Automobilové koncerny Mahindra a Volkswagen Group oznámili spoluprácu, ktorá sa týka elektromobilov. Mahindra v rámci aktuálne predstavených piatich koncepčných e-SUV nových značiek XUV a BE použije komponenty zo známej platformy VW MEB. Indická automobilka má pritom v rámci elektromobility globálne ambície.
Mahindra a VW sú na ceste k vytvoreniu aliancie. Prvým výsledkom ich zbližovania je poskytnutie komponentov z „e-platformy“ VW MEB, na ktorej vyrástli napr. modely Škoda Enyaq iV, VW ID.3/4/5, Audi Q4 e-tron či Cupra Born. Komponenty však budú použité v rámci platformy Inglo od Mahindry. No a na nej vyrastie 5 elektrických SUV (XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 a BE.09), ktoré boli predstavené vo Veľkej Británii.
Miesto predstavenia mimo Indie zrejme nebolo vybrané náhodne, keďže Mahindra uvádza, že platforma Inglo „ponúka bezkonkurenčný potenciál pre rast a ďalšie prispôsobenie v rámci vývoja nových a inovatívnych produktov nielen pre Indiu, ale aj pre globálne trhy.“
Aktuálne predstavené koncepčné elektromobily XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 a BE.09 začnú prichádzať na trh od roku 2024 pod novými značkami XUV a BE, pričom druhá menovaná bude čisto elektrická.
Avizované parametre
Platforma Inglo s komponentami od VW ponúkne napr. 5G konektivitu či OTA aktualizácie. Čo sa týka výkonu, očakávať máme vozidlá s výkonom 170 až 210 kW (v prípade zadného pohonu), resp. 250 až 290 kW (v prípade pohonu oboch náprav), vďaka čomu majú elektromobily zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5 až 6 s.
Mahindra uvádza, že v rámci batérií použije články s chémiou LFP, ktoré sú implementované technológiou Cell- To-Pack. Spomína pritom architektúru Blade a Prismatic, takže je jasné, že jedným z dodávateľov batérií bude čínsky koncern BYD.
Elektrické SUV od spoločnosti Mahindra, XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 a BE.09, majú disponovať batériami s kapacitou 60 až 80 kWh, ktoré podporujú max. nabíjací výkon 175 kW. Vďaka tomu sa majú nabiť na 80 % za menej ako 30 min.
V súvislosti s batériami je zaujímavé, že VW, ktorý v rámci svojich elektromobilov používa ternárne batérie, vo svojej tlačovej správe uvádza, že spolu s Mahindrou hľadajú ďalšie potenciálne možnosti spolupráce týkajúce sa aj výroby batériových článkov. A Nemci ďalej píšu o predpoklade, že platforma Inglo využije elektrický pohon, batériový systém a tzv. „unifikované“ batériové články, na ktorých VW ešte len pracuje.
Takže sa zdá, že prvé elektromobily od spoločnosti Mahindra budú vybavené článkami LFP napr. od BYD. A tie ďalšie by už mohli mať aj „unifikované“ články od VW, vrátane článkov s chémiou LFP. Čo sa týka aktuálne ohlásenej spolupráce, VW tiež uvádza, že by sa mala týkať 1 mil. kusov elektromobilov. No a tento počet majú zabezpečiť elektrické SUV:
- XUV.e8 s príchodom na trh v roku 2024 a rozmermi 4740 x 1900 x 1760 x 2762 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor),
- XUV.e9 s príchodom na trh v roku 2025 a rozmermi 4790 x 1905 x 1690 x 2775 mm,
- BE.05 s príchodom na trh v roku 2025 a rozmermi 4370 x 1900 x 1635 x 2775 mm,
- BE.07 s príchodom na trh v roku 2026 a rozmermi 4565 x 1900 x 1660 x 2775 mm,
- BE.09 – rozmery ani termín príchodu na trh zatiaľ nie sú známe.
Zdroje: Mahindra, VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejším elektromobilom na svete má byť táto mestská Mahindra
Prvé indické elektrické SUV je lacnejšie ako Škoda Citigoe iV
Aj Švédsko stopne spaľováky. India zas hlási nabíjačky na každej čerpačke
4 komentáre
Uf to bol clanok.. Nadopovany „novinkami“ akoby sa pisal rok 2012. Zial sme o 10 rokov dalej a chvaly typu, ze nove auta budu mat OTA aktualizacie, alebo 5G su snad uz par rokov samozrejmostou, o ktore netreba ani pisat.
Zial vidno, ze aj press manazer, co pise tieto tlacove bullshity uz je poriadne za zenitom. Treba to vsetko omladit a zacat pekne zhora. Pretoze 60 rocny manazeri mozu mat sice vela skusenosti, ale …
Ono je to celé naopak, LZ. Uvedom si, že sa jedná o Indiu, ktorá je min. 15 rokov pozadu.
Takže keď India predstaví 10 rokov zastaralú koncepciu, ona je vlastne 5 rokov popredu!
LZ, snáď si nečakal, že prídu s niečím, čo Tesla predstaví niekedy v budúcnosti…
Jožko Kotík má pravdu! Sú takí čo štartujú v druhej, či tretej vlne, a skúšajú spoluprácou s inými čo-to dohnať! Teslu si Mahindra ani vybrať ani „dovoliť“ nemohla! 🙂
No neviem, na výrobu BEV sa chytá toľko firiem, že neviem, či bude mať kto piecť chlieb a pečivo, a vyrábať iné, pre život potrebné a dôležité, veci ! ….
P.S. TESLA si musí dávať pozor! Dúfam, že Elon sa už o Mahindre dozvedel !!!