzie „All-Terrain“ má byť Goodyear. K dispozícii majú byť aj celoročné „pouličné“ pneumatiky, ako aj ďalšie disky kolies.

Matthew Donegan-Ryan taktiež uvádza, že Tesla má „tajný“ tím, ktorý má na starosti vlastné príslušenstvo pre oblasti ako offroading, kemping a závody Baja.

tesla cybertruck

Zdroj obrázku: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck bude vyrobená z nového patentovaného kovu – zrejme nepriestrelného
Tesla Cybertruck môže poslúžiť aj ako loď, hovorí Musk. Americký úrad však varuje
Tesla ukázala predprodukčný Cybertruck, naznačila bezdrôtové nabíjanie, avizuje 2 nové energetické produkty a prezradila ceny nabíjačiek

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

Pridajte komentár