Suzuki predstavilo model eVX, z ktorého vzíde prvý elektromobil značky. „Učiť“ sa chce od Toyoty

3

Suzuki je jednou z mála automobiliek, ktorá neponúka elektromobil. To sa však zmení vďaka dnes predstavenému konceptu plne elektrického SUV Suzuki eVX. Pôjde o menšie vozidlo, ktoré by sa malo vyrábať v Indii, takže dúfame v jeho cenovú dostupnosť.

Koncept Suzuki eVX je predzvesťou menšieho elektrického SUV, ktoré bude určené pre globálny trh, kde sa podľa výrobcu dostane v roku 2025. Spájať má „4×4 DNA“ značky Suzuki a najnovšie technológie batériových elektromobilov.

Predstavený koncept má rozmery 4 300 x 1 800 x 1 600 mm (dĺžka x šírka x výška), batériu s kapacitou 60 kWh a dojazd 550 km podľa indického jazdného cyklu (MIDC), ktorý bude pravdepodobne podstatne „optimistickejší“ ako nám dobre známy cyklus WLTP.

Japonci vo svojej tlačovej správe k modelu Suzuki eVX viac podstatných informácií neprezradili. Zverejnili však inú „tlačovku“, v rámci ktorej informujú o uzatvorení spolupráce s kanadskou spoločnosťou Inmotive na vývoji 2-stupňovje prevodovky pre svoj budúci elektromobil. Dá sa teda predpokladať, že túto prevodovku dostane model, ktorý vzíde z konceptu eVX.

Suzuki verí, že 2-stupňová prevodovka „predĺži dojazd vozidla vďaka efektívnejšiemu využitiu krútiaceho momentu motora a zároveň zníži náklady vďaka použitiu menšej elektrickej pohonnej jednotky, ako aj zlepší jazdné vlastnosti v rôznych jazdných scénach“.

Spolupráca s Toyotou

A so zaujímavou správou v súvislosti s elektromobilmi značky Suzuki prichádza aktuálne aj agentúra Reuters. Tá na základe slov prezident spoločnosti Suzuki, Toshihira Suzukiho, uvádza, že automobilka Suzuki sa učí technológie elektrických vozidiel, ako aj ďalšie technológie od spoločnosti Toyota, ktorá má v Suzuki podiel necelých 5 %. Otázkou pritom je, či je spoločnosť Toyota tým najvhodnejším učiteľom, keďže má na trhu jediný batériový model, ktorý sa zatiaľ moc nevyznamenal.

suzuki evx

Zdroj: Suzuki

Automobilka Suzuki sa chystá zaviesť „spoločnú“ technológiu do malých elektrických modelov, pričom vylúčila elektromobily postavené na základoch spaľovacích áut. Elektromobil chce vyvinúť od úplného začiatku. Budeme pritom dúfať, že pôjde o cenovo dostupnejší model. To by mohla podporiť aj plánovaná výroba v Indii. Suzuki má v tejto krajine investovať do produkcie elektromobilov a batérií okolo 1,3 mld. $.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Suzuki testuje elektromobil, ktorý má stáť necelých 11 000 €
Novinári kritizujú nízky reálny dojazd Toyoty bZ4X. Čo na to výrobca?
Spolupráca indickej Mahindry a VW prinesie 5 elektrických SUV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Bol som presvedčený, že Toyota je úplne na chvoste rozvoja elektromobility.
    Mýlil som sa!
    No čo už…
    P.S. Paradoxom je, že Toyota je najväčšia automobilka na svete…

  2. Uz som sa zlakol ze zle vidim, ta krabica 550km, ale ked podla Indickeho cyklu tak to mozno, Zeby 2 stupne urobili taku usporu/dojazd zeby to stalo za komplikovanie a kazovost prevodovky sa mi tiez nechce verit. Ale ked sa ucia od najhorsieho tak co mozme cakat. Ponukat o 2 roky s 60kwh bat dojazd ktory konkurencia ma uz dnes resp. mala vcera a to vdaka skomplikovanej prevodovke je fail.

Pridajte komentár