Značka Smart, za ktorou aktuálne stoja Mercedes a Geely, predstavila tretí elektromobil od svojho pomerne nedávneho znovuzrodenia. Ide pritom o jej najväčší model, veď Smart #5 je elektrické SUV strednej triedy, ktoré má aj mierne offroadové ambície a ponúka netradičné prvky.
Smart #5 je po kompaktných modeloch #1 a #3 tretím elektromobilom značky, odkedy sa dostala do spoločných rúk Mercedesu a čínskeho koncernu Geely. Nemecko-čínska značka pritom uvádza, že model #5 je jej najuniverzálnejšie vozidlo spĺňajúce rôznorodé potreby zákazníkov.
Smart #5 – špecifikácie
V rámci dnešného predstavenia svojej novinky Smart uviedol, že #5 meria na dĺžku 4 705 mm a jeho rázvor dosahuje 2 900 mm. Tým sa zrejme potvrdzujú kompletné rozmery, ktoré nedávno odhalili dokumenty MIIT – 4 705 x 1 920 x 1 705 x 2 900 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). A tie vozidlo radia do strednej triedy, napr. aj k bestselleru Tesla Model Y.
Aktuálne sa tiež dozvedáme, že Smart #5 má až 34 odkladacích priečinkov, zadný batožinový priestor s objemom 1 530 l po sklopení zadného radu sedadiel či 72-l predný kufor (tzv. „frunk“).
Čo sa týka techniky, model #5 sa môže pochváliť 800-V platformou (s najväčšou pravdepodobnosťou od Geely), 100-kWh batériou či nabíjaním z 10 na 80 % za 15 min. Batérie pritom podporujú „nabíjací koeficient“ 4C. Smart aktuálne spomína len max. dojazd podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC, a to „cez 740 km“. A dokumenty MIIT už skôr odhalili, že verzie s pohonom zadnej nápravy budú vybavené LFP batériou s kapacitou 76 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd od 570 km (CLTC).
Vďaka dokumentom MIIT tiež vieme, že „zadokolky“ budú disponovať výkonom 250, resp. 267 kW a „štvorkolky“ výkonom 432, resp. 475 kW, ktorý im zabezpečí maximálnu rýchlosť 200, resp. 210 km/h.
Výbava a dostupnosť
Smart #5 podľahol „displejománii“, keď ponúkne 25,6″ head-up displej s rozšírenou realitou, dva 13″ displeje (centrálny + displej spolujazdca) a 10,3″ digitálny prístrojový panel. K dispozícii bude aj hlasový asistent s podporou umelej inteligencie, ambientné osvetlenie či možnosť upraviť sedadlá tak, aby vznikol pohodlný priestor na spanie.
Medzi špeciality bude patriť vstavaný projektor prepojený s audiosystémom „Sennheiser Signature Sound System“ s 20 integrovanými reproduktormi a jedným prenosným reproduktorom. A Smart #5 Summit Edition bude obsahovať balík výbavy, ktorá sa zíde pri cestovaní po nespevnených cestách. Pomôžu pritom aj jazdné režimy Adaptive, Sand, Snow, Mud a Rock. A poteší aj 220-V zásuvka.
Čo sa týka dostupnosti, Smart #5 sa začne dodávať na európsky trh začiatkom budúceho roka. Ceny zatiaľ nie sú známe.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Smart predstavil elektrický model #3 pre Európu. A prezradil aj ceny
Elektrické Mini Countryman má slovenské ceny. Ako si stojí v porovnaní s konkurenciou?
Polestar 4 dorazil do Európy. Dostupný bude zrejme aj v SR
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Ceny si – v Európe – vieme predstaviť: 50+ tisíc bez DPH za základ.
Niekde sa tí Číňania počas cenových vojen v Číne musia finančne hojiť – Európa, ktorá nedokáže vyprodukovať vlastné cenovo prijateľné elektromobily – je na to hojenie ako stvorená.
Pred tým, ako začnem uvažovať o tom, co je #5 zač, zaujímalo by ma, aký úspech zožali modely #1 a #3! 🙂 Do vtedy škoda reči! 🙂