Spolupráca indickej Mahindry a VW prinesie 5 elektrických SUV

4

Automobilové koncerny Mahindra a Volkswagen Group oznámili spoluprácu, ktorá sa týka elektromobilov. Mahindra v rámci aktuálne predstavených piatich koncepčných e-SUV nových značiek XUV a BE použije komponenty zo známej platformy VW MEB. Indická automobilka má pritom v rámci elektromobility globálne ambície.

Mahindra a VW sú na ceste k vytvoreniu aliancie. Prvým výsledkom ich zbližovania je poskytnutie komponentov z „e-platformy“ VW MEB, na ktorej vyrástli napr. modely Škoda Enyaq iV, VW ID.3/4/5, Audi Q4 e-tron či Cupra Born. Komponenty však budú použité v rámci platformy Inglo od Mahindry. No a na nej vyrastie 5 elektrických SUV (XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 a BE.09), ktoré boli predstavené vo Veľkej Británii.

Miesto predstavenia mimo Indie zrejme nebolo vybrané náhodne, keďže Mahindra uvádza, že platforma Inglo „ponúka bezkonkurenčný potenciál pre rast a ďalšie prispôsobenie v rámci vývoja nových a inovatívnych produktov nielen pre Indiu, ale aj pre globálne trhy.“

Aktuálne predstavené koncepčné elektromobily XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 a BE.09 začnú prichádzať na trh od roku 2024 pod novými značkami XUV a BE, pričom druhá menovaná bude čisto elektrická.

Avizované parametre

Platforma Inglo s komponentami od VW ponúkne napr. 5G konektivitu či OTA aktualizácie. Čo sa týka výkonu, očakávať máme vozidlá s výkonom 170 až 210 kW (v prípade zadného pohonu), resp. 250 až 290 kW (v prípade pohonu oboch náprav), vďaka čomu majú elektromobily zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5 až 6 s.

Mahindra uvádza, že v rámci batérií použije články s chémiou LFP, ktoré sú implementované technológiou Cell- To-Pack. Spomína pritom architektúru Blade a Prismatic, takže je jasné, že jedným z dodávateľov batérií bude čínsky koncern BYD.

Elektrické SUV od spoločnosti Mahindra, XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 a BE.09, majú disponovať batériami s kapacitou 60 až 80 kWh, ktoré podporujú max. nabíjací výkon 175 kW. Vďaka tomu sa majú nabiť na 80 % za menej ako 30 min.

V súvislosti s batériami je zaujímavé, že VW, ktorý v rámci svojich elektromobilov používa ternárne batérie, vo svojej tlačovej správe uvádza, že spolu s Mahindrou hľadajú ďalšie potenciálne možnosti spolupráce týkajúce sa aj výroby batériových článkov. A Nemci ďalej píšu o predpoklade, že platforma Inglo využije elektrický pohon, batériový systém a tzv. „unifikované“ batériové články, na ktorých VW ešte len pracuje.

Takže sa zdá, že prvé elektromobily od spoločnosti Mahindra budú vybavené článkami LFP napr. od BYD. A tie ďalšie by už mohli mať aj „unifikované“ články od VW, vrátane článkov s chémiou LFP. Čo sa týka aktuálne ohlásenej spolupráce, VW tiež uvádza, že by sa mala týkať 1 mil. kusov elektromobilov. No a tento počet majú zabezpečiť elektrické SUV:

  • XUV.e8 s príchodom na trh v roku 2024 a rozmermi 4740 x 1900 x 1760  x 2762 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor),
  • XUV.e9 s príchodom na trh v roku 2025 a rozmermi 4790 x 1905 x 1690 x 2775 mm,
  • BE.05 s príchodom na trh v roku 2025 a rozmermi 4370 x 1900 x 1635 x 2775 mm,
  • BE.07 s príchodom na trh v roku 2026 a rozmermi 4565 x 1900 x 1660 x 2775 mm,
  • BE.09 – rozmery ani termín príchodu na trh zatiaľ nie sú známe.

Zdroje: Mahindra, VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejším elektromobilom na svete má byť táto mestská Mahindra
Prvé indické elektrické SUV je lacnejšie ako Škoda Citigoe iV
Aj Švédsko stopne spaľováky. India zas hlási nabíjačky na každej čerpačke

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Uf to bol clanok.. Nadopovany „novinkami“ akoby sa pisal rok 2012. Zial sme o 10 rokov dalej a chvaly typu, ze nove auta budu mat OTA aktualizacie, alebo 5G su snad uz par rokov samozrejmostou, o ktore netreba ani pisat.
    Zial vidno, ze aj press manazer, co pise tieto tlacove bullshity uz je poriadne za zenitom. Treba to vsetko omladit a zacat pekne zhora. Pretoze 60 rocny manazeri mozu mat sice vela skusenosti, ale …

    • Ono je to celé naopak, LZ. Uvedom si, že sa jedná o Indiu, ktorá je min. 15 rokov pozadu.
      Takže keď India predstaví 10 rokov zastaralú koncepciu, ona je vlastne 5 rokov popredu!
      LZ, snáď si nečakal, že prídu s niečím, čo Tesla predstaví niekedy v budúcnosti…

      • Jožko Kotík má pravdu! Sú takí čo štartujú v druhej, či tretej vlne, a skúšajú spoluprácou s inými čo-to dohnať! Teslu si Mahindra ani vybrať ani „dovoliť“ nemohla! 🙂

  2. No neviem, na výrobu BEV sa chytá toľko firiem, že neviem, či bude mať kto piecť chlieb a pečivo, a vyrábať iné, pre život potrebné a dôležité, veci ! ….

    P.S. TESLA si musí dávať pozor! Dúfam, že Elon sa už o Mahindre dozvedel !!!

Pridajte komentár