Polestar 4 dorazil do Európy. Dostupný bude zrejme aj v SR

14

Švédsko-čínska automobilka, ktorá pripravuje svoj vstup aj na slovenský trh, spustila dodávky elektromobilu Polestar 4 európskym zákazníkom. Tento elektrický crossover strednej triedy, ktorý sa radí do segmentu, kde dominuje Tesla Model Y, je pritom najrýchlejším modelom značky a ponúka netradičné riešenie zadného výhľadu.

Značka Polestar, ktorá vzišla z divízie automobilky Volvo, patrí dnes tak ako jej matka pod čínsky koncern Geely, vďaka čomu sa mohla pomerne jednoducho stať čisto elektrickou značkou. A aktuálne začala do Európy dodávať už svoj tretí elektromobil Polestar 4, o čom informovala prostredníctvom tlačovej správy.

Technické špecifikácie

Špecifikácie zverejnené na oficiálnom webe značky odhaľujú, že Polestar 4 vzhľadom na triedu ponúka nadštandardné rozmery 4 839 x 2 008 x 1 544 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 999 mm. A aktuálne sú v Európe dostupné 2 verzie. Základná ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 200 kW, krútiaci moment 343 Nm, maximálnu rýchlosť 200 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,1 s, batériu s kapacitou 100 kWh, dojazd 620 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % za 30 min.

Vyššie postavený model disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 400 kW, krútiacim momentom 686 Nm, maximálnou rýchlosťou 200 km/h, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s, 100-kWh batériou, dojazdom 590 km (WLTP) či nabíjaním z 10 na 80 % za 30 min. Obe verzie pritom podporujú max. nabíjací výkon 200 kW a v štandarde majú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW.

polestar 4

Zdroj: Polestar

Bez zadného okna

Polestar 4 okrem iného zaujme aj tým, že nemá zadné okno. To supluje kamerový systém premietajúci obraz zo zadnej časti vozidla na predné digitálne zrkadlo. Podľa výrobcu to cestujúcim vzadu prináša zvýšenú bezpečnosť a pohlcujúci zážitok. A to vďaka posunutiu zadného čela a natiahnutiu panoramatickej strechy nad hlavy pasažierov.

Cena

Čo sa týka európskych cien modelu Pelestar 4, napr. v Nemecku sa základná verzia predáva od 61 900 € a vyššie postavená verzia stojí od 69 900 €. Sme pritom zvedaví, koľko bude stáť tento model na slovenskom trhu, na ktorý plánuje Polestar vstúpiť budúci rok.

polestar 4 interier

Zdroj: Polestar

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Polestar zmodernizoval svoj najlacnejší elektromobil
Automobilka Polestar vstúpi na slovenský trh. Aké elektromobily ponúka a chystá?
Polestar 5 sa nabil za „10 min“ vďaka dlho avizovaným batériám od Storedot
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. Konečne malé, šikovné, úsporné a lacné autíčko na elektriku! Už vidím, ako sa za ním šíri čerstvý vzduch a pribúda zdravej zelene a šťastných ľudí! 🙂 ………………………….

      • Čistý ako „slovo božie“ – Euro6! 🙂

        P.S. Skús si nájsť zloženie sledovaných emisií bez Euro a s Euro6. Je to len „stotina“ toho, čo pred Euro6 bolo. A keby dnes naraz boli všetky motory Euro6, tak by to bol veľký skok vpred, kým budeme mať tie „skoro nulové emisie“. Chce to v realite všedných dní o niečo viac času, ako majú netrpezlivý puristi. 🙂

      • P.S. II Snažím sa pri tom jazdiť tak úsporne, ako sa len dá! Plachtím a plachtil som dlhé roky pred tým, ako prišla voľnobežka na automatických prevodovkách. Povýšil som to dokonca na „Auto-Curling“, keď zaplachtím tak, aby som pred zastavením skoro ani nebrzdil! To je moje Euro6+, a aj triedim odpady …

    • Z tvojho prispvku nie je jasne ani či sa ti paci to elektro auto alebo ho zosmiesnujes koli tomu ze to je elektrouatu.
      To mi pride ako clanok pisany automatum. Palca jedno cez druhe len nech to zosmiešni elektroauta.

      • „Božechráň“! Auto je pekné a asi aj dobré! Na trh však prichádza mnohonásobne viac veľkých a drahých BEV, ako malých lacných a úsporných pre zníženie emisií, ktoré nám menia klímu. Polestar si to dnes u mňa schytal „za všetkých“ XXL! 🙂

        P.S. Možno mi nebudeš veriť, ale som veľký fanúšik elektromobility …….

  2. Kym Skoda „podhaluje“ interier, a auto bude dostupne tak najskor za 2-3 roky, cinania už maju auta vyrobene, navozene a pripravene na predaj v celej Europe.
    Polestar je pekny, aj parametre ma viac než postačujuce, cena možno trocha vyššia.

  3. tie cenovky su šialené. O pár rokov keď sa dramaticky znížia náklady na výrobu áut sa len pousmejeme nad tým, koľko niekedy elektromobily stáli

Pridajte komentár