Značka Smart, za ktorou stoja Mercedes-Benz a čínske Geely, dnes ukázala prvé fotografie svojho najväčšieho elektromobilu Smart #5 v predprodukčnej verzii. Na nich síce nájdeme len zakamuflované vozidlo, avšak objavili sa aj fotografie bez kamufláže. Čo všetko vieme o tomto SUV, ktoré sľubuje „offroadové“ schopnosti či ultrarýchle nabíjanie?
Značka Smart po svojom nedávnom znovuzrodení ponúka úplne iné modely, na aké sme bolo zvyknutí. Prvé dva z nich sú totiž elektromobily segmentu C. A aktuálne chystaný Smart #5, ktorý príde na trh tento rok, bude ešte väčší, keďže sa zaradí do strednej triedy (segment D).
Smart vo svojej dnešnej tlačovej správe uvádza, že viacúčelové SUV strednej triedy #5 je jeho najpriestrannejšie a najuniverzálnejšie vozidlo, ktoré uspokojí aj zákazníkov s aktívnym životným štýlom.
Taktiež sa dozvedáme, že máme očakávať veľký vnútorný priestor a prémiový komfort, že svetová premiéra vozidla sa uskutoční 28. augusta a že uvedenie na európsky trh je naplánované na rok 2025. Smart pritom už skôr oznámil, že model #5 vstúpi na trh v 2. polovici tohto roka, a to pravdepodobne na čínsky.
Čo ešte vieme?
Pri predstavení koncepčného modelu Smart #5 v apríli tohto roku nemecko-čínska značka uviedla, že vozidlo vyrástlo na 800-V platforme, pričom poskytne ultrarýchle nabíjanie. 100-kWh batéria zabezpečujúca dojazd 550 km (WLTP) sa má pritom nabiť z 10 na 80 % za 15 min.
A v júni odhalili viaceré tajomstvá (vrátane fotografií) sériového modelu dokumenty čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT), o čom informoval web CarNewsChina. Dozvedeli sme sa pritom, že Smart #5 má rozmery 4 705 x 1 920 x 1 705 x 2 900 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Pre porovnanie, Tesla Model Y meria 4 750 x 1 921 x 1 624 x 2 890 mm.
Odhalené tiež bolo, že verzie s pohonom zadnej nápravy ponúknu výkon 250 alebo 267 kW a verzie s pohonom oboch náprav poskytnú výkon 432 alebo 475 kW. Maximálna rýchlosť modelu #5 je el. obmedzená na 200, resp. 210 km/h. „Zadokolky“ sú vybavené LFP batériou, zatiaľ čo verzie s pohonom všetkých kolies NMC batériou. A podľa dodatočných informácií bude sériový model disponovať batériami s kapacitou 76 a 100 kWh, ako aj dojazdom 570 až 740 km (CLTC).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší čínsky konkurent Tesly Model Y ponúkne ultrarýchle nabíjanie
Smart predstavil elektrický model #3 pre Európu. A prezradil aj ceny
Cenovo dostupnejšie e-SUV od Vinfastu príde do EÚ s extra zárukou
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Z úvodného obrázku mám dizajnovo zmiešané pocity, a tak by som to riešil tak, že by som sa v prípade potreby, rozhodol pre iné auto ……
P.S. A to som nič nepočul a nič netuším o „Smart cene“ !!! 🙂
Dizajn robia ľudia z Mercedesu. Techniku dodávajú Číňania. V Mercedese sú príliš technicky zaostalí. Áno, až tam sme sa dopracovali…
Prechádzame na nový operačný modus, keď Európa dodáva dizajnérov a Číňania konštruktérov a výrobu.
Tak to takto dopadne! 🙂
Tak trochu vyzera ako citroen c5 aircross
Ani ryba, ani rak! A to má dĺžku 4,7m!
Pozrel som sa na to ešte raz, a napadlo ma, že to tak vyzerá, ako keby v Smarte začali vyvýjať „gazík“ pre armádu, tá projekt zrušila, a oni to potom zcivilizovali ! 🙂